Jag kör aldrig för fort. Kör max 90 km/h oavsett hastighet på vägen.
De är väl såna som du som ser till att de blir sk farliga omkörningar!
Max 90 oavsett hastighet? Det komiska är att man sällan kan hålla den farten idag pga all trafik, så jag undrar ändå hur du kör . Du är fara i trafiken hur man än vrider o vänder på de hela, med dina 90km/h
Max 90 oavsett hastighet? Det komiska är att man sällan kan hålla den farten idag pga all trafik, så jag undrar ändå hur du kör . Du är fara i trafiken hur man än vrider o vänder på de hela, med dina 90km/h
Det är dock möjligt att han är sensationellt bra på 90 sträckan ändå
När jag kör för fort jag jag det av någon av följande två anledningar
1, Det är kul. Jag är alltså på gashumör och då blir det oftast lite för fort. 2, Jag vill hem snabbare, bra exempel; Jag ska hem från Sthlm 20mil motorväg sen kväll lr natt, då lägger jag mig runt 150, det spar mig ca 40min.
När jag kör till och hem från jobbet varje dag 2mil så ligger jag på farthållaren exakt 80 som skyltarna säger. Mest för att jag ska slippa ligga någon i baken.
Det jag HATAR är folk som kör i 80 på 80 sträcka (helt ok) sen kommer det en fartkamera och vips tappar föraren allt förstånd och sänker farten till 70. Det sätter igång alla mina irritationscentrum och vips2 + KD så har jag kört om
När jag kör för fort jag jag det av någon av följande två anledningar
1, Det är kul. Jag är alltså på gashumör och då blir det oftast lite för fort. 2, Jag vill hem snabbare, bra exempel; Jag ska hem från Sthlm 20mil motorväg sen kväll lr natt, då lägger jag mig runt 150, det spar mig ca 40min.
När jag kör till och hem från jobbet varje dag 2mil så ligger jag på farthållaren exakt 80 som skyltarna säger. Mest för att jag ska slippa ligga någon i baken.
Det jag HATAR är folk som kör i 80 på 80 sträcka (helt ok) sen kommer det en fartkamera och vips tappar föraren allt förstånd och sänker farten till 70. Det sätter igång alla mina irritationscentrum och vips2 + KD så har jag kört om
Folk är så SANSLÖSA ögontjänare. Eller som när Harry Haffa ligger i 90km/h på 100/110km/h-väg som är tvåfilig...ska folk köra om fast det är "helt lagligt"? Nej nej
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Jag vet inte. Jag har sällan bråttom utan brukar tvärtom vara ute i väl god tid. Det är väl att jag blir rastlös av att köra 70 på en rak, bred, fin landsväg i bra väder. Rätt vad det är står mätaren på 10-20 km/h över helt utan att jag märkt det själv. Det känns ofta som en mer bekväm hastighet att hålla. Jag blir irriterad och stressad över förare som kör 65 på 7-väg. Jag tycker inte om att någon annan ska bestämma MIN hastighet, att jag ska köra långsammare än tillåtet utan anledning. Då får jag bråttom att köra om, men är som tur är för "feg" (sansad) för att göra en så kallad farlig omkörning. Jag vill gärna ha en dubbelt så lång raka som jag egentligen behöver.
Jag vet inte. Jag har sällan bråttom utan brukar tvärtom vara ute i väl god tid. Det är väl att jag blir rastlös av att köra 70 på en rak, bred, fin landsväg i bra väder. Rätt vad det är står mätaren på 10-20 km/h över helt utan att jag märkt det själv. Det känns ofta som en mer bekväm hastighet att hålla. Jag blir irriterad och stressad över förare som kör 65 på 7-väg. Jag tycker inte om att någon annan ska bestämma MIN hastighet, att jag ska köra långsammare än tillåtet utan anledning. Då får jag bråttom att köra om, men är som tur är för "feg" (sansad) för att göra en så kallad farlig omkörning. Jag vill gärna ha en dubbelt så lång raka som jag egentligen behöver.
Lång "raka"? Startbana heter det när vi snackar Saab precis som att coupen heter cockpit
kör för fort för å spara tid. går å tjäna mycke om man ser helheten och beroende på hur mycke man kör.
brukar väl köra hyffsat lugnt. när volvo när ute blir dock suget för stort å de går oftast lite väl fort. men va har man annars trimmat skit ståendes i garaget för, när dom väl kommer ut så blir de lite väl tung fot.
För hela färden är en enda lååååååååååååååååååång omkörning. Istället för att åka in i innerfil varje gång kan man likafan hålla 140-150 i yttern och bara mata på.
