Trycker den bara ur sig lite olja vid pluggen på gaveln uppe på toppen brukar det lukta bränt som fan. Oljedropparna söker sig nedåt och landar precis på avgasröret och framförallt när man stannar vit typ ett rödljus luktar det bränd olja. Tvätta rent och dra på lite svart permatex så upphör sölet därifrån. Oljerören vid turbon är oxå ett känt inkontines ställe på Saabarna.
Toppen brukar oxå kunna börja läka vid gavel på samma sida som remhjulen på bilar som rullat närmare 20 000-mil
Servopumpen sitter längst fram intill vänster strålkastare (framifrån sett) direkt under oket (balken runt toppen) som håller upp motorn. Från servopumpen går det en tryckslang som ofta gnags sönder eftersom den ligger emot kylarens ena gavel. Även sönderostade rör till servon är som sagt vanligt. Det som är så jävla tråkigt med läkage från servon är att du kan inte köpa bara slangen eller rören. Utan det är ersatt med en uppgraderingsats för över 3000 spänn (just pga. idiotkonstruktionen med slangen som sitter intill kylaren) Som lök på laxen så är uppgraderings satsen slut hos tillverkaren och pga. Saab ekonomiska problem kommer den inte i lager inom överskådlig tid. Beg marknaden som gäller alltså.
Senast redigerat av hotrodder (23 november 2011)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab