KHRacing skrev:
Troligen någe fel på din Audi om den drar 2dl mera för den lilla hastighetsökningen
Vet ju inte riktigt om jag tycker att en ökning på 30% är så liten direkt. Och fortsatt så skrev jag att det var tillverkarens, i detta fall Audi, uppgifter. Så, det handlar inte om att min specifika bil, o enbart den drar nästan 2dl mer av den ökningen.
Och för sakens skull;
Gällande bränsleförbrukning Audi A4 (b5) Avant (Enligt Audi Själva)
Motor - - - - - - - - 90km/h - 120km/h
1.6 (74kW) - - - - - 5,7 - - - - 7,3
1.8 (92kW) - - - - - 5,9 - - - - 7,6
1.8T (110kW) - - - -5,9 - - - - 7,7
2.6 (V6) (110kW) - 6,4 - - - - 8,4
2.8 (V6) (128kW) - 6,5 - - - - 8,4
Så behöver vi kanske inte lägga tid på att fundera på vad som är fel på specifikt MIN bil, då detta är Audis egna siffror.
Sen var det ju inte heller det som var saken, huruvida min bil dricker mycket eller lite. Det var mest som exempel på att det "kostar", och detta som en del av argumenten som talar mot att köra "fortare".
Men, jag ska också påpeka igen, att det inte handlar om moraltantande, eller att försöka övertala folk att lätta på gasen eller liknande. Utan, åter igen, bara om ren nyfikenhet gällande den "planerade" fortkörningen.
- - - - -
Kan ju då också tillägga att jag inte heller är benhård på att hålla hastigheten. Det har absolut hänt att det gått bra mycket för fort på motorvägar o annat. Däremot så skulle jag aldrig drömma om att köra för fort på 30- och 50-sträckor.