3088
Sök

Minns du högerregeln?

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 november 2011
#21
Kör yrkestrafik.. Händer varje dag att jag får stå och vänta på folk som inte fattar att DOM faktiskt har förtur.. Händer nog oftare det än att folk kör även fast dom inte ska.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 november 2011
#22
myran skrev:
Kör yrkestrafik.. Händer varje dag att jag får stå och vänta på folk som inte fattar att DOM faktiskt har förtur.. Händer nog oftare det än att folk kör även fast dom inte ska.

Just därför jag har tröttnat och skiter i att lämna företräde.
Är ju endast 1 på 20 som fattar att jag gör fel med att inte lämna företräde.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Evildan
8 november 2011
#23
Jag är en sån där riktigt besvärlig jävel helt orädd för konflikter, håller benhårt på högerregeln.
Tar givetvis inga risker med livet som insats utan sticker ut fronten så där lagom mycket så det bara blir plåtskador om den andra föraren inte fattar att bromsa i tid eller sitter och leker med ngn "gnuggofån" (smartphone med pekskärm)
Har haft en hel del diskussioner med både privatbilister samt yrkeschafförer som inte vetat om att det varit högerregeln på de ställen vi beslutat oss för att ta ett samtal efter visst gestikulerande eller diverse okvädningsord.
ex:
En mkt stressad pensionär i en tokfin P1800 han köpt ny tackade så mkt för upplysningen (han trodde att skyltarna som varnade för farthinder strax före korsningen på den anslutande vägen var väjningspliktskyltar) och insåg att han riskerade sin pärla med sin okunskap.

En bussförare menade på att "det ligger inte i vägens naturliga beskaffenhet att nyttja högerreglen i den relevanta korsningen" jag föreslog en annan bok än den ordbok han uppenbarligen fått i present ganska nyligen innan vi möttes, nämligen körkortsboken. Vi arbetade då på samma företag och jag återupptog ämnet vid något tillfälle senare och han blev överraskad att jag som sketen taxichafför hade haft rätt.
korsningen: Nyköping, gustavsbergsstigen/brandkärrsvägen.

Så jodå, jag har koll på högerregeln och är även en sådan som vägrar chansa om det står någon som jag skall lämna företräde och tvekar, jag låter denne alltid åka före för om den åker och ja klipper denne blir jag vållande.

Muttley
8 november 2011
#24
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:

Det är ju bra mycket bättre att sätta upp väjningsskyltar än att ha en regel som helt oskyltat gäller "lite här och där" och som folk inte har koll på?

Jag vet inte vad du tror att man får för vägunderhåll under ett år för 2 miljoner i en stad av Västerås storlek. Du är bara löjlig nu.

Du tycker man ska sätta upp fler skyltar folk ändå i te tittar på. Har man körkort så har man oftast läst teorin. Kan man inte den så är de bara att läsa igen. De är löjligt att sätta upp skyltar , men visst är folk efterblivna när de gäller dessa simpla trafikregler vi har.

Det blir garanterat enklare och billigare att bara sätta upp väjningsskyltar än att hålla på att skicka ut massutskick till folk med instruktioner om vilka gator i Sverige som har högerregeln. Jag upplever inte alls att folk struntar i skyltar, däremot att man kanske åker ut för snävt framför ankommande bilar med företräde så att de får sänka farten. Men det är en annan historia.

Högerregeln fungerar ju inte som den är. Knappt hälften fattar väl att följa den någorlunda konstant. Då måste man ju göra någonting åt det, och skyltning är klart det mest effektiva sättet.

Om du inte vill betala 2 miljoner för skyltar i en stad med nästan 150k invånare, vad tror du då att det kostar att placera ut beteendeövervakande poliser vid så många korsningar att det gör någon skillnad?
Det finns ingen rim och reson i dina argument.

Problemet är ju dessutom inte att folk känner till vilka gator högerregeln gäller på och medvetet bryter den, problemet är ju att de inte vet att de gör fel, vilket skapar olyckor och frustration. Beteendeövervakning hjälper inte där om det inte står en polis vid varje högerregel i hela Sverige, dygnet runt.

Visa statistik angående olyckor där de är högerregel. Därefter kan vi överväga, men de finns så pass mycket farligare missar.
Om de här hade varit så stort problem så hade "storebror" fixat. Med tanke på hur mycket de gör för hastigheterna. Och beteendeövervakning måste vi ha ändå. Folk kör mycket aggressivare idag. Du har väl inte missat allt de här med avstånden vilket är mycket farligare då de handlar om en mycket högre hastighet än 30-40 km/h. 
Så att resonera att lägga 2 mille på en jävla massa skyltar för en enda stad hur mycket hade de då inte kostat i hela sverige.

Annars är alternativet att ta bort högerregeln i sverige då folk är för efterblivna för att vara uppmärksamma i vår trafik. Målarfärg kostar klart men de är bara att höjja bilskatten wink

2 656 Inlägg
8 november 2011
#25
skitbra o utnyttja högerreglen om man vill ha ut försäkringspengar låt de va som de e smile


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#26
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:

Du tycker man ska sätta upp fler skyltar folk ändå i te tittar på. Har man körkort så har man oftast läst teorin. Kan man inte den så är de bara att läsa igen. De är löjligt att sätta upp skyltar , men visst är folk efterblivna när de gäller dessa simpla trafikregler vi har.

Det blir garanterat enklare och billigare att bara sätta upp väjningsskyltar än att hålla på att skicka ut massutskick till folk med instruktioner om vilka gator i Sverige som har högerregeln. Jag upplever inte alls att folk struntar i skyltar, däremot att man kanske åker ut för snävt framför ankommande bilar med företräde så att de får sänka farten. Men det är en annan historia.

Högerregeln fungerar ju inte som den är. Knappt hälften fattar väl att följa den någorlunda konstant. Då måste man ju göra någonting åt det, och skyltning är klart det mest effektiva sättet.

Om du inte vill betala 2 miljoner för skyltar i en stad med nästan 150k invånare, vad tror du då att det kostar att placera ut beteendeövervakande poliser vid så många korsningar att det gör någon skillnad?
Det finns ingen rim och reson i dina argument.

Problemet är ju dessutom inte att folk känner till vilka gator högerregeln gäller på och medvetet bryter den, problemet är ju att de inte vet att de gör fel, vilket skapar olyckor och frustration. Beteendeövervakning hjälper inte där om det inte står en polis vid varje högerregel i hela Sverige, dygnet runt.

Visa statistik angående olyckor där de är högerregel. Därefter kan vi överväga, men de finns så pass mycket farligare missar.
Om de här hade varit så stort problem så hade "storebror" fixat. Med tanke på hur mycket de gör för hastigheterna. Och beteendeövervakning måste vi ha ändå. Folk kör mycket aggressivare idag. Du har väl inte missat allt de här med avstånden vilket är mycket farligare då de handlar om en mycket högre hastighet än 30-40 km/h. 
Så att resonera att lägga 2 mille på en jävla massa skyltar för en enda stad hur mycket hade de då inte kostat i hela sverige.

Annars är alternativet att ta bort högerregeln i sverige då folk är för efterblivna för att vara uppmärksamma i vår trafik. Målarfärg kostar klart men de är bara att höjja bilskatten wink

Varför presentera statistik? Varenda jävel som har körkort har väl upplevt ett flertal gånger att de varit nära en olycka vid en högerregel? Det är ett reellt problem. Som bilägare borde du också vara intresserad av att få ned försäkringspremierna. En fender-bender går med lätthet på 100k för två bilar.

2 miljoner på 150k invånare motsvarar 180 miljoner på 9 miljoner invånare. Det är verkligen kaffepengar i vägbyggesammanhang. Bara att anlägga en mil motorväg går ju på miljarder.


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#27
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:

Du tycker man ska sätta upp fler skyltar folk ändå i te tittar på. Har man körkort så har man oftast läst teorin. Kan man inte den så är de bara att läsa igen. De är löjligt att sätta upp skyltar , men visst är folk efterblivna när de gäller dessa simpla trafikregler vi har.

Det blir garanterat enklare och billigare att bara sätta upp väjningsskyltar än att hålla på att skicka ut massutskick till folk med instruktioner om vilka gator i Sverige som har högerregeln. Jag upplever inte alls att folk struntar i skyltar, däremot att man kanske åker ut för snävt framför ankommande bilar med företräde så att de får sänka farten. Men det är en annan historia.

Högerregeln fungerar ju inte som den är. Knappt hälften fattar väl att följa den någorlunda konstant. Då måste man ju göra någonting åt det, och skyltning är klart det mest effektiva sättet.

Om du inte vill betala 2 miljoner för skyltar i en stad med nästan 150k invånare, vad tror du då att det kostar att placera ut beteendeövervakande poliser vid så många korsningar att det gör någon skillnad?
Det finns ingen rim och reson i dina argument.

Problemet är ju dessutom inte att folk känner till vilka gator högerregeln gäller på och medvetet bryter den, problemet är ju att de inte vet att de gör fel, vilket skapar olyckor och frustration. Beteendeövervakning hjälper inte där om det inte står en polis vid varje högerregel i hela Sverige, dygnet runt.

Visa statistik angående olyckor där de är högerregel. Därefter kan vi överväga, men de finns så pass mycket farligare missar.
Om de här hade varit så stort problem så hade "storebror" fixat. Med tanke på hur mycket de gör för hastigheterna. Och beteendeövervakning måste vi ha ändå. Folk kör mycket aggressivare idag. Du har väl inte missat allt de här med avstånden vilket är mycket farligare då de handlar om en mycket högre hastighet än 30-40 km/h. 
Så att resonera att lägga 2 mille på en jävla massa skyltar för en enda stad hur mycket hade de då inte kostat i hela sverige.

Annars är alternativet att ta bort högerregeln i sverige då folk är för efterblivna för att vara uppmärksamma i vår trafik. Målarfärg kostar klart men de är bara att höjja bilskatten wink

Precis vad jag är inne på (det sista stycket). Om folket är för jävla utvecklingsstörda för att begripa en regel är det faktiskt lika bra att ersätta den med något som folk begriper, t ex en väjningsskylt.


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#28
ekelund88 skrev:
skitbra o utnyttja högerreglen om man vill ha ut försäkringspengar låt de va som de e smile

Och det får vi andra försäkringstagare bekosta...


2 656 Inlägg
8 november 2011
#29
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:
skitbra o utnyttja högerreglen om man vill ha ut försäkringspengar låt de va som de e smile

Och det får vi andra försäkringstagare bekosta...

to bad när alla skiter i reglerna då kan man dra "nytta" av det smile är man som jag under 25 är de liksom skitsamma om försäkringarna stiger smile vi har redan sjyhöga premier men de e en annan femma o en annan diskution smile


Muttley
8 november 2011
#30
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:

Det blir garanterat enklare och billigare att bara sätta upp väjningsskyltar än att hålla på att skicka ut massutskick till folk med instruktioner om vilka gator i Sverige som har högerregeln. Jag upplever inte alls att folk struntar i skyltar, däremot att man kanske åker ut för snävt framför ankommande bilar med företräde så att de får sänka farten. Men det är en annan historia.

Högerregeln fungerar ju inte som den är. Knappt hälften fattar väl att följa den någorlunda konstant. Då måste man ju göra någonting åt det, och skyltning är klart det mest effektiva sättet.

Om du inte vill betala 2 miljoner för skyltar i en stad med nästan 150k invånare, vad tror du då att det kostar att placera ut beteendeövervakande poliser vid så många korsningar att det gör någon skillnad?
Det finns ingen rim och reson i dina argument.

Problemet är ju dessutom inte att folk känner till vilka gator högerregeln gäller på och medvetet bryter den, problemet är ju att de inte vet att de gör fel, vilket skapar olyckor och frustration. Beteendeövervakning hjälper inte där om det inte står en polis vid varje högerregel i hela Sverige, dygnet runt.

