3067
Sök

Golf V gti, kan man byta radio till navi med stor skärm?

27 Inlägg
29 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan har ett problem, har skaffat en golf V gti.
Nu kommer problemet, jag har en helt vanlig standard radio (golf orginal) och undrar om man kan byta den mot en golf orginal radio med med tv skärm och navi osv, om nu förstår., måste man byta kabelstam osv, kåpor?, har clima(halv ac) i bilen och har bara sätt bilar med med ac som har navi., tack på förhand:)

60 Inlägg
2 november 2011
Om det är en originalstereo du tänkt montera så ska det inte vara några problem, har testat en sådan i min bil.
Däremot är det lite bökigt o byta, du får bryta upp kåpan ovanför stereon i framkant, sedan polka bort ramen runt själva stereon, ramen sitter med clips, stereon sen sitter skruvad med torx, strlk minns jag inte..
Så sitter det iaf ihop på min :-)

Mvh

60 Inlägg
2 november 2011
Om det är en originalstereo du tänkt montera så ska det inte vara några problem, har testat en sådan i min bil.
Däremot är det lite bökigt o byta, du får bryta upp kåpan ovanför stereon i framkant, sedan polka bort ramen runt själva stereon, ramen sitter med clips, stereon sen sitter skruvad med torx, strlk minns jag inte..
Så sitter det iaf ihop på min :-)

Mvh

58 Inlägg
2 november 2011
Jag har eftermonterat huvudenhet i min, det som behövs är en iso kabelsats och ny monterings ram! Allt finns på www.brc.se smile där köper jag mitt ifrån

58 Inlägg
2 november 2011
Och att fåbort plasten för att byta allt är inte svårt, man måste bara rycka lite. Ett "list" verktyg för plastlister är smidigt att ha så man inte repar eller drar isönder nägot! Alla skruvar är synliga smile

Sök