PapaEcho skrev:
Just nu står bilen på en ramp. Jag skulle meka under den.
Och jag har lyckats med något som ingen kanske har gjort innan!
Fick den känslan i någon film när bilen står och gungar på kanten av ett stup =P
På andra bilden har jag höjt upp bilen och lagt lite träklossar.
Inga skador på bilen har förkommit, den står på balkarna.
Några förslag hur jag får loss den?
http://localhostr.com/file/iuswb4T/IMG_02181.JPGhttp://localhostr.com/file/k0KtvXk/IMG_02201.JPGEDIT: HUR JAG LYCKADES!
Jag ska köra upp på rampen för att ta loss kontakten till lambdasonden för felsökning. Det är två på plats, jag och en kompis. Han dirigerar och jag kör upp sakta men säkert, han haltar mig när jag är tillräckligt långt fram (inte över kanten).
Jag stänger av motorn och kliver halvägs över tröskeln på bilen. Då tycker han att jag ska fram pyyyyttelite till.
Okeeej, startar bilen, lägger i 1.an växel, och eftersom jag är halvägs ur bilen har jag HÖGERFOTEN på kopplingen.
Han säger stop, jag släpper upp HÖGERFOTEN (kopplingen). Det blir då ganska kraftigt och den kommer över kanterna.
Normalt brukar jag ha högerfoten på gasen om ni förstår vad jag menar, hjärnan spelade ett spratt. Jag är inte dålig på att köra bil, bara ett inlärt beteende.
Varje gång jag sätter mig i en bil ska jag ha rätt fot på rätt pedal!
Nu kommer vi till det värsta av allt!
I hayens bok står det att koppla loss lambdan och diverse kablar. Okej, vad jag har sett på andra bilar så sitter kontakten brevid lambdan.
Men efter lite letande märkte jag att kabeln gick upp i motorrummet. Och kontakten satt under huven!
Och hayens bok sa diverse kablar osv, inte vart den satt!
Så jag hade inte ens behövt köra upp från början om jag visste var kontakten satt!!!!!!!!!!!1111
HAHAHAHAH xD