Om axeln går av typ i mitten så får den ju inget stöd längst in (vilket vi kan konstatera att den aldrig gör men endå), då lär ju drivaxeln skava hål i själva bakaxeln? plus att bromsar och lager lär gå åt helvete.. nu förespråkar jag ju inte att man ska köra omkring med en paj drivaxel men den brukar ju inte gå av på garageuppfarten.
varje gång jag har pajjat en drivaxel så har jag varit tvungen att ta ur klumpen knacka ut det som satt kvar, jag har väldigt svårt att tro att jag hade lyckats få ut bitarna med magnet iaf. Men jag har väl haft otur
Då kompis drog av drivaxlar hela tiden på sin bil, säkert 10gånger, har alltid gått med magnetpenna utan att lossa diffklumpen.
fyfan vilken lyckost isåfall!
Kör man klistrat med mycket effekt, slicks och orginalbakvagn får man räkna med ett o annat drivaxelbyte, och då kan man inte hålla på o lossa diffklump hela tiden.