Lycan skrev:
Med det systemet jag har så kan man ställa om hårdheten oxå dvs de inbyggda dämparna är ställbara i hårdhet. Kommer att skriva om körupplevelsen när min är klar både positivt och negativt.
Nu blev man lite nyfiken på vad du tänker göra med Camaron du tänker köpa.
Förstår precis vad du menar med att stå i valet och kvalet om att "förstöra", Trans-Am av 1970 årsmodell tillverkades i lite över 1700 exemplar. Var inne på orginalrenovering först men insåg att det skulle bli både extremt svårt och extremt dyrt. Drivlinan hade gått åt de sälla jaktmarkerna, orginalinredningen borta och bakänden customiserad som grädde på moset. Efter mycket övervägande så bestämde jag mig för Pro-Touring bygge av den, en körmaskin som jag ska tillbringa många mil i.
Ok, ska bli extremt intressant att höra vad du tycker om det sen!
Det jag tänkt är mest standard-grejer antar jag, ljudisolering, nån annan sorts fjädring, skivbromsar runt om(Gärna med ABS om det inte är för jobbigt), AC, fjärrstyrt centrallås, bra stereo, nyare säten och en modernare drivlina, men jag har några saker jag tror är lite unika också:
Gömda elhissar, man tar veven och gör så att när man trycker den nedåt så rör den en elektrisk switch inuti dörren som tar ner rutan, och tvärt om. Original-look men modern funktion.
Etanoldrift, dels för att det är lite miljövänligt och framtidssäkrare än bensin, och dels för effektökningen.
Automatisk bagagelucke-öppnare och stängare, fjärrstyrd helst. Så man kan slimma bagageluckan från knappar.
Kolfiberdelar i fronten så man får bättre viktfördelning och lite lägre vikt. Antar att den är framtung original.
Urtagbar halvbur, för säkerhet och stagning på trackdays. Tanken är att man ska kunna plocka ur fram- och baksätena hyfsat lätt, montera in halvburen med skruvar och sen stoppa i racingstolar fram hyfsat enkelt. Kanske onödigt, men kul utmaning.
Sist men inte minst, och det här är helt säkert unikt, ett mekaniskt KERS-system. Man använder det i Formel 1 för att få extra krut under en viss begränsad tid. Man sparar energin från inbromsningen och sen pytsar man ut det med en knapp. Deras lösningar är dock halv- eller helelektriska. Detta är mest en dröm och kräver både mycket utveckling och en ordentlig finmekanisk verkstad.
Sådär, hoppas jag kunde ge dig någon idé iaf.