ja då ska man börja fixa i ordning en ny bil en VW passat -92 Diesel. Men Först blir den en vinterbil.
Det första jag ska göra, det är att besiktiga den. Den har inte vart besiktigad på Över två år Så får se lite hur det kommer gå.
Saker som måste fixas. -Avgassystemet. (check) .Blinkers. Check) -Galler (lastbilsreg) Är det någon som vet om man måste ha i det eller om man kan sätta i baksätet vid besiktningen. -Tuta.
äntligen en passat, är inte ofta man ser sånna projekt här. kör hårt!
XorcessX här på garaget har lite grejor till dem, och jag med, så säg till om du behöver nåt.
tackar tackar=)
jag behöver säker massa saker, det enda jag behöver nu det är ratt eller tutan... tutknappen på ratten är trasig. Men jag vet inte om det är tutan det är fel på och.
Vad är felet då? det är ju en ganska enkel konstruktion, så lär ju antingen vara tutan eller kabelbrott.
Bara ta tag i "plattan" och dra lös den så ser du hur det ser ut där bakom.
Jag plockade bort själva tutknappen, men det fanns typ inget som var helt, och då har jag en fundering. Går det ta Sportnav och ratt från Golf mk2 och sätta dit eller det kanske inte passar alls..
Nu vet jag inte om du har likadan ratt som jag hade, men konstruktionen på min var en metallplatta på baksidan av själva knappen, och en metalbit i ratten, båda med kablage till tutan, så att när du trycker på den får du en sluten krets och det tutar. Vet inte riktigt vad som kan gå sönder där.
Nu vet jag inte om du har likadan ratt som jag hade, men konstruktionen på min var en metallplatta på baksidan av själva knappen, och en metalbit i ratten, båda med kablage till tutan, så att när du trycker på den får du en sluten krets och det tutar. Vet inte riktigt vad som kan gå sönder där.
aha, ja då förstår jag att du måste fixa det, men det är väl bara köpa nya fjädrar och sätta dit egentligen.
lägga in bilder gör du genom att ta ett kort, ladda in på datorn och ladda upp det via nån sida, antingen i galleriet här på garaget eller via sidor som typ http://imageshack.us/
I båda fallen så finns det (efter att du laddat upp bilden) ett fält som heter BBcode. kopiera den och klistra in så har du en bild här!
aha, ja då förstår jag att du måste fixa det, men det är väl bara köpa nya fjädrar och sätta dit egentligen.
lägga in bilder gör du genom att ta ett kort, ladda in på datorn och ladda upp det via nån sida, antingen i galleriet här på garaget eller via sidor som typ http://imageshack.us/
I båda fallen så finns det (efter att du laddat upp bilden) ett fält som heter BBcode. kopiera den och klistra in så har du en bild här!
Nu har du ingen ursäkt, upp med en bild
Jag vet ju inte om allt är mosat för det fanns inga fjädrar när jag plocka bort den=).. Okej då får jag tacka så mycket... bild kommer i morgon när det är lite ljusare ute,
Jag har ingen aning, men borde ju gå, mycket är ju lika mellan bilarna, och ingen elektronik sitter ju i ratten (utom tutan, vilket lär finnas även på golfen )
Jag har ingen aning, men borde ju gå, mycket är ju lika mellan bilarna, och ingen elektronik sitter ju i ratten (utom tutan, vilket lär finnas även på golfen )
Har du en golf-ratt så är det ju bara prova.
jajamen det var både tutan och ratten det var fel på. tog en gammal volvo tuta=) haha