3633
Sök

Varning för www.dackonline.se (när det blir fel)

4 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Dackonline.se är billiga och oftast mycket bra. När det blir fel så är det däremot inte lika kul vilket denna tråd kommer att påvisa.

Jag fick punktering på mitt ena bakdäck 8 oktober och beställde (beställning 1) fyra däck. Dackonline.se skickar alltid däcken parvis vilket gör att det blir två försändelser. Framdäcken skickas omgående men inget händer med bakdäcken. Jag ringer 12 oktober och frågar varför de inte skickat bakdäcken. Då får jag till svar att något tydligen hade hängt sig i systemet och att hon som jag pratar med ska maila huvudkontoret vilket ligger i Tyskland. Det är just detta som är problemet i historien att det enda de kan göra är att maila huvudkontoret. Det har ingen betydelse vilken tid på dygnet man ringer då jag blivit ombedd att ringa efter 17:00 vilket gör att man hamnar hos en kundtjänst i Tyskland.

Hur som helst så får jag ett mail 14 oktober att det gjorts en ny beställning (beställning 2) på ett par bakdäck. Denna beställning var gratis då jag redan betalat däcken via beställning 1. Däcken skickas och jag följer dem via transportörens hemsida och 16 oktober är de i Hamburg. När jag vaknar den 17 oktober så har jag fått ett mail där det står att orderna har blivit annulerad och att jag inte ska ta emot däcken när de kommer. Jag ringer då med en gång och säger att jag självklart vill ha däcken. I samband med detta så kollar jag mitt konto och då har pengarna för bakdäcken återbetalats (först reserverades de som brukligt och när däcken skickades så debiterades kontot). Hon jag pratar med skickar ett mail till huvudkontoret och säger att däcken skall till mig och inte returneras. Som vanligt så kan hon inte ringa utan endast maila huvudkontoret.

Dagen efter (18 oktober) så loggar jag in på transportörens hemsida och ser att däcken vänt från Hamburg ner till Lehrte vilket är åt fel håll. Jag ringer då och berättar detta och får till svar att de ska maila huvudlagret. Jag undrar givetvis vad vi nu ska göra. Tjejen säger att jag ska vänta och återkommer efter några minuter och säger att jag ska göra en ny beställning (beställning 3) på ett par till bakdäck. Detta gör jag och ytterligare 6000 kr dras från mitt konto.

20 oktober så har det dragits 6000 kr från mitt konto. Detta är beställning 1 som vaknat till liv igen. Pengarna hade ju som bekant återbetalats och beställning annulerats av dackonline.se. Jag ringer och frågar vad som hänt och får till svar att de ska maila huvudkontoret. Gäsp och stön!

21 oktober så ringer det på dörren och där står postgubben med beställning 2. Självklart tar jag emot däcken då jag har punktering. Jag ringer samtidigt och berättar vad som hänt och får till svar att jag inte ska ta emot beställning 3 när den kommer. Jag säger då att jag vill ha tillbaka mina pengar och får till svar att det får jag när däcken kommit tillbaka till dem. Jag säger då att jag tycker inte det är rätt att jag ska behöva få lida hur mycket som helst bara för att ni gjort fel flera gånger. Jag får då till svar att hon ska maila huvudkontoret och berätta detta.

Idag är det 3 november och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. 6000 kr är på glid och jag kan inget göra då jag själv gjorde beställningen då jag blev tillsagd att göra så. Jag ringde även efter att jag vägrat ta emot beställning 3, som jag blev tillsagd att göra, och det gick att se på transportörens hemsida att de var på väg tillbaka till dem men det hjälper inte. Det enda jag får till svar är att det ska maila huvudlagret.

Gissa om jag är sjukt irriterad?!

Jag hoppas att jag kan sprida lite negativ publicitet över dackonline.se då de förtjänar detta. Jag har även yrkat att få en krona i kompensation för att få upprättelse men svaret jag fick var att de skulle mala huvudlagret.

Suck säger jag bara!

Idag 8 november så har jag fortfarande inte fått mina pengar. Jag har nu gjort en polisanmälan och startat ett ärende hos VISA samt Kronofogdemyndigheten.

Ursprungstråden finns här: http://www.zatzy.com/allmaent/380538-va … r-fel.html
Senast redigerat av Kleiv (8 november 2011)

624 Inlägg
8 november 2011
Har handlat där med bra resultat, men kan verkligen tänka mig att sånt här kan hända..tråkigt som fan!

who´s the man?

