17 november 2011
Trådstartare
Tjenare!
Efter att ha varit hemma hos föräldrarna på middag med släkt och vänner så bestämde jag mig
för att köra hem. Eftersom jag var på bilverkstaden precis innan jag skulle dit så hade jag med mig
bilen och fick köra hem. Jag kör ungefär 1km hem i en liten by 1mil utan för stan. På den lilla sträckan
så möter jag självklart polisen. Som i nästa sekunden bromsar och göra en helomvändning. Klockan är strax förre midnatt och de är helt dött i byn. Vi passerar två busshållplatser på vägen..
Nu kommer vi till de intressanta..
Jag har en mark lägenhet med ganska stor trädgård och en infart till mina parkeringsplatser. När jag svängt in
på min tomt, så kör polisen efter och ställer sig på MIN tomt med blåljus, alla extraljusen igång på alla håll och kanter. Och hoppar ut. Jag bor mitt i ett villa kvarter med hus överallt och jag ser hur de blinkar blått överallt. En situation som mig är ganska pinsam, för detta har hänt en gång innan.
Dom stiger fram till mig och frågar om jag är Cheva som jag precis körde? - Ja självklart gör jag detta säger jag. Då säger dom att de inte sett bilen i byn innan och att den såg "skum ut" så de ville följa med och kolla bilen.
Så jag öppnar alla dörrar och bagage och visar även ett kvitto på verkstads besöket som står i mitt namn. Men hur långt får polisen egentligen gå ? Får de lov och göra en undersökning av hela min bil utan tillstånd ? Får de lov att köra in på min tomt bara så där ? Och eftersom jag inte kunde ta mig ut därifrån på något annat sätt, hade de behövt ha blåljusen igång i 5-7 minuter och väcka all uppmärksamhet från mina grannar ?
Jag vet inte om polisen har något emot Chevor, men sist jag ägde en Cheva Van så hände precis samma sak att dom körde efter mig hela vägen hem...
Vad tycker ni ? Vad säger lagen egentligen ?
Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay