3580
Sök

Dimljus, positionsljus. Är det tillåtet med halv eller helljus?

5 198 Inlägg
11 november 2011
Å herrejösses vad är det som är så svårt.... Dimljus + halv  = olagligt,,, knäpp av skiten.. det är INTE snyggt och det gör INGEN nytta....vissa blir bländad,, vissa inte... så  var är problemet..

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2011
Huruvida det är snyggt eller inte är ju bara att lägga ner, det är en smaksak och inget tråden någonsin kommer enas om. Att det är olagligt, ja det är det ju inte så mycket att säga om

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

grön aktivist
846 Inlägg
11 november 2011
Dieselsmurfen skrev:
Vissa bilar har dimljus som standard om man inte har på ljuset. Vet nån vilka? Jag har 2 bilar som jag vet då jag ägt/äger bägge:

- Mazda 626 92-9?
- Chrysler 300M

SAAB 9-5 / 9-3 98-10 har det programmeringsbart iallafall, kan man aktivera med en "SAAB-dator".
Har för mig att jag även kan göra samma sak med VAG-bilar med min VAG-COM, synd bara att min bil inte har dimljus utan DRL ;P.

1 298 Inlägg
11 november 2011
Confide skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Vissa bilar har dimljus som standard om man inte har på ljuset. Vet nån vilka? Jag har 2 bilar som jag vet då jag ägt/äger bägge:

- Mazda 626 92-9?
- Chrysler 300M

SAAB 9-5 / 9-3 98-10 har det programmeringsbart iallafall, kan man aktivera med en "SAAB-dator".
Har för mig att jag även kan göra samma sak med VAG-bilar med min VAG-COM, synd bara att min bil inte har dimljus utan DRL ;P.

Min 9-3 -02 var det bara att slita ut ljusvredet och möblera om lite bland stiften för att få det att lysa som man ville. Hade så att det inte gick att ha dimljuset på samtidigt med halvljuset och att all belysning verkligen var släckt på nollan. Eller hur menar du att man ska aktivera det?
Senast redigerat av Pendulum (11 november 2011)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 418 Inlägg
11 november 2011
gamlingen skrev:
Å herrejösses vad är det som är så svårt.... Dimljus + halv  = olagligt,,, knäpp av skiten.. det är INTE snyggt och det gör INGEN nytta....vissa blir bländad,, vissa inte... så  var är problemet..

Somliga tycker att dimljus är störande, andra stör sig på folk som inte skriver som folk så lägg ner det där snacket, för jag klagar inte på dig?
Ps. dimljus är inte störande smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Lindberg88 skrev:
gamlingen skrev:

Somliga tycker att dimljus är störande, andra stör sig på folk som inte skriver som folk så lägg ner det där snacket, för jag klagar inte på dig?

Du är då motsägelsefull roll

"somliga tycker att dimljus är störande [...] dimljus är inte störande"
Först konstaterar du att vissa tycker det är störande, sen så är det plötsligt inte störande överhuvudtaget? Hur ska du ha det ? smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

5 198 Inlägg
11 november 2011
Lindberg88 skrev:
gamlingen skrev:

har jag klagat på dej ?

Dom här dimljus diskutionerna är bland det löjligaste som finns här på gorg.
Senast redigerat av gamlingen (11 november 2011)

1 418 Inlägg
11 november 2011
RightFront skrev:
Lindberg88 skrev:
gamlingen skrev:

Du är då motsägelsefull roll

"somliga tycker att dimljus är störande [...] dimljus är inte störande"
Först konstaterar du att vissa tycker det är störande, sen så är det plötsligt inte störande överhuvudtaget? Hur ska du ha det ? smile

Somliga tycker att Adolf Hitler var en bra man, gör det han till en bra man? smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)

1 418 Inlägg
11 november 2011
gamlingen skrev:
Lindberg88 skrev:
gamlingen skrev:

har jag klagat på dej ?

Lägg dig inte i dom om dom nu är så löjliga? Du är en del utav det "löjliga", varför klaga på något som du är en del av?

5 198 Inlägg
12 november 2011
Lindberg88 skrev:
gamlingen skrev:
Lindberg88 skrev:

Somliga tycker att dimljus är störande, andra stör sig på folk som inte skriver som folk så lägg ner det där snacket, för jag klagar inte på dig?Ps. dimljus är inte störande smile

har jag klagat på dej ?

Lägg dig inte i dom om dom nu är så löjliga? Du är en del utav det "löjliga", varför klaga på något som du är en del av?

trampade jag dej på tårna efter som du tog åt dej ?

1 418 Inlägg
12 november 2011
Nej inte direkt då jag inte är typen som tar illa vid för någonting, blir mest irriterad på ditt sätt att skriva.

Sök