3469
Sök

Skaffa rolig bil, max 280k

43 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Ska skaffa bruksbil, får kosta max 280k...
Jag vill ha något roligt, helst inte med framhjulsdrift, manuell låda och mycket klös, inget trimmat.

Har kollat på nya Mussen.. kanske importera en GT och rostskydda den. Men det känns lite motigt.
Även sugen på Jaguar XK, men det kryllar inte direkt av manuella lådor på dom, och ska man ha en för max 280k brukar dom vara lite väl gamla.. dessutom, är det värt det?
Audi A4 3.0 har jag hört mycket trevligt om dessutom.

Tips och tankar?

2 652 Inlägg
27 augusti 2006
a4 an är framhjulsdriven

2 652 Inlägg
27 augusti 2006
jag förstår inte du skrev helst inte framhjulsdrift, manuell låda o mkt klös? du menar inte så va?

43 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Jag inser att kriterierna var ganska dåligt formulerade...
Helst manuell låda, mkt klös och ej framhjulsdrift är vad jag menar.

Jag vet att A4:an har framhjulsdrift, men även sett ett par quattro..

129 Inlägg
27 augusti 2006
nya mustangen såklart smile join the team

43 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Woah... här var det gott om tips.. man tackar man tackar..
Angående M5:orna, hur kul är dom att köra och hur ont gör det när det blir dags för reservdelar?

TCB skrev:

Jasså, du kör nya mussen... mycket intressant... jag har varit hur kåt på den som helst, men så får man även tänka på att det är en amerikansk bil..
Kan den gå runt hörnen överhuvud taget?
Vågar man ha en som bruksbil... 428Nm och inget antisladd? Känner mig lite skeptisk till att ha den som bruksbil.
Hur är den att sitta i? Släpper den in mycket väg- och däckljud?

2 652 Inlägg
27 augusti 2006
Misdemeanor skrev:
Angående M5:orna, hur kul är dom att köra och hur ont gör det när det blir dags för reservdelar?

TCB skrev:

Jasså, du kör nya mussen... mycket intressant... jag har varit hur kåt på den som helst, men så får man även tänka på att det är en amerikansk bil..
Vågar man ha en som bruksbil... 428Nm och inget antisladd? Känner mig lite skeptisk till att ha den som bruksbil.

Kan väl säga att dom kostar att köra på . delar är väl inte så där jätte billiga men sen så håller dom välldigt bra .

och går välldigt bra med sina 400hk orgial .

men rs4 slår de mesta . inga större pengar om man vill uppgradera till 510hk .

Zoom Zoom
381 Inlägg
27 augusti 2006
utan tvekan en toyota supra tongue

Power is Nothing Without Control

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 augusti 2006
Bmw m5 e39? audi rs4?

Bmw osv..

517 Inlägg
27 augusti 2006
Om du är ute efter en "riktig" sportbil som så skulle jag rekomendera följande:
Honda NSX
Honda s2000
Nissan 350z
porsche s2
lotus elise/opel speedster
toyota mr2 turbo

Biltokig
345 Inlägg
27 augusti 2006
precision skrev:
http://www.blocket.se/vi/8797177.htm?ca=13_s

Jag tror jag är kär i den där bilen! <3

2 652 Inlägg
27 augusti 2006
TyranN skrev:
precision skrev:

grymt fet smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 augusti 2006
Hade du haft det dubbla hade du fått uppföljaren till världens mest kända bil dvs Shelby cobra
kompressor matad 8 på 5.8L Grund priset är 45.000$ men jag hade satsat på äldre cobra eller nya gt:n

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
27 augusti 2006
TyranN skrev:
precision skrev:

Ja den är grymt fin! big_smile

Allt för den där jävla hatten!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 augusti 2006
precision skrev:
Kan väl säga att dom kostar att köra på . delar är väl inte så där jätte billiga men sen så håller dom välldigt bra .

Nya mustang gt = 600hp+ på hjulen med procharger "Bolt-on" kit ganska billigt jämförelse med
att man får mer än 80% effekt ök det kostar långt under 280k han kan få en 1000hp
Gt för ca 280.000 dock inte så duktig som bruksbil (Tänker snö och annat "Krafs")  smile

129 Inlägg
27 augusti 2006
precision skrev:
Misdemeanor skrev:

TCB skrev:

hehe om du skriver att delarna är dyr till en mustang kan du nog allt ta å kolla på sidor i usa!

129 Inlägg
27 augusti 2006
Misdemeanor skrev:

TCB skrev:

Jag har inte nya mustangen, jag mena join the mustang team hehe...men jag har kört en ny mustang och har en kompis som har en...Ja väghållningen är de inget fel på! Hur skön som helst att sitta i, (är 195cm) dedär med väg/däcksljud vet jag inte så mycke om för de blev rätt hård körning så man hörde mest motorn hehe

Meister
6 763 Inlägg
27 augusti 2006
jag kan ju säga att nya mussen är ju klart pris värd.. sen att det bara går att åka amerikanskt rakt fram är ju inte sant.. nya corvetten åker ju 8:or runt porschar! köp en musse.. de va nån som sa att de inte fanns antispinn? klart wsom fan att de gör, de e 2000-talet även jänkarna har de!

43 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
I'm overwhelmed...
Jag är som sagt kåt på nya Mussen, men jag har inte provkört någon än, och det är lite svårt att hitta en GT i götet med manuell låda som man kan provköra, för jag hatar automatlådor...

Sen vill jag ju helst att försäkringen ska vara ... human..
Svårt att lägga pengar på en GT när man vet såpass lite om den ur det praktiska perspektivet.. jag vill ju inte köpa en och sen hata den på grund av att den rånar mig eller går sönder stup i kvarten.

Diggar visserligen Audi's och BMW's M5:a, men BMW'n känns lite för vanligt.. dom är överallt..
Är det förresten någon som kan förklara skillnaden mellan Audi's S och RS utgåvor..

Sök