2635
Sök

Fredriks BMW E34 DRIFTING PROJEKT!

Ointresserad.
936 Inlägg
4 januari 2012
#61
Ser fortfarande inte grejen med att åka vanos.

Eftersom du ska åka oöppnat och varva en del.

Men, jag hoppas det håller för dig.

Teabag appreciation club.

Ointresserad.
936 Inlägg
4 januari 2012
#62
Alpinabiturbo skrev:
Vanosmotorn är bättre att bygga på, förr byggde man hellre på ickevanos pga okunskap.

Finns mer att läsa på http://server.pure-pf.com/phpBB/

Skulle inte vilja säga att det var p.g.a av okunskap.

Icke-vanos maskinen tål mera stryk.

Visst kan det vara trevligt med bra vrid från start i en driftingbil, men det ska trycka hela vägen också.

Teabag appreciation club.

1 435 Inlägg
4 januari 2012
#63
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (4 januari 2012)


Ointresserad.
936 Inlägg
4 januari 2012
#64
Alpinabiturbo skrev:
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

Teabag appreciation club.

Bonntrimmare
620 Inlägg
4 januari 2012
#65
Snitch skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Ointresserad.
936 Inlägg
5 januari 2012
#66
D_Carlsson skrev:
Snitch skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten

Precis. Ska man labba till det fint så ska man veta att det håller också. Segt o byta motor mitt i säsongen.

I en tung E34 kan det bli torrt med 350-400hk.

Jag dissar inte ner bygget, bara slänger in lite tips.

Teabag appreciation club.

463 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
#67
Snitch skrev:
Ser fortfarande inte grejen med att åka vanos.

Eftersom du ska åka oöppnat och varva en del.

Men, jag hoppas det håller för dig.

alltså jag har inte sagt att det är så jag ska köra än men det vore ju gött med lite mer vrid!smile ska öppna den och byta stakar till 525 iv stakar=)


463 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
#68
Snitch skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Vanosmotorn är bättre att bygga på, förr byggde man hellre på ickevanos pga okunskap.

Finns mer att läsa på http://server.pure-pf.com/phpBB/

Skulle inte vilja säga att det var p.g.a av okunskap.

Icke-vanos maskinen tål mera stryk.

Visst kan det vara trevligt med bra vrid från start i en driftingbil, men det ska trycka hela vägen också.

precis menar de!smile


463 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
#69
Snitch skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

precis det jag vill ha!


463 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
#70
D_Carlsson skrev:
Snitch skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten

jaa jag har en lagom stor turbo som ska räcka till 500hk men jag är ute efter runt 350-400 precis som du skrev, mappar med smt6, får se om det håller måttet smile


463 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
#71
Snitch skrev:
D_Carlsson skrev:
Snitch skrev:

Visst är det så.

Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.

En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten

Precis. Ska man labba till det fint så ska man veta att det håller också. Segt o byta motor mitt i säsongen.

I en tung E34 kan det bli torrt med 350-400hk.

Jag dissar inte ner bygget, bara slänger in lite tips.

haha jag vill helst inte byta motor något wink
jag vet att den är tung men lättar den så gått det går! och hästkrafter är inte allt, teknik är nästan allt, hästkrafter hjälper bara till och gör det lite lättare=)
alla tips är välkommna!


Ointresserad.
936 Inlägg
5 januari 2012
#72
Det är inte hästkrafter som dödar stakar, lådor och drivaxlar.

Det är vridet smile

Teabag appreciation club.

Bonntrimmare
620 Inlägg
6 januari 2012
#73
http://www.garaget.org/?car=224189 där har du en jävligt billig motor som inte är lagt allt för mycket pengar på men ändå var det npg bland östkustens snabbare bilar på gatan.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
6 januari 2012
#74
Här är ett annat bra exempel jens motor helt o-öppnad M50B25v han körde på en grundmapp från civinco som gav 347whp i deras bänk

https://www1.garaget.org/gallery/images/8/7105/7105-861fff29a5fdb123a726297daf6e2c4d.jpg

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

463 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#75
D_Carlsson skrev:
Här är ett annat bra exempel jens motor helt o-öppnad M50B25v han körde på en grundmapp från civinco som gav 347whp i deras bänk

http://www1.garaget.org/gallery/images/8/7105/7105-861fff29a5fdb123a726297daf6e2c4d.jpg

någon som har ett recept på hans motor? vore kul att veta om han körde e85 eller inte oxå smile


Pimplaren
28 Inlägg
7 januari 2012
#76
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV.
Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!

Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.

Och ja, oöppnade motorer kräver e85 för att lira! smile


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#77
Pimplaren skrev:
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV.
Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!

Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.

Och ja, oöppnade motorer kräver e85 för att lira! smile

okej, men jag vill ha en stabil motor på runt 300-400 hästar utan och skrota ventiler osv, vad behöver jag för spridare då?smile och jag vill köra med min b25 vanos;)
Senast redigerat av Freddriiik (8 januari 2012)


1 271 Inlägg
8 januari 2012
#78
På dom motorerna kan man räkna spridare å hk i samma ungefär iaf på vanlig soppa alltså runt 300 400 cc på spridarna. Så sätt dit ett par på ca 450 så räcker de

675 Inlägg
8 januari 2012
#79
Gröna Volvo R-spridare på 465cc @ 3.8 bar är ju vanligt på M50 turbobyggen smile


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#80
Linkan_740 skrev:
Gröna Volvo R-spridare på 465cc @ 3.8 bar är ju vanligt på M50 turbobyggen smile

jasså du tack! men jag undrar hur stora jag behöver om jag ska köra med e85 smile



Sök