146 Inlägg
8 november 2011
tackar för varningen, då vet man att man inte ska kolla på fälgar/däck på den sidan iallafall.

749 Inlägg
8 november 2011
Har sj havt problem med dem.

Beställde däck för några år sen och väntade på att de skulle komma i en månad, sen hörde jag av mig och fick till svar att däcken jag köpt inte fanns längre.

Massa krångel va de å få tillbaks pengarna, de ville ha I-ban nr eftersom de betalar tillbaks ifrån Tyskland.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 november 2011
Troligen kommer inte tråden få vara kvar men mycket bra information och bra att du går ut med detta.
Lär ju ju hänt fler fast det inte kommer ut på forum osv.
Klart att det kan bli fel när dom hanterar så många däck/ordrar men är man seriös så håller men kunden i fokus och ser till att kunden är nöjd och fixar sedan till problemet internt.
Du skulle alltså självklart ha fått pengarna tillbaka för längesedan.

Autotech

Forummoderator
26 375 Inlägg
8 november 2011
Har beställt däck därifrån, och det enda jag tyckte var krångligt var att personen jag pratade med i telefon, pratade så otydligt att man knappt förstod vad människan sa.
Men, varorna fick jag och allt var frid och fröjd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

890 Inlägg
8 november 2011
har aldrig blivit missnöjd med dackonline kan jag säga men en sak hur dum får man bli när man batalar i förskott en sak har man lärt sig o de e att alltid betala när man fått sina saker då slipper man just såna här saker

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

självutnämnd expert
157 Inlägg
8 november 2011
Jag som har tänkt att beställa däck därifrån hmm ,äh får väl hoppas att jag har tur

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

890 Inlägg
8 november 2011
Adeno skrev:
Jag som har tänkt att beställa däck därifrån hmm ,äh får väl hoppas att jag har tur

Inga problem mlyd bara mitt råd betala när du fått din order o inte innan

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

självutnämnd expert
157 Inlägg
8 november 2011
stoltosmart skrev:
Adeno skrev:

Jo precis då kan man ju känna sig trygg iallafall smile

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

890 Inlägg
8 november 2011
Adeno skrev:
stoltosmart skrev:
Adeno skrev:

Jo precis då kan man ju känna sig trygg iallafall smile

Absolut

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 november 2011
Alltid varit nöjd förutom sist då jag fick 6!!! år gammla däck. inte helt okay tycker jag.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 november 2011
Detta låter inte kul och dom skall inte behandla kunder som handlar för större pengar av dom på detta sätt.

Tycker det är konstigt att ingen hört av sig till dig efter alla resor med ett förlåt och nått sorts goodwill förslag.

Jag har själv beställt däck från dackonline.se och det var inga problem, så att läsa detta skulle inte få mig att inte köpa däck av DO men jag förstår din frustration.

Hoppas det löser sig till det bästa.

2slow

12 086 Inlägg
8 november 2011
Det är det här som är nackdelen med att handla från utlandet. Dackonline har förvisso en svensk kundmottagning uppenbarligen men allt går ju genom tyskland ändå.

Jag hoppas dackonline, har bara hört trubbel med dom. Givetvis handlar de flesta problemfritt men det är just när det strular som de visar sina dåliga sidor.

785 Inlägg
8 november 2011
Har en återförsäljare för Däckonline i Helsingborg, och de är hur bra som hellst, men där betaler man inte förren däcken är på bilen..
Många stora företag lägger inte samma tyngd på kunder verkar det som..

Köpte en tv av PIXMAN-A (Vill inte skriva ut hela namnet så jag hänger ut någon) Detta tog 8 mån, 4 runder till Frankrike tror jag det var, och sen försvann tv'n... Hehehe

Man blir så trött när detta händer.. Och får man någon kompensation?? NEJ..!!
Bra att du hänger ut ditt missnöje här...
Dålig service ska spridas som herpes, snabbt och effektivt.. big_smile

Its not the fart that kills, its the smell...

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
8 883 Inlägg
8 november 2011
Smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.
Ta det den vanliga vägen i stället dvs kontakt med företaget direkt eller konsumentombud i kommunen eller polisen vid misstänkt bedrägeri.

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök