3602
Sök

Centrallås

16 Inlägg
måndag 20:56
Trådstartare
Hej, centrallåset i min V70n 2001 fungerar typ, bara själva nyckeln fungerar att låsa upp med, i dörrens nyckelhål. Larmdosan funkar ej, samt höger framdörr fungerar ej med c-lås, utan måste manuellt öppna inifrån samt låsa med lås pinnen på dörren.
Någon som har liknande problem och hur har ni åtgärdat det, eller ska man bara skita i de o låta de va så?
Tacksam för svar.

2 310 Inlägg
måndag 21:57
Kolla om det går att få liv i dosan genom att byta batteri i den. Sen låter det som att centrallåsmotorn i passagerardörren är kass (eller kabelbrott till den).

16 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Mew skrev:
Kolla om det går att få liv i dosan genom att byta batteri i den. Sen låter det som att centrallåsmotorn i passagerardörren är kass (eller kabelbrott till den).

Är det dendär svarta boxen då? Som sitter under fönsterhiss knapp och det? Har för mig den är rätt dyr.

3 247 Inlägg
för 9 timmar sedan
Nej, låsmotorn sitter i själva låset.

Du tänker på modulen för passagerardörren.  PDM på VolvoSpråk.

Att inte passagerardörren låser upp är sannolikt ett helt eget problem mot att fjärrlåset inte funkar.

Kabelbrott i böjen vid dörren är vanligt som sagt.

Men börja med nyckelbatteriet, som också nämnts. Har dock sannolikt inget med passagaerardörren att göra.
Senast redigerat av Mossan1 (för 9 timmar sedan)

* Voff voff *
10 635 Inlägg
för 5 timmar sedan
Är väl en A-traktor gissar jag? Är det spärrade bakdörrar eller öppningsbara? Tänker om det gjorts nå´n fuling med bakdörrarna för att spärra dem som gör att c-låset lagt av.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

16 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Är väl en A-traktor gissar jag? Är det spärrade bakdörrar eller öppningsbara? Tänker om det gjorts nå´n fuling med bakdörrarna för att spärra dem som gör att c-låset lagt av.

Ja, en A-traktor. Men dörrarna är både öppningsbara inifrån men dom låser och låser också upp sig när man vrider med nyckeln i förardörren.

16 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Nej, låsmotorn sitter i själva låset.

Du tänker på modulen för passagerardörren.  PDM på VolvoSpråk.

Att inte passagerardörren låser upp är sannolikt ett helt eget problem mot att fjärrlåset inte funkar.

Kabelbrott i böjen vid dörren är vanligt som sagt.

Men börja med nyckelbatteriet, som också nämnts. Har dock sannolikt inget med passagaerardörren att göra.

Så kan det nog vara, PDMen tänkte jag på ja. Vi kollade liten snabbis för ett tag sedan efter kabelbrott men såg inget direkt. Kanske helt enkelt är något med låset sigsjälvt då ja. Hoppas bara det inte är allt för krångligt då jag inte har kunskap eller massvis pengar till det hahah

16 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Kanske hjälper med om jag säger detta, men det är elfel i princip hela höger framdörr. Rutan går ej att veva ner från dörren eller förardörren. Högtalaren spelar ibland, men ibland inte. Så tror att det är fel på det mesta i dörren.

Sök