frågan jag ställer mig är, hur fan kommer man åt motorn i din bil, med så breda skärmar & huven som vikas framåt? måste vara lika stort problem & byta tändstift som att justera in skärmar & huv
Det har jag också frågat mig Man får kanske sänka ner sig själv i motorrummet med hjälp av en lyftkran
Kommer ju att repa sönder lacken på skärmarna innan alla åtta tändstiften eller oljefiltret är bytta.
Tänkte provmontera allt krom i nosen och börjar med grill-listen. Notera att amerikanska Ford har bokstäverna F O R D på huven medan Meteor har skiften placerad på grill-listen.
Kan säga att när jag renoverade min Sunliner 59:a så höll jag på i 3 dagar innan jag fick skärmarna rätt,är inte ett dugg avundsjuk på dej,hade ett rent h-vete,men önskar dej all lycka.
Kan säga att när jag renoverade min Sunliner 59:a så höll jag på i 3 dagar innan jag fick skärmarna rätt,är inte ett dugg avundsjuk på dej,hade ett rent h-vete,men önskar dej all lycka.
Då vet du precis. Gick det att få dem perfekt?
Det gick men det tog tid
Jag har kollat på diverse Ford och Mercury från sent femtiotal, och vissa är riktigt bra och vissa inte alls bra. Det har säkert att göra med tålamod.