Tjenare!
Hade tänkt berätta och visa lite bilder på min lilla nissan. Kommer väll inte bli något värsting projekt, utan kommer inrikta mig på en fräsch stilren bil med skänt stance på.
Det hela började med att jag suttit och dag drömt om en Skyline i ca 2 år. Åkte och kolla på några för att se vad man fick för pengarna, och första intrycket av en skyline va: WOW, vilken härlig bil!
En dag satt jag och kolla igenom blocket på skylines, och hittade då min blivande bil. Skickades lite mail fram o tillbaka och ja bestämmde mig för att åka upp till Xtreme autocenter i sävsjö med farsan. Vi kom upp och kollade på den, och den såg riktigt fräsch ut. En svart japan imoport med ca 10k mil på mätaren. Satt redan lite godis på den så som work fälgar, apexi fc och recaro stolar. Men visst, några skavanker fanns det ju, men den startade och lät fint. Blev ingen provtur för att de låg massa snö på vägen. Satte oss i bilen på väg hem igen o det enda ja funderade på va om ja skulle köpa den.
Några dagar senare ringde jag till Hampus på Xtreme autocenter o sa att ja skulle ha bilen. Betalde handpenningen och sedan satt man o vänta på att bilen skulle bli inreggad. Beställde lite saker för att ha något att göra när man väntade. Tiden gick långsamt, otroligt långsamt, sen en dag när ja är på väg hem efter jobbet så ringde ja till Hampus o fick svaret att Nissen va inreggad o redo att hämtas! Åkte dagen efter och hämtade den, tiden har nog aldrig gått så långsamt som den gjorde på vägen till sävsjö.
Tog en provtur och den gick fint, riktigt fint! Skrev alla papper och började rulla hem. Har aldrig varit så glad i hela mitt liv innan, flinet gick upp till öronen
Dags för lite bilder nu då!
Första bilden när bilen va hemkörd, smutsig som fan!
Dom första dagarna så körde man bara bilen, tvättade och självklart tankade
Men sen börja det klia lite i fingrarna och mitt intercooler kit skulle monteras!
Tryckrören borttagna och icn upphängd lite provisoriskt.
Hade lite strul med att få allting till att passa perfekt, så fick bli lite kapande i tryckrören, och göra lite special lösningar, men resultatet blev bra.
Sen tyckte jag att de va onödigt att ha paneler och skit i bagaget, så det rensades bort.
Och självklart, som man brukar göra med en ny köpt bil, så byttes oljan och den fick ett nytt AVS filter o magnetsik oljeplugg.
Uhm, racing use only.. jaja!
Efter en stunds väntan så dök mitt Japspeed catback upp, och det byttes i rappet!
HPI frontpipe, torque de-cat o japspeed catback.
Bara några dagar efter avgas bytet så mappades bilen, men kopplingen började slira, så då avslutades det. En ny koppling beställdes. (ACT 6 puck)
Marco och hans grabbar på performance center syd fick ta hand om bilen, kopplingen byttes, växellåds olja o diff olja byttes, samt att den mappades klart och bänkades! Resultatet blev 296 hjulhästar, helt okej!