Som rubriken, har problem med baslådan i 940;n. Driver 5.25";or i framdörrar samt baslådan på slutsteg. Baslådan jag har för tillfället är en GAS 10", dock okänt hur många Watt den drar. Slutsteget är ett 800W 4-kanals bryggbart steg.
Anyway, problemet är att när jag spelar högt under ca. 7-10 sekunder och det blir höga/djupa bastoner, så dör baslådan. Måste då sänka volymen i ~10 sekunder för att sedan kunna spela dom 7-10 sekundrarna igen. Känns som att det inte orkar med att spela, men tycker ändå det borde det då slutsteget ligger på 800W och kablarna är goda för 1200W. Har testat köra på endast baslådan, dvs utan fronthögtalarna, samma skit. Någon som vet vad som kan vara fel ?
Kan det vara batteriet som är kasst då, eller generatorn ? För batteriet börjar ge sig, det vet jag. Slutsteget är av märket American Legacy, hittar dock inte namnet på det.
Har inte mätt upp där bak när jag spelar högt, kanske borde ta och göra det. Vad ska det ligga på ungefär ? Har jordat den i "taket" på bagageutrymmet, dvs. i plåten. Var dock lackat så fick slipa bort färgen, men detta borde väl fungera bra som jordning?
Ja det stod det visst, ursäkta min alltför hektiska genomläsning.
Då är inte det problemet.
Edit: Då får jag bara hålla med tidigare om att det låter som problem med strömförsörjningen.
Aa känns som så. Om jag mäter bak på slutsteget, ska jag då mäta mellan + och - eller mäta på högtalar-sidan ? Samt vad borde jag ha för värden ?
Mät på + och - på steget.
Med bilen igång på hög volym helst 13-14v, ner mot 12 så ska steget inte få slå av iaf. Ta och mät på lite olika volym och se vid vilken spänning steget slår av ungefär.
Ja det stod det visst, ursäkta min alltför hektiska genomläsning.
Då är inte det problemet.
Edit: Då får jag bara hålla med tidigare om att det låter som problem med strömförsörjningen.
Aa känns som så. Om jag mäter bak på slutsteget, ska jag då mäta mellan + och - eller mäta på högtalar-sidan ? Samt vad borde jag ha för värden ?
Mät på + och - på steget.
Med bilen igång på hög volym helst 13-14v, ner mot 12 så ska steget inte få slå av iaf. Ta och mät på lite olika volym och se vid vilken spänning steget slår av ungefär.
Okej ska kolla upp det ! Grejen är att hela steget dör ju inte, eftersom främre högtalarna spelar ju fortfarande, men inte baslådan.