3373
Sök

Bra första bil med lite styling?

2 046 Inlägg
13 november 2011
En ball och pigg bil är en golf mk1 gti, går som ett skållat troll ( för åldern ) går även att styla mkt bra, kolla på tyskstukade golf 1 på blocket, google och absolut garaget wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

84 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Mjo, men tänk dig försäkringen på den jäveln, ringde om en GTI till IF.. Jag fick praktiskt taget svaret att dom inte ville ha mig som kund.. SKulle kosta ca 50k:- per år att ha den på helf där.. då va det typ en 02:a som kosta 35k eller något.. Haha sjukt..

84 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Tack för tipset Kanne!

2 046 Inlägg
13 november 2011
Stajl skrev:
Mjo, men tänk dig försäkringen på den jäveln, ringde om en GTI till IF.. Jag fick praktiskt taget svaret att dom inte ville ha mig som kund.. SKulle kosta ca 50k:- per år att ha den på helf där.. då va det typ en 02:a som kosta 35k eller något.. Haha sjukt..

jo men en vanlig golf då? den första golfen, den lilla motorn och tyskstuk så de stinker om de, så har du dig en riktigt fet bil, du kan ju byta rör på den också och lite smått å gott så den låter fränare, plus så e dom flesta skattefria big_smile

2 046 Inlägg
13 november 2011
Stajl skrev:
Tack för tipset Kanne!

Varse wink

84 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Någon som vet hur mycket en 306:a drar blandad körning? Samt är den kul att köra?

400 Inlägg
14 november 2011
Thullen skrev:
Stajl skrev:
Åh fan, om det är så som du säger att endast ni kört den å den e lugnt körd.. Det låter ju illa med så mycket problem då! hmm

Den är ju fransk så vad förväntar man sig?

Ja det sägs ju på "alla" verkstäder att det enda som är värre än opel är franska bilar. smile

84 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Fan va lack jag blir, jag är ju så jävla inställd på den jävla 206:an.. Det skulle va en någorlunda fräsch civic som skulle få mig att ändra mig hehe.. Något som är fel på civic då?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
15 november 2011
civic är bra bilar ... rostar dock endel ( men det gör väl alla ??!?!)

snåla och hyffsat ok att köra, jag hade personligen 100 gånger heldre valt en civic än en 206

Kanske en 206 rc kan va lite intressant men annars ... NEJ TACK

452 Inlägg
15 november 2011
206'orna går fett bort, kan jag verklingen inte rekommendera och det skriver alla tidigare medlemmar också! smile

Japanska bilar överlag brukar ha massor av styling etc etc ..
Honda kanske rostar .. typiskt i skärmarna .. men det är väl kanske en standard grej också ..
Annars är dom ju kända för sina bra motorer, kanske en Honda VTI ...

Kanske en Corrado 16v? wink
Finns mycket styling till Corrados .. och kan få feta.
Annars kan du alltid satsa på en Golf 2 .. eller en Golf III Vr6 ..

Ang försäkringbolag så är det bara ringa runt .. ena kan begära 30.000:- för en försäkring medans den andra begär knappa 2-3.000:-/året. Vissa vill helt enkelt inte ha med vissa bilar att göra smile

Lycka till!

84 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Ska titta lite mer på detta, tack både tzatziki och cheeva, men måste ändå fråga, varför kan du inte rekommendera 206? Tänker att det kanske är något problem som jag kanske inte upplever som så farligt, jag diggar polarns 107:a som fan, den låter lite mycket, men är bra å skön överlag..

452 Inlägg
15 november 2011
Franska bilar överlag har väl inte världens bästa ryckte.
Det är säkert helt personligt men jag skulle då aldrig köpa en 206'a, varken ny eller en äldre.
Jag har en god vän som har bilverkstad och suckar varje gång han får in en pegga han ska göra vid ..
En annan vän har haft en äldre pegga som bara strulade. Den rörde ju på sig men var skruvande hela tiden.

Jag kan inte peka på något direkt mer än att det är franskt, hehe.
Annars sök på google, "köpråd Peugote 206" så lär du få upp lite ny/begagnad tester rörande den bilen.
Det brukar iaf jag göra innan jag köper bil ..

2 046 Inlägg
15 november 2011
Honda civic e en skit bra bil.. Men se upp för rosten.. Den atackerar civicen wink bra drag med smile

229 Inlägg
15 november 2011
kannebanne skrev:
Honda civic e en skit bra bil.. Men se upp för rosten.. Den atackerar civicen wink bra drag med smile

Fan precis det jag tänkte skriva! big_smile

Har en eg5 från 92 (125hk civic) den rör på sig grymt bra och då är motorn inte ens riktigt frisk tongue

84 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Mjo, är inne på en honda civic nu.. Lite hjälp bara, hur många hästar har en 1.6 vtec ?

84 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Samt, annonsen jag tittat på, han döljer reg num på bilderna.. Ska man misstänka något skumt ?

229 Inlägg
15 november 2011
Vilken årsmodell?

Står det vilken modell av civicen det är? EG5, EG6, EK4?
Senast redigerat av Frallam (15 november 2011)

2 046 Inlägg
15 november 2011
1.6 vtech e mer än vad du förväntar dig... Lägger du i turbo.. Jo då har du stans snabbaste bil... Jo de kan va något att dölja... Be han om reg.

84 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Kolla på den och säg vad ni tycker, samt med priset smile
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_ci … 15&w=2

144 Inlägg
15 november 2011
kan ju tillägga att våran 206 cc tappade hela j***a avgassystemet här om dagen..

Sök