3285
Sök

Tips på liten 2:a bil

69 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Tackar för alla tips! Har hittat en liten billig 2:a bil nu, ingen skönhet, ingen raket. Men en lite plutt som duger för ändamålet. Suzuki Alto 2004, billig i inköp och billig att äga, hel och faktiskt fräsch.

5 071 Inlägg
29 november 2011
adnoctum skrev:
Tackar för alla tips! Har hittat en liten billig 2:a bil nu, ingen skönhet, ingen raket. Men en lite plutt som duger för ändamålet. Suzuki Alto 2004, billig i inköp och billig att äga, hel och faktiskt fräsch.

Låter som ett klokt val smile

69 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Ja, faktiskt. Man kanske är lite vuxen ibland trots allt. Var inne på små gti bilar och Peugeot 206 cc ett tag, det är klart att de är 'mer bil', men det hade blivit en äldre bil i sämre skick för samma peng.

4 637 Inlägg
16 december 2011
turboforssen skrev:
Navkapsel skrev:
turboforssen skrev:
caddy eller skoda pickup smile

Krockfarliga, pajjar och rostar värre än något annat. Inte så snåla heller. Kanske snåla med diesel? Men helt klart är Pickup och Felicia charmiga om man väljer 1,3an!

asså??
rost finns på dom ja men min dra i alla fall 0,6 fast det kanske inte är snålt ( har en 1,6mpi)
vad är det som pajar då????

Mkt pajjar enligt bilprovningen plus att de har en massa brister som bp. inte bryr sig om. även ägare är oftast missnöjda.
jag hade otur med min men den var visserligen inte så välskött.
samma sak med den på jobbet.
men så finns det även ägare som är nöjda vilket vi inte får glömma!
när det gäller förbrukningen finns det skapligt pigga japaner i mellanklassen av samma årsmod. som dricker mindre än slöa lätta felicia 1,3 och japanare mm är mkt bättre bil på alla sätt.
en ökänd bil men en fd arbetskamrat var helnöjd med sin så det behöver inte betyda problem...

4 637 Inlägg
16 december 2011
adnoctum skrev:

Gillar designen på dem på nåt sätt! smile

Sök