3888
Sök

Audi s2 91 3b startar inte

56 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
hej har en audi s2 som inte vill starta. finns ingen gnista spridarna öppnar inte ingen signal fram till dom alltså byt givare hit å dit men de rockar fortfarande inte. har den gått in i nått safemode ?
hur får jag bort det? har någon ett elschema till audi s2 3b ?
finns de spridarrelä på dom eller dyrlgit som kan ha sagt upp sig?
går snart upp i atomer om jag inte kommer på va det är.

ni är välkommna att ringa mig på 0707606033 eller skicka mai till kung_metal@hotmail.se

/Alex

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 oktober 2011
Varken soppa eller tändning?

Har du gjort ngt speciellt med den på sistonde eller la den bara av när du var ute och körde?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Allfixare
1 475 Inlägg
25 oktober 2011
Larm som spökar? Startspärr?

56 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
köpte bilen som ett objekt satt fel svänghjul i den bytte de sen starta den å gick me oroligt på tom gång och dog ibland vid snabba gaspådrag stillastånde skall jag då tillgäga inte kommit ur garaget. det var en (mtm) chip i den när jag köpte den dock inte ett äkta hmm dynga nu är det orginal programvara i den.
ja jag har också funderat på det med startspär men vart skulle den vara monterad  tro inte skruvat s2 så möt bara s4 a men e ju i stort set samma men inte vart me om nått liknande. och den går runt om jag vrider på nyckel skall jag tillägga.
skall nolla motorn imon å se om kammren å sånt står rätt. uppdatera så fort jag vet nått.

/Alex

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 oktober 2011
Även om motorn står fel så borde den ju ändå mata på soppa och gnista.
Bara inte när det är tänkt tongue

Prova sätt tbx chippet då?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

56 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
läst mig fram nu på nåra ställen att den rockar inte alls då när den inte träffar rätt på givaren på svänghjulet .varvtalsgivare och en till kommer inte på va den heter nu e helt slut  lång dag massa tänkande. åter kommer med mer info imon

Allfixare
1 475 Inlägg
26 oktober 2011
Har du kollat så klackarna vid svänghjulet sitter kvar? Vad är det för svänghjul som sitter på den?

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 oktober 2011
säg till om du tröttnar och vill sälja.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

56 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
det sitter ett 3b på den nu igen givarna är hela å fina smile säljas nej nej här skall åkas i vinter big_smile D_carlsson  kommer bli kamp upp på rödvattnet wink

pallbockskung
32 Inlägg
26 oktober 2011
låter som de hänt något med styrboxen.
har varit med om flertalet s2 styrboxar som ärjat innuti dåligt kontakt stycke m,m

detta medelande är bara ett hopkok av lögner och helt okvalificerad gissningar.
Mvh Niklas

pallbockskung
32 Inlägg
26 oktober 2011
kan tillägga att bilen skulle startat även om den hamnat i LH

Mvh Niklas

Administratör
2 980 Inlägg
26 oktober 2011
Givarna på lådan ska känna av en tapp på svänghjulet har jag för mig skruva ur givarna och dra runt motorn och kolla om tappen sitter kvar.

En kopp av den svarta såsen...

56 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
NiklasSandstrom skrev:
låter som de hänt något med styrboxen.
har varit med om flertalet s2 styrboxar som ärjat innuti dåligt kontakt stycke m,m

känner te detta men har ingen box  mer att testa me så just nu tongue

56 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
är nu i garaget å maskin står ej i noll läge totalt off e den också inget stämmer. till 95 säker att lilla drevet har gått på lunch roll blir till att byta ut det remmar och bröte.
alla klackar är kvar på svänghjulet så det är lungt på den punkten.

/Alex

pallbockskung
32 Inlägg
26 oktober 2011
då kan du skratta dig lycklig om inget annat är trasigt ifall kilen gått av på nedre kamdrevet smile

Mvh Niklas

56 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
NiklasSandstrom skrev:
då kan du skratta dig lycklig om inget annat är trasigt ifall kilen gått av på nedre kamdrevet smile

mm vet hur det brukar se ut efter ett sånt ras hmm

Bonntrimmare
620 Inlägg
28 oktober 2011
945_speedy skrev:
det sitter ett 3b på den nu igen givarna är hela å fina smile säljas nej nej här skall åkas i vinter big_smile D_carlsson  kommer bli kamp upp på rödvattnet wink

åfan vart kommer du ifrån???

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

56 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
jag kommer från tjörn smile har vart där å kört nu i 2 vintrar med en mattsvart 740 turbo tongue

Bonntrimmare
620 Inlägg
29 oktober 2011
haha fan vad sjukt yikes min första tanke när jag erbjöd mig att köpa bilen var att, vill han släppa den så står den ju typ i kalix eller nått tongue

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

56 Inlägg
29 oktober 2011
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
haha fan vad sjukt yikes min första tanke när jag erbjöd mig att köpa bilen var att, vill han släppa den så står den ju typ i kalix eller nått tongue

hahahha ja de brukar ju vara så wink men än så har jag hopp om bilen big_smile

Sök