2690
Sök

Batteri lampan,bränslemätaren och tempmätaren funkar ej? opel calibra 1992:a

34 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Tjena har nyss skaffat mig en opel calibra 1992:a som ja råkat göra nått på så att batteri lampan börjat lysa och tempmätaren och bränslemätaren slutat funka hmm
jag såg att ciggarett uttaget inte var inkopplat o skulle koppla in det kabeln låg bara lös brevid men när ja tog tag i den råkade "kablarna" till uttaget nudda varandra o antar att dom kortslöt nått eller nått sånt för efter det så först hände det med dom 3 sakerna ja nämde plus att motorn kunde inte äns varva över 1500varv men det löste sig med att bara köra runt lite så den går som den ska nu iaf men undrar fortfarande vad som kan ha hänt med det andra vrf det lyser och inte fungerar? möjligtvis nån säkring/relä kanske ?sådana fall vart sitter den ? eller kan det vara så att batteriet pajjade? men dock så kan ja stänga av bilen och starta den hur lätt som helst men så fort ja nuddar till gasen så börjar batteri lampan att lysa. hmm snälla hjälp mig skit tråkigt att nått händer precis när man skaffat sig bilen sad

5 Inlägg
31 december 2011
Undrar över något liknande! Kopplade in en ny stereo i min opel astra 95:a igår och råkade kortsluta! hade dragit ny röd kabel från batteriet och ny jord. Så vitt jag vet så var det kabeln från tändningen som kortslöt och efter det funkar inte bränsle- och tempmätaren, samt att generatorlampan lyser (generatorn laddar fortfarande).  Vad kan det vara?

Sök