JonR skrev:
Jag har jobbat på en däckfirma i 10 år nu och det är säkerligen mellan 10 och 30% av bilarna som kommer in som har kopparpasta kletat överallt och på dom bilarna sitter aldrig några hjul fast, har det setat jäkligt länge så kan kopparpastan bli lite degig men annars så är nog det värsta som jag upplevt med kopparpastan är att den kladdar ner handskarna!
visst kommer det in bilar där hjulen sitter förbaskat hårt men det har nog mer att göra med om man har slipat rent nav och anliggningsytor vid tidigare däckbyte eller inte. Teoretiskt är det ju inge bra att blanda dessa(koppar, alu, stål) men finns det verkligen någon som har varit med om att kopparpastan gjort skada i verkligheten? Personligen alltså! Inte "morsans brorsas kusins hunds dagvakt" utan personligen!
jag har då aldrig det trots att jag jobbat med det i 10år.
Ang moment. 120nm kör vi på jobbet. Vet du inte hur hårt det är så får du be någon visa dig, det är omöjligt att beskriva med text hur hårt du ska dra åt.
Mvh/Jon
Jo jag har haft fälgar som varit mer eller mindre förstörda av kopparpasta, speciellt när nån idiot smetat det på anläggningsytorna.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...