3668
Sök

Söker bra polich.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
9 november 2011
pukan2 skrev:
en fråga till hur polerar ni in som använder meguiars ntx tech wax 2.0. själv kör jag med den kudden som följer med. eller ska man köra det med maskinen med. vad för kuddar ska man ha i så fall.

Lägger du den för hand så tar den ju inte bort några repor så vill du ta bort lite tvättrepor så är det bättre att du kör med maskin! smile

537 Inlägg
9 november 2011
Larpa skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
DanneGTV6: för att polera en bil med bästa resultat så ska man använda en maskin med 2 trissor, men har man grövre repor så är det lättare att få bort dom med en maskin som har enkel trissa.

Hej SAAB-Karlsson! Hur menar du med bästa resultat? Man får högre glans med vanlig roterande än med oscillerande..

jag menar mer att det är lättare att få bra resultat med oscillerande än med roterande, det är ju lätt att göra lacken flammig med roterande, sorry om ovanstående vart lite felformulerat, jag var nämligen rätt nyvaken när jag börja läsa i den här tråden tongue

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
9 november 2011
Haha.. Okey! smile Jo det är lättare att inte misslyckas om man kör med oscillerande.. Men oftast när man har problem med roterande så beror det på fel medel och fel trissor. De allra flesta kan köra roterande med bra resultat om man har rätt produkter i övrigt. Superstor skillnad är det faktiskt!

537 Inlägg
9 november 2011
Larpa skrev:
Haha.. Okey! smile Jo det är lättare att inte misslyckas om man kör med oscillerande.. Men oftast när man har problem med roterande så beror det på fel medel och fel trissor. De allra flesta kan köra roterande med bra resultat om man har rätt produkter i övrigt. Superstor skillnad är det faktiskt!

ok, det jag har polerat så har jag använt vanlig roterande vid större skador på lacken som den oscillerande inte klarar av, och sen gå över hela bilen med oscillerande. smile

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
9 november 2011
Vilke Rubbing/polermedel rekomenderar ni för HÖGSTA glans på röd bil samt vad för trissa på roterande maskin? Ull?

Audis in Scandinavia Crew

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
9 november 2011
SAAB-Karlsson skrev:
Larpa skrev:

ok, det jag har polerat så har jag använt vanlig roterande vid större skador på lacken som den oscillerande inte klarar av, och sen gå över hela bilen med oscillerande. smile

Kör du med enbart roterande så får du högre glanstal.. Ett litet tips bara!  smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
9 november 2011
NIKKELICIOUS skrev:
Vilke Rubbing/polermedel rekomenderar ni för HÖGSTA glans på röd bil samt vad för trissa på roterande maskin? Ull?

Ulltrissa och Ultra Cut Compound, gul meguiars trissa och ultra cut compound och sen svart meguiars trissa med ultra finishing polish.. Då har du maximal glans oavsett lack, oavsett utgångsläge osv osv..

Men är den inte speciellt stygg så klarar du dig med ett steg mindre, dvs gul och compound samt svart och ultra finishing polish.. Trissorna är MYCKET avgörande för slutfinsishen och glanstalet.. en polering kan aldrig bli blankare än vad man kör med för trissor om du förstår hur jag menar? Grova trissor = grov lyster.. fina trissor = fin lyster.. smile

Sök