2382
Sök

Hur långt får polisen gå ?

8 883 Inlägg
22 november 2011
Mercedesturbodiesel skrev:
jo men förkortas oftast rannsakan. Nej kvällens yttre befäl måste besluta om det. Alltså den polis som styr den kvällen.  Dom tog bort bara ett år eller två sedan att det krävdes åklagarbeslut på det.  Då fick yttre befäl besluta om "Husrannsakan i bil"

Om du läser första inlägget så skriver TS att han "öppnade dörrarna" och i det tolkar jag att Polisen först frågat om dom får söka igenom bilen TS har get sitt medgivande och då behövs inga ytterligare tillstånd.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 november 2011
nej men ja svara mer även på dom andra som skrivit i tråden.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Hemmapul AB
195 Inlägg
23 november 2011
våldtäcksbussar tycker inte polisen om tongue cheva van

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

15 Inlägg
11 januari 2012
RoberthR skrev:
RightFront skrev:
RoberthR skrev:
Blåljus får dom absolut inte använda om det inte är ett prio 1 fall vilket i detta läge inte var. Du ska ha gjort nått överjävligt för att få blåljus efter dig.

Nja, dem får ha blåljusen tända för att synas t.ex.
För att använda dom under färd för att påkalla "friväg" kanske de måste ha ett prio 1 larm för smile

Men hursomhelst så var det väldigt onödigt med blåljus i detta fallet, ring och klaga lite på dem!

Dom måste ha ett prio 1 larm från SOS alarm för att få ha blåljus på, tro mig jag vet.

Här gissas det vilt!  Ni kanske inte skulle uttala er om ni uppenbarligen inte vet. Så här är det

Polispatrullerna på fältet (i detta fallet en ordningspatrull) leds av vakthavande befäl och ett yttre befäl. Patrullerna dirigeras av LKC (LänsKommunikationsCentral) där det också finns befäl.
Men blåljus eller ej bestäms alltid av den polisman som framför ett utryckningsfordon! Har det sedan visat sig att han har gjort en felaktig bedömning och något händer på grund av blåljus kan han bli varnad och åtalad enligt civila rättssystemet.
SOS Alarm har ingeting med polisens utryckningskörning att göra

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
11 januari 2012
VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:

knappast konstigt..antingen är det pundare på stöldturne eller så är det pundare som bara åker runt och stör omgivningen smile

helt ärligt så skulle vilket pucko som helst stoppa en äklig cheva van om dom skulle vara polis
risken för jackpott är skapligt stor

lite bättre än att stoppa en random v70 smile

Kör fort så hinner inget hända...

New_options skrev:
RoberthR skrev:
RightFront skrev:

Nja, dem får ha blåljusen tända för att synas t.ex.
För att använda dom under färd för att påkalla "friväg" kanske de måste ha ett prio 1 larm för smile

Men hursomhelst så var det väldigt onödigt med blåljus i detta fallet, ring och klaga lite på dem!

Dom måste ha ett prio 1 larm från SOS alarm för att få ha blåljus på, tro mig jag vet.

Här gissas det vilt!  Ni kanske inte skulle uttala er om ni uppenbarligen inte vet. Så här är det

Polispatrullerna på fältet (i detta fallet en ordningspatrull) leds av vakthavande befäl och ett yttre befäl. Patrullerna dirigeras av LKC (LänsKommunikationsCentral) där det också finns befäl.
Men blåljus eller ej bestäms alltid av den polisman som framför ett utryckningsfordon! Har det sedan visat sig att han har gjort en felaktig bedömning och något händer på grund av blåljus kan han bli varnad och åtalad enligt civila rättssystemet.
SOS Alarm har ingeting med polisens utryckningskörning att göra

LKC skrev jag om på förra sidan och att det skulle behövas order för att få använda blåljus har jag inte heller sagt, så dra inte in mig!

Han som började snacket om blåljusen har redan medgett att han tänkt fel, så ingen idé att förska läxa upp någon

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Hemmapul AB
195 Inlägg
11 januari 2012
Men om denna cheva van nu är i bra skick och ägarn e en svensson grönare än gräset så kanske polisen borde lägga mer energi på att fånga dom stora tjuvarna och banditerna som skjuter och härjar. kanse stoppa pundarn istället oxå. Istället för att stoppa en svensson som har en cheva van tongue men de e ju bara min tanke.

alla bilar har sin charm smile

Growe skrev:

knappast konstigt..antingen är det pundare på stöldturne eller så är det pundare som bara åker runt och stör omgivningen smile

helt ärligt så skulle vilket pucko som helst stoppa en äklig cheva van om dom skulle vara polis

Muttley
12 januari 2012
Men om denna cheva van nu är i bra skick och ägarn e en svensson grönare än gräset så kanske polisen borde lägga mer energi på att fånga dom stora tjuvarna och banditerna som skjuter och härjar. kanse stoppa pundarn istället oxå. Istället för att stoppa en svensson som har en cheva van tongue men de e ju bara min tanke.

Ja för de är de TRAFIKpolisen ska göra. eller hur?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
12 januari 2012

Growe skrev:

fast odsen för att det är någon normal person som kör en van är då inte stor..kan nog räkna dom på en hand utan fingrar smile

ungefär lika stor risk att en saab 900og inte blivit stulen ett antal gånger under sin livslängd är det att dom inte får en jackpott när dom stoppar en van

Kör fort så hinner inget hända...

Hemmapul AB
195 Inlägg
13 januari 2012
blev stopad av TRAFIKPOLISER igår. när hon frågar om körkort berättar hon att jag ska få blåsa oxå. hennes kollega kommer fram utan blås apparaten. hon säger då till sin kollega att jag ska blåsa. hon får till svar att dom ska åka på ett lägenhetsbråk. de vissar sig senare att dom hitta en kvinna skjuten till döds i lägenheten.

alltså e dom inte bara trafikpoliser eller????

när detta hände körde jag min ny inköpta volvo 745. super fin orginal bil.

tkd_rille skrev:

Falgfixaren.se
647 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Haha jag trodde inte dom trafipaxxarna vågade åka på såna stora grejjor..
Trodde bara dom tog moppe pojkar och körkort kontroller smile

blev stopad av TRAFIKPOLISER igår. när hon frågar om körkort berättar hon att jag ska få blåsa oxå. hennes kollega kommer fram utan blås apparaten. hon säger då till sin kollega att jag ska blåsa. hon får till svar att dom ska åka på ett lägenhetsbråk. de vissar sig senare att dom hitta en kvinna skjuten till döds i lägenheten.

alltså e dom inte bara trafikpoliser eller????

när detta hände körde jag min ny inköpta volvo 745. super fin orginal bil.

tkd_rille skrev:

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Hemmapul AB
195 Inlägg
13 januari 2012
jag blev förvånad själv :S men men. dom lik som man själv kan inte va alla till lags och göra alla glada smile

850 Inlägg
13 januari 2012
dom måste ju endå ha tillstånd från ägaren för att kolla igenom bilen ang hur långt dom går dom går så långt dom vill som sakt från  en förort så vet hur långt dom går ang tomten får dom ju knappast bara göra sådär!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

Sök