Ngt jag tycker är fruktansvärt irriterande är folk som BARA MÅSTE ligga i 70 på just Essingeleden, o i filen längst till vänster. Visst, vägen är 70 men de är allt annat än vad folk håller. Jag håller 80 där med 24m ekipage o de går hur bra som helst. För nån dag sen va de 2 tradare från östeuropa som gjorde en omkörning på höger sida om en 9-3 aero coupe. Testade o ligga bakom saaben, fanskapet låg i 60 . O då finns de dom som håller 90-100 på den sträckan.
har många berättelser på folk längs vägen.. speciellt i sthlm
Ingen är tvingad att köra om dumt.
Max, ingenting annat. Max betyder även 30km/h.
"såna som dig" har man hört många av!
"vägen är 90, o då kör vi 90" Kom ner på jorden förfan, anpassa dig till övriga trafiken!!
Ingen är tvingad att köra om dumt.
Max, ingenting annat. Max betyder även 30km/h.
"såna som dig" har man hört många av!
"vägen är 90, o då kör vi 90" Kom ner på jorden förfan, anpassa dig till övriga trafiken!!
Hur menar du där ? Om de är 90 så är skylten oftast rund med röd kant och gul i mitten med svarta siffror. Vet du vad de betyder ? Föbudsskylt för att köra över 90. Så om någon vill kör i dessa 90 så ska väl ändå resten anpassa sig till det ? Väx upp och hoppa ur sandlådan.
Jag blir t.o.m. enerverad på folk som ligger i 70 på 70-väg och 90 på 90-väg. Mitt problem, jag vet, men jag resonerar att man kan köra lite snabbare om vägen tillåter ;p
How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Jag blir t.o.m. enerverad på folk som ligger i 70 på 70-väg och 90 på 90-väg. Mitt problem, jag vet, men jag resonerar att man kan köra lite snabbare om vägen tillåter ;p
Men de är ju bara att köra om. Om andra ska stressa andra förare till att riskera böter är dumheter.
Hur menar du där ? Om de är 90 så är skylten oftast rund med röd kant och gul i mitten med svarta siffror. Vet du vad de betyder ? Föbudsskylt för att köra över 90. Så om någon vill kör i dessa 90 så ska väl ändå resten anpassa sig till det ? Väx upp och hoppa ur sandlådan.
Haha, är du ironisk eller försöker du vara rolig? Jag (som många andra), håller vad vi tycker vägen är god för. Inte vad en paragrafryttare tycker att det ska vara.. Ibland går de snabbare, ibland saktare!
om ändå alla de är 90 jag kör 90 kunde hålla sig till övriga regler å hålla avståndet så dom som vill köra lite fortare faktiskt kan komma om, utan att "90in" blir sur som fan över att han får bromsa för nån ska in framför honom.
Ngt jag tycker är fruktansvärt irriterande är folk som BARA MÅSTE ligga i 70 på just Essingeleden, o i filen längst till vänster. Visst, vägen är 70 men de är allt annat än vad folk håller. Jag håller 80 där med 24m ekipage o de går hur bra som helst. För nån dag sen va de 2 tradare från östeuropa som gjorde en omkörning på höger sida om en 9-3 aero coupe. Testade o ligga bakom saaben, fanskapet låg i 60 . O då finns de dom som håller 90-100 på den sträckan.
har legat på fartspärren där ett par gånger med bussen (103km/h) när man som vanligt fastnade vid brorenoveringen förförra sommarn för att hinna till båtfan =/
SAABen kan ju haft en "glädjemätare" och kört precis enligt angiven hastighet eller blev bara lite ängslig när tung trafik ligger bakom upp i arslet och därmed väljer att sänka hastigheten för att undvika svåra skador vid en eventuell inbromsning?
Som yrkesförare anser jag att man bör föregå med gott exempel i trafiken och följa trafikreglerna för andras säkerhet (och även för att man åker runt i ett fordon som alla runt omkring kan se var det kommer ifrån och därmed gör föraren dålig reklam för sitt företag ) speciellt när man kommer med ett så pass tungt fordon på så tätt trafikerade vägar som just essingen.
Därmed påstår jag inte att jag aldrig kör för fort, däremot finns det mindre lämpade platser att göra det på tex 20-70km/h vägar då dessa har den hastigheten av olika enkla anledningar, trafikintensitet, bebyggelse, dåligt planerad väg osv osv.
I Saaben så är det inget roligt att köra fort för där känns det inte att man kör fort så där sätter jag på Gpsen och slår på farthållaren och lägger mig på runt 122 km/h enligt hastighetsmätaren om jag minns rätt och då kör jag 110 km/h enligt gpsen och då flyter det på bra.
Åker jag Golf lägger jag mig på 130 km/h för det flyter på som bäst då och där är det roligare att gasa för det känns och där stämmer inte hastigheten specielt mycket då orginal fälgarna är 13 tum och kör med 16 tummare och sen när man ofta är ute och åker så kommer det alltid någon som ska köra i fatt eller förföljer en när man ska göra en omkörning och när man då går tillbaka så brukar den gasa om och då är det kul att se hur fort den kör så man brukar köra lika fort och då blir dom så sura när en liten gammal golf åker efter och hänger på i 180 + :-D