Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.
Visst är det så.
Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.
En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.
Visst är det så.
Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.
En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten
Precis. Ska man labba till det fint så ska man veta att det håller också. Segt o byta motor mitt i säsongen.
I en tung E34 kan det bli torrt med 350-400hk.
Jag dissar inte ner bygget, bara slänger in lite tips.
Förr visste man inte att det funkade så bra som det gör pga i princip ingen hade provat.
Visst är det så.
Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.
En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten
jaa jag har en lagom stor turbo som ska räcka till 500hk men jag är ute efter runt 350-400 precis som du skrev, mappar med smt6, får se om det håller måttet
Men om man ska jaga tokigt med effekt över hela registret så ska man bygga därefter också.
En orginal M50 V lämmnar sjukt gött vrid över hela registret med en lagom stor turbo, Men några 500hk det är rent jävla lotto att köra med o-öppnad orginalmotor 350-400då ligger man safe om man har en bra mappning på skiten
Precis. Ska man labba till det fint så ska man veta att det håller också. Segt o byta motor mitt i säsongen.
I en tung E34 kan det bli torrt med 350-400hk.
Jag dissar inte ner bygget, bara slänger in lite tips.
haha jag vill helst inte byta motor något jag vet att den är tung men lättar den så gått det går! och hästkrafter är inte allt, teknik är nästan allt, hästkrafter hjälper bara till och gör det lite lättare=) alla tips är välkommna!
http://www.garaget.org/?car=224189 där har du en jävligt billig motor som inte är lagt allt för mycket pengar på men ändå var det npg bland östkustens snabbare bilar på gatan.
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Här är ett annat bra exempel jens motor helt o-öppnad M50B25v han körde på en grundmapp från civinco som gav 347whp i deras bänk
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV. Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!
Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV. Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!
Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.
Och ja, oöppnade motorer kräver e85 för att lira!
okej, men jag vill ha en stabil motor på runt 300-400 hästar utan och skrota ventiler osv, vad behöver jag för spridare då? och jag vill köra med min b25 vanos;)
På dom motorerna kan man räkna spridare å hk i samma ungefär iaf på vanlig soppa alltså runt 300 400 cc på spridarna. Så sätt dit ett par på ca 450 så räcker de