3320
Sök

En bas med både finlir o bra tryck

1 129 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Hej.

Jag tänkte be om tips åt en kompis. Han vill ha en bas som spelar finlir (låter bra o rent till all sorts musik) men vill oxå att det ska trycka på då det behövs.

Han funderar på att satsa på 10 lr 12" som inte får ta för mycke plats för ca 1500-2500 st.

Vilket märke o modell borde han satsa på?.

10 287 Inlägg
27 augusti 2006
Vi få höra vad bilstereoproffsen säger men jag antar att en Infinity 12:a i en sluten låda skulle göra jobbet galant.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

859 Inlägg
27 augusti 2006
Infinity tycker jag också kan klara jobbet bra. Men kolla på Phoenix Golds RSD serie. Den som säger annat än att den är grymt prisvärd, skulle jag vilja ha en bra förklaring av.

MVH Theo

1 129 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Ja prata med kompisen idag o han hade fått syn på pioneers basar. O vi vet nog alla att pioneer gör bra grejor, men däremot så kanske dom inte kan spela så jättehögt.

Ja sa till han att han får mycke för pengarna om han köper DLS bas, men det var ett för vanligt märke tyckte han.

278 Inlägg
27 augusti 2006
DLS  är vanlit men det är bra grejjer smile köp 1 mw110 dls bas
dunkar på bra

SSS -12
3 217 Inlägg
27 augusti 2006
Sharky skrev:
Vi få höra vad bilstereoproffsen säger men jag antar att en Infinity 12:a i en sluten låda skulle göra jobbet galant.

/Göran

Och vem är det som är bilstereoproffset på Gorg då?

Är inte det du Göran?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
28 augusti 2006
Oh nej, oh nej...

Så gaggig har jag inte blivit att jag skulle kalla mig för proffs på bilstereo.

/Göran

Fuckface skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Är inte det du Göran?

(Groucho Marx).

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 augusti 2006
Vem skulle det va annars?? Du kanske inte skriver mest längre men kan mest är jag övertygad om...
Sharky skrev:
Oh nej, oh nej...

Så gaggig har jag inte blivit att jag skulle kalla mig för proffs på bilstereo.

/Göran

Fuckface skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Är inte det du Göran?

1 129 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
eleaken skrev:
DLS  är vanlit men det är bra grejjer smile köp 1 mw110 dls bas
dunkar på bra

Själv sa ja att han skulle pröva på mw10 lr mw12 för dom tror ja kommer göra rätt bra tryck o rent ljud från sig.

Annars så har jag oxå sagt att han ska lyssa på soundstream lr phoenix gold om han får chansen för dom spelar visst oxå bra enligt dom som har hört på högtalarna.

1 129 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Sharky skrev:

/Göran

När du tycker att infinity hade gjort ett bra jobb. Hur bra hade då jbl skött sig?.

Både infinity o JBL samt Harman kardon ägs ju av samma företag.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 september 2006
Palicuse skrev:
Sharky skrev:

/Göran

När du tycker att infinity hade gjort ett bra jobb. Hur bra hade då jbl skött sig?.

Jag säger såhär; skaffa en av dem och kör på det! Infinityn funkar bergis. Du håller liksom på att älta samma sak hela tiden och kommer ju aldrig till skott. Är det inte ljud du vill ha? Eller en fin kurva som sen inte alls ser likadan ut i bilen?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 129 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
jonash skrev:
Palicuse skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Jag säger såhär; skaffa en av dem och kör på det! Infinityn funkar bergis. Du håller liksom på att älta samma sak hela tiden och kommer ju aldrig till skott. Är det inte ljud du vill ha? Eller en fin kurva som sen inte alls ser likadan ut i bilen?

mvh Jonas

Jag skrev lite fel smile. Jag har hört jbl's basar, men har aldrig hört infinity. Så ja undrade vilken  skillnad det är mellan dom. t.ex. trycker jbl på mer än infinity lr spelar infinity lite mer finkänsligt än jbl.

Även om 2 märken ägs av samma företag så kan dom ju prestera på helt olika sätt.

I denna tråd så äre inte ja som vill ha info'n utan det är en vän till mig som inte är så duktig på datorer, så ja hjälper honom med denna bit.

Han själv har i stort sett kommit till skott, men ville bara veta skillnaderna mellan jbl o infinity. För varken han lr jag känner nån som har märket som bas.

10 287 Inlägg
19 september 2006
Skillnaden mellan JBLs och Infinitys bilbasar får någon som vet svara på. Karaktären beror dessutom massor på hur lådan är räknad så man kan inte bara titta på basen i sig.
Jag vet bara att Infinity (och även JBL) inte brukar göra bort sig.

/Göran

(Groucho Marx).

1 129 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Skillnaden mellan JBLs och Infinitys bilbasar får någon som vet svara på. Karaktären beror dessutom massor på hur lådan är räknad så man kan inte bara titta på basen i sig.

/Göran

Jo, jag kan tänka mig att infinity är bra eftersom de ägs av samma företag som Harman kardon o JBL. Men det är synd att man inte kan tävla i allt dom. Vilket troligen gör att många väljer 2a märken.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 september 2006
Palicuse skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Jo, jag kan tänka mig att infinity är bra eftersom de ägs av samma företag som Harman kardon o JBL. Men det är synd att man inte kan tävla i allt dom. Vilket troligen gör att många väljer 2a märken.

Regel om vilka märken du får tävla med togs bort för ett år sedan. Dvs den gäller inte längre!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 129 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
jonash skrev:
Palicuse skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Regel om vilka märken du får tävla med togs bort för ett år sedan. Dvs den gäller inte längre!

mvh Jonas

Så man får tävla med Harmans märken fast dom inte är medlem.

Team Tondöv
649 Inlägg
20 september 2006
jajjemen!!
då har fått tävla med vilka märken du vill denna säsong, enda kravet är att om du tävlar i en prisbegränsad klass ska prylarna finnas att köpa i Sverige, så man kan få ett listpris.

1 129 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
jajjemen!!
då har fått tävla med vilka märken du vill denna säsong, enda kravet är att om du tävlar i en prisbegränsad klass ska prylarna finnas att köpa i Sverige, så man kan få ett listpris.

Då kanske en del kommer o har börja med harman's grejer igen.

1 129 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
Jag hängde på kompisen till brl idag o jämförde 2st 6*9or i infinity o jbl. Jbl spela lite hårdare o mer hifi o infinity lätt lite mer finlir som t.ex. dls.

Han tänker köpa sig jbl basar när löningen kommer. Men däremot vi tyckte båda att varken infinity lr jbl inte hade nå vidare mycke slutstegs valmöjligheter som vi sett säljs i sverige. Och ja vet inte om harman har nåt passande steg heller.

Nån som har nåt tips på slutsteg som passat bra?.
Senast redigerat av Palicuse (20 september 2006)

1 631 Inlägg
22 september 2006
Palicuse skrev:
Jag hängde på kompisen till brl idag o jämförde 2st 6*9or i infinity o jbl. Jbl spela lite hårdare o mer hifi o infinity lätt lite mer finlir som t.ex. dls

Hur menar du? JBL lät HiFi men Infinity finlir? På vilket sätt skiljer sig HiFi och finlir?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök