Byter alla 8 tändstiften utan resultat......
Byter strömfördelare, rotor, kondensator (andra gången) och tändkablar..
Nu går det faktiskt lite bättre men inte bra...
Ska kolla gnistan än gång till, före varje tändstift och börjar med 4:ans cylinder. Skruvar ur tändstiftet och håller det mot topplocket för att testa.
Har hjälp av farsan att starta..... det gnistar så fint men när kolven kommer i övre dödläge sköljer det bensin ut ur tändstfthålet, som antänds av stiftet jag håller i handen

Det blir bara en kort låga men ändå...
Nu verkar det tända om gnistan är så kraftig så bensinen antänds utan tryck utanför cylindern

Däremot måste motorn få allt för mycket bensin då det kom en sådan dusch ut ur tändstiftshålet....
River förgasaren igen och tänker byta flottör-nålen.
Nålen justeras (som beskrivits här flera gånger) genom att öppna sidoskruven på flottörhuset och justera nålen med justerskruven ovanpå flottörhuset.
Det finns dock ett bättre sätt, ett mer exakt sätt.
Om man vänder flottör-huset upp och ner så skall flottören ligga exakt 4,8 mm från taket på flottörväggen...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-03f339053c602b52db43e0f20d078a39.jpg]()
Så mellan flottören (den stora mässingsbehållaren) och taket skall det vara 4.8 mm spel. Detta går antingen med en 4.8 mm borr (tadaa

) eller mäta med skjutmått. Som ni också ser är nålen borta på bilden.
Nålen i närbild
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-7f2b95d54245423de75d04015cc000c2.jpg]()
och här sett nålen i flottörhuset och skruvas ner tills exakt mått uppnås.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-19fb626df5d64136b385a522e329a995.jpg]()
Nålen på plats och rätt mått mellan flottör och flottörhustak uppnått
men då jag vänder på flottörhuset händer detta

![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-2d76ab0685f62eb92f361050328c830c.jpg]()
ser ni felet?