Visa statistik angående olyckor där de är högerregel. Därefter kan vi överväga, men de finns så pass mycket farligare missar.
Om de här hade varit så stort problem så hade "storebror" fixat. Med tanke på hur mycket de gör för hastigheterna. Och beteendeövervakning måste vi ha ändå. Folk kör mycket aggressivare idag. Du har väl inte missat allt de här med avstånden vilket är mycket farligare då de handlar om en mycket högre hastighet än 30-40 km/h. 
Så att resonera att lägga 2 mille på en jävla massa skyltar för en enda stad hur mycket hade de då inte kostat i hela sverige.

Annars är alternativet att ta bort högerregeln i sverige då folk är för efterblivna för att vara uppmärksamma i vår trafik. Målarfärg kostar klart men de är bara att höjja bilskatten wink

Varför presentera statistik? Varenda jävel som har körkort har väl upplevt ett flertal gånger att de varit nära en olycka vid en högerregel? Det är ett reellt problem. Som bilägare borde du också vara intresserad av att få ned försäkringspremierna. En fender-bender går med lätthet på 100k för två bilar.

2 miljoner på 150k invånare motsvarar 180 miljoner på 9 miljoner invånare. Det är verkligen kaffepengar i vägbyggesammanhang. Bara att anlägga en mil motorväg går ju på miljarder.

Nu råka du göra dubbelt. Men jo, klart du har rätt. Men sen är de ju inte fel för varenda en som vistas i trafiken att ta en kurs då och då. Man ska utveckla sig som förare på vägen. För min del så gör inte försäkringen så mycket då de är så pass lite pengar för min del wink Min "drömbil" just nu är 400 kr dyrare att äga än en 740 så.

Men även om vi tar bort högerregel och sätter väjningsplikt så kommer de inte fungera, de gör de åtminstone inte här. Speciellt inte i Malmö som storstad, är där nere rätt ofta nu och fan va irriterad man kan bli på den lille bit man har från infarten till sjukhuset.

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#31
ekelund88 skrev:
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:
skitbra o utnyttja högerreglen om man vill ha ut försäkringspengar låt de va som de e smile

Och det får vi andra försäkringstagare bekosta...

to bad när alla skiter i reglerna då kan man dra "nytta" av det smile är man som jag under 25 är de liksom skitsamma om försäkringarna stiger smile vi har redan sjyhöga premier men de e en annan femma o en annan diskution smile

Ja, att alla under 25 har höga premier beror på att de statistiskt sett är inblandade i fler olyckor och att de har fler år att leva som invalidiserade om det är riktigt illa. Jag tycker inte heller att det är rätt och att man borde få utgå från en human premie som sedan stiger vartefter man smäller. Har försäkringsbolagen rätt i nuvarande premiesättningssystem kommer ju ändå premierna att se ut som de gör nu för ungdomar och lite äldre om ett par år, eller hur vartefter alla ungdomar smäller sina bilar, eller hur?

Nej, det tror inte jag heller. Det finns ungdomar som smäller ett par gånger om året i några år och dom som kör som folk och inte överskattar sin förmåga. Det är inte rätt att dra alla efter en kam.

Men två fel gör aldrig ett rätt.


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#32
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:

Visa statistik angående olyckor där de är högerregel. Därefter kan vi överväga, men de finns så pass mycket farligare missar.
Om de här hade varit så stort problem så hade "storebror" fixat. Med tanke på hur mycket de gör för hastigheterna. Och beteendeövervakning måste vi ha ändå. Folk kör mycket aggressivare idag. Du har väl inte missat allt de här med avstånden vilket är mycket farligare då de handlar om en mycket högre hastighet än 30-40 km/h. 
Så att resonera att lägga 2 mille på en jävla massa skyltar för en enda stad hur mycket hade de då inte kostat i hela sverige.

Annars är alternativet att ta bort högerregeln i sverige då folk är för efterblivna för att vara uppmärksamma i vår trafik. Målarfärg kostar klart men de är bara att höjja bilskatten wink

Varför presentera statistik? Varenda jävel som har körkort har väl upplevt ett flertal gånger att de varit nära en olycka vid en högerregel? Det är ett reellt problem. Som bilägare borde du också vara intresserad av att få ned försäkringspremierna. En fender-bender går med lätthet på 100k för två bilar.

2 miljoner på 150k invånare motsvarar 180 miljoner på 9 miljoner invånare. Det är verkligen kaffepengar i vägbyggesammanhang. Bara att anlägga en mil motorväg går ju på miljarder.

Nu råka du göra dubbelt. Men jo, klart du har rätt. Men sen är de ju inte fel för varenda en som vistas i trafiken att ta en kurs då och då. Man ska utveckla sig som förare på vägen. För min del så gör inte försäkringen så mycket då de är så pass lite pengar för min del wink Min "drömbil" just nu är 400 kr dyrare att äga än en 740 så.

Men även om vi tar bort högerregel och sätter väjningsplikt så kommer de inte fungera, de gör de åtminstone inte här. Speciellt inte i Malmö som storstad, är där nere rätt ofta nu och fan va irriterad man kan bli på den lille bit man har från infarten till sjukhuset.

Varför skulle det inte fungera? Det blir ju precis samma sak. Där bilarna nu har väjningsplikt utan att en stor del vet om det kommer de att få en stor väjningsskylt i ansiktet när de närmar sig korsningen. De har ju fortfarande väjningsplikt. Antalet väjningsplikter blir totalt oförändrat. Ingenting ändras, bara att folk faktiskt fattar att de har väjningsplikt.

Försäkringar är alltid för dyrt.


Muttley
8 november 2011
#33
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:

Varför presentera statistik? Varenda jävel som har körkort har väl upplevt ett flertal gånger att de varit nära en olycka vid en högerregel? Det är ett reellt problem. Som bilägare borde du också vara intresserad av att få ned försäkringspremierna. En fender-bender går med lätthet på 100k för två bilar.

2 miljoner på 150k invånare motsvarar 180 miljoner på 9 miljoner invånare. Det är verkligen kaffepengar i vägbyggesammanhang. Bara att anlägga en mil motorväg går ju på miljarder.

Nu råka du göra dubbelt. Men jo, klart du har rätt. Men sen är de ju inte fel för varenda en som vistas i trafiken att ta en kurs då och då. Man ska utveckla sig som förare på vägen. För min del så gör inte försäkringen så mycket då de är så pass lite pengar för min del wink Min "drömbil" just nu är 400 kr dyrare att äga än en 740 så.

Men även om vi tar bort högerregel och sätter väjningsplikt så kommer de inte fungera, de gör de åtminstone inte här. Speciellt inte i Malmö som storstad, är där nere rätt ofta nu och fan va irriterad man kan bli på den lille bit man har från infarten till sjukhuset.

Varför skulle det inte fungera? Det blir ju precis samma sak. Där bilarna nu har väjningsplikt utan att en stor del vet om det kommer de att få en stor väjningsskylt i ansiktet när de närmar sig korsningen. De har ju fortfarande väjningsplikt. Antalet väjningsplikter blir totalt oförändrat. Ingenting ändras, bara att folk faktiskt fattar att de har väjningsplikt.

Försäkringar är alltid för dyrt.

Ja för att folk skiter i att läsa skyltarna(göra enligt regelverket). De som stoppar mest är en stopplikt.
Nä de tycker jag ju inte, de är drickspengar försäkringen för min del smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#34
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:

Nu råka du göra dubbelt. Men jo, klart du har rätt. Men sen är de ju inte fel för varenda en som vistas i trafiken att ta en kurs då och då. Man ska utveckla sig som förare på vägen. För min del så gör inte försäkringen så mycket då de är så pass lite pengar för min del wink Min "drömbil" just nu är 400 kr dyrare att äga än en 740 så.

Men även om vi tar bort högerregel och sätter väjningsplikt så kommer de inte fungera, de gör de åtminstone inte här. Speciellt inte i Malmö som storstad, är där nere rätt ofta nu och fan va irriterad man kan bli på den lille bit man har från infarten till sjukhuset.

Varför skulle det inte fungera? Det blir ju precis samma sak. Där bilarna nu har väjningsplikt utan att en stor del vet om det kommer de att få en stor väjningsskylt i ansiktet när de närmar sig korsningen. De har ju fortfarande väjningsplikt. Antalet väjningsplikter blir totalt oförändrat. Ingenting ändras, bara att folk faktiskt fattar att de har väjningsplikt.

Försäkringar är alltid för dyrt.

Ja för att folk skiter i att läsa skyltarna(göra enligt regelverket). De som stoppar mest är en stopplikt.
Nä de tycker jag ju inte, de är drickspengar försäkringen för min del smile

Jag upplever inte att folk skiter i att följa väjningssyltar.


Muttley
8 november 2011
#35
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:

Varför skulle det inte fungera? Det blir ju precis samma sak. Där bilarna nu har väjningsplikt utan att en stor del vet om det kommer de att få en stor väjningsskylt i ansiktet när de närmar sig korsningen. De har ju fortfarande väjningsplikt. Antalet väjningsplikter blir totalt oförändrat. Ingenting ändras, bara att folk faktiskt fattar att de har väjningsplikt.

Försäkringar är alltid för dyrt.

Ja för att folk skiter i att läsa skyltarna(göra enligt regelverket). De som stoppar mest är en stopplikt.
Nä de tycker jag ju inte, de är drickspengar försäkringen för min del smile

Jag upplever inte att folk skiter i att följa väjningssyltar.

Då skulle du hängt med en dag här. Idag trodde jag nästan jag skulle smälla av pga så mycket dåliga förare.

* Studerande *
563 Inlägg
8 november 2011
#36
Slopade "högerregeln" sedan fordon i "trafik/tjänst" inte uppvisade någon speciell sympati för det. Nuförtiden ser jag bara till att "hinna före i korsningen" före fordonet som kommer från vänster ir höger, funkar alltid smile


1 213 Inlägg
8 november 2011
#37
Om skulle skrota högerregeln & ersätta den med väjningskyltar, denna typ av olyckor skulle inte förvinna helt kommer ändå hända olyckor.
Många olyckor händer även pga folk kör mot rött eller bryter mot väjningsplikten.

Trafikmagasinet har gjort flera klipp om många typer av olyckor. Titta på filmklipp måste väl vara lättare för folk att lära sig än att läsa i en bok när tar kortet?

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#38
Lina- skrev:
Om skulle skrota högerregeln & ersätta den med väjningskyltar, denna typ av olyckor skulle inte förvinna helt kommer ändå hända olyckor.
Många olyckor händer även pga folk kör mot rött eller bryter mot väjningsplikten.

Trafikmagasinet har gjort flera klipp om många typer av olyckor. Titta på filmklipp måste väl vara lättare för folk att lära sig än att läsa i en bok när tar kortet?

Klart att olyckor fortfarande skulle inträffa, men du får väl hålla med om att de skulle minska rejält om man införde väjningsplikter istället?


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 november 2011
#39
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:

Ja för att folk skiter i att läsa skyltarna(göra enligt regelverket). De som stoppar mest är en stopplikt.
Nä de tycker jag ju inte, de är drickspengar försäkringen för min del smile

Jag upplever inte att folk skiter i att följa väjningssyltar.

Då skulle du hängt med en dag här. Idag trodde jag nästan jag skulle smälla av pga så mycket dåliga förare.

Vad händer om vi slopar alla trafikljus och väjningsplikter och inför högerregeln istället då? Ökar antalet olyckor?


Muttley
8 november 2011
#40
Andromeda skrev:
tkd_rille skrev:
Andromeda skrev:

Jag upplever inte att folk skiter i att följa väjningssyltar.

Då skulle du hängt med en dag här. Idag trodde jag nästan jag skulle smälla av pga så mycket dåliga förare.

Vad händer om vi slopar alla trafikljus och väjningsplikter och inför högerregeln istället då? Ökar antalet olyckor?

Ultimat är rondeller smile. Nja folk krockar ju även vid trafikljus, rätt ofta med. Ingenting funkar helt enkelt.


Sök