Dreistars skrev:
Trycker alltid gasen i botten när det blir omkörningsfil på 2+1 vägar... Hatar folk som bara svänger ut på omkörningsfilerna och håller samma hastighet som bilen dom kör om.. ligger man i vänsterfilen ska det gå snabbare annars ska man flytta på sig...
tycker all omkörning är godkänd så länge dom inte ligger i exakt samma fart
spelar så liten roll om man får vänta en stund eller inte
man ska inte tvinga folk att köra fortare än vad dom själv vill
även om det är drygt att ligga bakom
det som stör mig mer är alla jävla idioter som kör om under möten osv på vanliga vägar
åker på en mindre väg som leder till en lite håla varje dag och omkörningarna man ser där
är skrämmande
dom skiter blanka fan i om det kommer en mötande bil och dom nätt och jämnt hinner in framför bilen dom kör om
jag håller alltid ett sånt tempo att jag mycket sällan blir omkörd kör dock i laglig fart eftersom jag kör skolbuss
det kräver en hel del för att köra om lagligt med buss men jag tvekar inte om det är fritt även med ungar i bussen men man måste använda sunt förnuft
ibilen har man fördelen att man kan klämma på ordenklligt
men bara för det tycker jag att alla har samma rättighet på vägen som alla andra oavsätt om dom kör fort som fan eller kör 20km/h under hastighetsbegränsingen
även om jag sitter och är skapligt upprörd när folk ligger i 65km/h på 80väg och jag har bråttom så måste man endå svälja humöret och helt enkelt köra om dom när tillfälle ges att göra detta på ett säkert sätt
det som därimot stör mig är idioter som börjar gasa just när man kommer upp brevid TOTALT livsfarligt
värt att nämna så är jag inte blyg att gasa fort går det inte förens man paserar 200+ skönaste farten börjar efter 230km/h och jag kan köra fort som fan överallt utom på 30sträckor
men respektera andras tankar över hastigheter är något man måste göra
kanske handlar det om att jag är lastgammal (33år) och kört hela tiden som jag snott bilarna
men fått tänka om en del när jag började köra skolbuss 2008 då fick man verkligen visa respekt för hästjävlar och annat skit som jag bara hatar
och det har gjort mig till en bättre bilförare oxå har lite lättare att visa lite mer vätt även om jag kör fortare än vad många ens törs att drömma om