tkd_rille skrev:
Jag kör ju just nu bara 2 styrkedagar och resterande 5 dagar motion just nu. Men ska gå igång på 4-5 styrkedagar nästa vecka.
Men som lördagar kör jag Triceps, axlar, bröst. Söndagar biceps, rygg ben och lite mage. Kör tungt dock 4x12 på varje. Blir de för tungt sänker jag och kör vidare.
De är inte optimalt ännu
Men sen kör jag ju 1h 15m pw minst 5 dagar för jag är ute efter att gå ner i vikt. Så mitt är inte optimalt för dig
.
Hur jag kör med protein är före och efter träningspasset men inget de dagar jag inte tränar. Äter nästan enbart kött och kyckling med ris.
När du kört ca 1-2 månader så du känner dig varm i kläderna och vet med dig att du ska fortsätta köra tungt och några dagar i veckan så kan du gå på kreatinet så du kör dem i rätt perioder. Sen dricker jag minst 2 liter vatten om dagen.
Nu vet jag inte vad övningarna heter heller hehe men kan kolla lite på det.
Men de viktigaste i träningen om du vill få musklerna att synas och orka mer är kondition, så glöm inte bort de så du bara går och lyfter.
Okej låter bra jag kör detta upplägget just nu.
Måndag: Rygg, biceps, axlar
Tisdag: Ben och vader
Onsdag: Bröst, triceps, axlar
Torsdag: Mage då kör jag, hopprep, högknä på plats, massor av intervall träningar + maskiner
Fredag: Kör jag igenom kropp med egen kroppsvikt ex armhävningar, chins och dips och så vidare
Lördag: Inget alls!
Söndag: 1 timme på löpbandet.
När jag ska börja kör med cardio så tänkte jag börja med ben böj och marklyft.
Finns det något du kan säga till detta, något jag kan fixa till bättre.. All uppvärming på alla dagar är ca 20 min på löpband/armcykel och 10 min på löpbandet efter ett avslutat gympass för att varva ner med en fart på 5km/h sen lite stretching därtill.. Tänkte kanske börja PW 2ggr i veckan när jag precis vaknat innan jag hinner äta.. Är PW något du rekomenderar?
MVH B