3039
Sök

Genomförargummin till extraljus

50 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Hejsan!Vet ej om jag skriver detta på rätt avdelning..ber om ursäkt för det isåfall=)Gubben har nyss monterat 4 stycken NBB 225 på min oktavia -98.Nu har gubben tänkt att dra en larmslinga genom alla de extraljuse..men var hittar man små genomförargummin för 1-3mm kabel?Går in vid foten på första extraljus o ut vid samma fot men andra sidan osv..Sen så kopplar jag det till huvslingan på mitt Car Gard..Men jag har letat överallt..men hittar inte nån som säljer så små genomförare..inte ens ELFA hade det..!Hoppas på hjälp!=)MVH Pelle

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 november 2011
Biltema:)?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

50 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Visst hade ELFA gummigenomförare..gubben tittade bara för dåligt!!smile

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 november 2011
pellepopp skrev:
Hejsan!Vet ej om jag skriver detta på rätt avdelning..ber om ursäkt för det isåfall=)Gubben har nyss monterat 4 stycken NBB 225 på min oktavia -98.Nu har gubben tänkt att dra en larmslinga genom alla de extraljuse..men var hittar man små genomförargummin för 1-3mm kabel?Går in vid foten på första extraljus o ut vid samma fot men andra sidan osv..Sen så kopplar jag det till huvslingan på mitt Car Gard..Men jag har letat överallt..men hittar inte nån som säljer så små genomförare..inte ens ELFA hade det..!Hoppas på hjälp!=)MVH Pelle

Varför inte använda original gummigenomföring?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

50 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Hejsan..o ursäkta att gubben varit borta lääänge härifrån!men är farfar vid 49 års ålder ,så omprio gäller..haha.Tanken var att jag går in i standardgummit tillsammans med kabel till xenon..men går ut i ett annat gummihål,så att man får en "loop inne i extraljuset.Utgåmgen från loopen skickar jag till nästa extraljus osv.Hittade på WELFA(Gubben letade för dåligt)Så det är monterat o klart  o kopplat till huvmagneten..så om man klipper kabel till larmslingan..ljuder larmet=)MVH Farfar

Sök