4281
Sök

Snälla kolla dnna länk o ge mig tips! tädföljden på bmw 318 e36 92a

20 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#1
Hej. Jag blev ägare till en bmw 318i 92:a e36 Och den har gått hur bra som helst för förra ägaren, tills den bara dog. Sen startade den och han körde 600 meter sen dog den igen! Efter det ställde han ifrån sig bilen och har nu stått i 2 år så jag köpte den o upptäckte att fördelarlocket var sprucket och i princip slut. Jag åkte och köpte nytt lock för 1100kr på mekonomen men när jag ska starta bilen så "poffar" den och tänder då o då. Vad är felet? Kan någon tändföljden? utifall han innan mixat med den.. Vet ju ej om han varit där och skiftat på nå kablar eller dylikt!

Den som hjälper mig att lösa detta fel är guld värld! Vill bara ha igång bilen!

210 Inlägg
25 oktober 2011
#2
Antar att det är m40 motorn? Tror det ska vara 1-3-4-2

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

20 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#3
aaa då stämmer ju de... men vafan kan felet vara då tro? sad fördelaren ser bra ut o locket är ju sprillans.. hmm men den startar inte o de smäller har du tur tänder den till ibland sad

1 353 Inlägg
25 oktober 2011
#4
finns de bensin i bilen?, får den bensin? får den gnista? går den bogsera igång?
felsökning 101 så att säga.. de grundläggande måste man börja med..

fördelarlocket är alltså bytt..
rotorn? tändkablar? STIFTEN?

om den stått så länge kan de va fukt o dålig bensin, de i sin tur kan göra den svårstartad även om allt är i sin ordning..
kan desvärre va jättemånga olika saker. tyvärr kan INGEN här bara skriva "detta är felet" eftersom det är så olika sad
lycka till!


20 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#5
Rotorn gämförde jag med en ny idag o den va i bra skick den jag har. Kablarna har jag inte bytt o inte stift heller. Men de blir de imorgon! trodde de va locket ja eftersom de va sprucket. Ja ny soppa är de i den minst 20 liter o den startar inte ens med startgas. men om man nöter ett tag på starten så tänder den lite då o då..
Och soppa pumpen går o o den får soppa.  Nej självklart kan ingen säga just vad felet är genom tråden men ge mig tips om vafan jag ska kolla lixom hmm Men tack för dina tips iaf ! smile

1 353 Inlägg
25 oktober 2011
#6
förhoppningsvis är de så enkelt att det är stiften som är gamla o kassa.
uppdatera här sen och lista upp vilka delar som bytts så man vet vilka tips vi kan ge dig, förr eller senare kommer det att lösa sig smile


20 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
#7
A skulle ju vara KUNG isf smile men byter kablar o stift imorgon o skriver i tråden om de blev skillnas eller ej smile hoppas verkligen på stiften smile

20 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
#8
Bytte kablar o stift! idag men nu har bilen börja tänt mer o mer men den poffar från insuget ibland fortfarande.... Vad fan gör jag ???

Tacksam för tips

20 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
#9
och gnista är de iaf.

3 235 Inlägg
27 oktober 2011
#10
Står tändningen rätt?


20 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
#11
Ja vet ej.. Rotorn sitter ju lixom på kamaxeln kan man säga typ.. så inget ställbart vad jag vet. hmm

210 Inlägg
27 oktober 2011
#12
Kan ju vara vevaxellägesgivaren som knasar.. bara en tanke

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

20 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
#13
Det tror jag med måste va den.. allt annat är rätt! och när man bogserar så poffarden o misständer helatiden.. För att komma åt den hur gör jag då? Bort med ventilkåpan eller?

210 Inlägg
28 oktober 2011
#14
den sitter ovanför vevaxelremskivan smile

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

20 Inlägg
29 oktober 2011
Trådstartare
#15
Okej o de kan va den som gör så den misständer o tänder ibland?

20 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#16
Vart köper man vevaxelsgivare? Hittar inte på mekonomen hmm o skroten verkar de kört

210 Inlägg
2 november 2011
#17
Hos bmw. Fanns på schmiedmann också.
http://www.schmiedmann.se/3_serien/E36/ … 4.htm#9594

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

20 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
#18
Vart sitter markeringen på kamrems skivan uppepå m40 motorn????


Sök