3530
Sök

Diesel D24, Sota olagligt ?

820 Inlägg
21 oktober 2011
Rquired skrev:
Panzar_Audi skrev:
Rquired skrev:

Jag vet inte vad du menar med att det brinner i fingrarna? Jag har inte särskilt bråttom, men sitter jag framför datorn så varför skall jag vänta med att skriva ett svar? Klart polisen borde ha bättre saker för sig än att bötfälla defekta dieselbilar, tyvärr upplever jag att svensk polis har knepiga prioriteringar och skall de ändå jaga trafikanter kan de lika gärna jaga sotande dieselbilar.

Jag skrev det med glimten i ögat, ber om ursäkt om för att jag inte var tydligare med det.
Men skitsamma, vi tycker olika.

Sen så vet jag att det finns trafikpoliser som har bilar osv som sitt område, men är det inte bättre om dom letar efter folk som kör mot rött? Kör på fyllan? Kör som svin? Det är bara min synpunkt, om man slår ut det så finns det nog inte så många sothoror som kan tro.

Ber även jag om ursäkt, ibland kan det vara svårt att tolka folk via forum! Jag håller med dig angående det sista utan skriver mer av princip, bryter man mot lagen bör man få ett motsvarande straff men om polisen stoppar en misstänkt rattfyllerist eller vårdslös förare istället för den diesel som rökt in min bil så ser jag absolut inget fel med det. smile

Ja precis, hellre att det ryker in i bilen än att en hel bil kommer farande in i ens bil cool

Om man säger

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 oktober 2011
Pavva skrev:
ni som gnäller att man ska ligga på mer avstånd: Ju längre avstånd desto bättre!

Jag brukar iaf hålla mig tre plogpinnar bakom framförvarande bil om inte mer.

Du är duktig du. tongue

2slow

1 215 Inlägg
21 oktober 2011
skalman1 skrev:
Pavva skrev:
ni som gnäller att man ska ligga på mer avstånd: Ju längre avstånd desto bättre!

Jag brukar iaf hålla mig tre plogpinnar bakom framförvarande bil om inte mer.

Jag brukar lägga mig tre plogpinnar framför, väldigt säkert.

ja, då äre ingen risk att nån bil blir sotig wink

men seriöst, vem fan bryr sig om en bil sotar? vore väl bara om man har en riktigt fin bil isf.

1 067 Inlägg
22 oktober 2011
Heh..  Dieseln är nog dyr utan att skicka den oförbrännd genom avgaset.

Ska inte ryka då går det bara dyrare än nödvändigt..

5 198 Inlägg
23 oktober 2011
Hool skrev:
Heh..  Dieseln är nog dyr utan att skicka den oförbrännd genom avgaset.

Ska inte ryka då går det bara dyrare än nödvändigt..

åsså luktar det gammal bonde om en rykande diesel

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
9 november 2011
Har blivit stoppad 123123123ggr nu med min 245 d24 när den är MAX uppställd och polisen kommer bara och säger, satan va frän en bil du har, men du behöver inte plåga skiten ur han i "stan" är du gullig tongue dom som gnäller på svartrök är ju inte bara lite rökta!!! svartrök är ju det godaste som finns, har kört förbi polisen ett antal ggr och det ryker som satan hehe:P sen kör dom bara förbi och tar upp pekfingret och ajabajja...

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

9 november 2011
Trådstartare
dieselkungen1 skrev:
Har blivit stoppad 123123123ggr nu med min 245 d24 när den är MAX uppställd och polisen kommer bara och säger, satan va frän en bil du har, men du behöver inte plåga skiten ur han i "stan" är du gullig tongue dom som gnäller på svartrök är ju inte bara lite rökta!!! svartrök är ju det godaste som finns, har kört förbi polisen ett antal ggr och det ryker som satan hehe:P sen kör dom bara förbi och tar upp pekfingret och ajabajja...

Eller hur luktar förjävla gööött big_smile

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
9 november 2011
oja tongue

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

51 Inlägg
24 november 2011
Blev om körd av en 740 dieseln igår, körde in precis framför mig så där lagom "2-3 meter framför.
Sen trycker han väl full patte på den stackars d24:an. Hade jag haft tid över där hade jag kört efter han och släpat fanskapet hur den gamla 740in och bundit fast han vid sin "japsdämpare" och sen sotat ner hans lungor så kanske han kunde lära sig nått!
Blev hem och tvätta firma bilen istället tongue
Men gör om samma sak en gång till så kommer till och med hans mamma kalla han för sothora tongue
Senast redigerat av olsson_forlife (24 november 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
24 november 2011
olsson_forlife skrev:
Blev om körd av en 740 dieseln igår, körde in precis framför mig så där lagom "2-3 meter framför.
Sen trycker han väl full patte på den stackars d24:an. Hade jag haft tid över där hade jag kört efter han och släpat fanskapet hur den gamla 740in och bundit fast han vid sin "japsdämpare" och sen sotat ner hans lungor så kanske han kunde lära sig nått!
Blev hem och tvätta firma bilen istället tongue
Men gör om samma sak en gång till så kommer till och med hans mamma kalla han för sothora tongue

Det var inte många meningar man förstod av det där.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

51 Inlägg
24 november 2011
Vad förstod du inte? tongue

Självlärd
3 083 Inlägg
24 november 2011
olsson_forlife skrev:
Vad förstod du inte? tongue

"Hade jag haft tid över där hade jag kört efter han och släpat fanskapet hur den gamla 740in och bundit fast han vid sin "japsdämpare""

1 800 Inlägg
24 november 2011
Ett tips till alla er som älskar diesel och sothoror, flytta till Colombia och då främst till huvudstaden Bogotá.
Här hade ni fått vad ni tålde o lite till av all dieselrök...

51 Inlägg
24 november 2011
släpat fanskapet hur den gamla 740in

" Tagit en stadigt tag i föraren av den blåa volvo 740 diesel bilen och lyft/dragit/kastat ur han hur den"

Bättre? tongue

Självlärd
3 083 Inlägg
24 november 2011
olsson_forlife skrev:
släpat fanskapet hur den gamla 740in

" Tagit en stadigt tag i föraren av den blåa volvo 740 diesel bilen och lyft/dragit/kastat ur han hur den"

Bättre? tongue

Vadå hur? Vill du ha svar på hur du skulle göra det?

51 Inlägg
24 november 2011
Tänk lite nu, söta du...

Självlärd
3 083 Inlägg
24 november 2011
olsson_forlife skrev:
Tänk lite nu, söta du...

Eller lär dig svenska. Det heter ur och inte hur. Hur är något helt annat

51 Inlägg
24 november 2011
Men om man läser hela meningen så kan du nog förstå att jag skrev fel?
Det jag menar med "tänk lite"

5 198 Inlägg
24 november 2011
olsson_forlife skrev:
Men om man läser hela meningen så kan du nog förstå att jag skrev fel?
Det jag menar med "tänk lite"

För att vända på det så kan man tänka efter INNAN man skriver så blir det inte fel.

Sök