Jao! Finns mkt bra o ha saker på ebay till låga priser
Mitt xenon är köpt på ebay: 1par 35w H7R 5000k lampor (halvljus, hade redan 2st 35w ballaster liggandes) 1st 55w H7 slim 5000k kit (Helljus) 1st 55w H3 slim 5000k kit (Extraljus) 1st 55w ballast slim (Extraljus) 1par 55w H3 5000k lampor (Extraljus, blir en över som reserv.)
Total kostnad för dessa saker blev 952kr, då är det AC kit/ballaster, köper man de sämre budget DC kiten/ballasterna, så blir de ännu billigare, men AC har bättre kvalite så är ett bättre köp. Samma kostnad som om jag skulle köpt 1st 55w kit i sverige.
DumDumz skrev:
Jag tänkte på 35w kit itne 55w när jag rabblade upp priserna.. Korkat av mig! Men är ju helt klart vettiga priser för kit av 55w Xenon! Ebay ftw
Jag vet ärligt talat inte då jag inte köpt just ballaster eller hela kit från Ebay! Men kan bara rekommendera vvme varmt då det är en sidan jag gillar!
Tror att vvme ligger på ca 350:-/kit eller liknande och Ebay kan man säkert få ett för hundralappen mindre! Tror det är ett års garanti både från de flesta på ebay och vvme..
Verkar som att det blir Vvme till slut ! Dock undrar jag lite saker. Är RIKTIGT sugen på att köpa 3st extraljus istället för 2. Men om jag ska köpa 3, måste jag ju ha 3ballaster. Och då måste jag ju köpa 2kit.. Iofs alltid bra att ha en reserv men..
sen..
35w eller 55w? Och om jag kör med 55w i tre extraljus, vad ska jag ha för Relä? Och Vad ska jag ha för kablar till 3st extraljus ?
Det var nog allt xD
På humanhabit kan du köpa ett kit och sen 1/2 sats så då har du 3 å slipper ha en ballast+lampa liggandes
Ja ok. dock blir det dyrt om jag först ska köpa nya lyktor, sedan xenonkonvertera dom? inga pengar jag har nu. Och inga pengar jag tänker lägga PÅ bilen.
Jag vet ärligt talat inte då jag inte köpt just ballaster eller hela kit från Ebay! Men kan bara rekommendera vvme varmt då det är en sidan jag gillar!
Tror att vvme ligger på ca 350:-/kit eller liknande och Ebay kan man säkert få ett för hundralappen mindre! Tror det är ett års garanti både från de flesta på ebay och vvme..
Verkar som att det blir Vvme till slut ! Dock undrar jag lite saker. Är RIKTIGT sugen på att köpa 3st extraljus istället för 2. Men om jag ska köpa 3, måste jag ju ha 3ballaster. Och då måste jag ju köpa 2kit.. Iofs alltid bra att ha en reserv men..
sen..
35w eller 55w? Och om jag kör med 55w i tre extraljus, vad ska jag ha för Relä? Och Vad ska jag ha för kablar till 3st extraljus ?
Det var nog allt xD
På humanhabit kan du köpa ett kit och sen 1/2 sats så då har du 3 å slipper ha en ballast+lampa liggandes
Har BARA hört dåligt från humanhabit tyvärr, så tänker nog inte beställa nånting därifrån
sen..
Det var nog allt xD
Känns ändå ovärt att lägga pengar på min hög Har köpt saker, men bara sådant som går att flytta. Tex som billjud. Ska ändå skrota skiten när jag köper ny
Du får lägga upp en före och efter bild på hur ljuset blir sen tycker jag!
Ska du rikta alla tre rakt fram eller ska du vinkla de yttre litet utåt så att du ser vilt etc?
Det kan jag göra !
Ja det stämmer bra. Han på Swedol sa dock att han körde med 2vanliga, sen hade han satt Pencil lyset som lös ut i skogen. Är det ens bra? Kanske inte rätt ut i skogen men..