3648
Sök

"Fuldiesel" risker?

2 266 Inlägg
28 november 2011
#41
En beggad pump är inte så dyr. Pröva blås i tanken så du får övertryck fram till pumpen och provstarta. För de kan ju sitta nå skit kvar. Har du fått alger i bilen så lär du ha bakteriedödande tillsats som finns att köpa på båtställen och bildelsbutiker.
http://www.redlineoil.se/tillsatser/bra … el-biostat

svetsdiff !!!

11 Inlägg
28 november 2011
#42
har tagit lös bränsle slangen efter filtret o blåst även satt en högtrykspump där men de kommer inte utt nå till spridarna. har tagit lös spridarrören o dom går lätt att blåsa igenom nu. de sitter en anslutning för ingående bränsle på pumpen med ett jättelitet hål. tar man bort den kan ja blåsa i returslangen så bränsle går bakvägen genom pumpen

2 266 Inlägg
28 november 2011
#43
Ja de kan du ju pröva alla sätt är bra utom dom dåliga.

svetsdiff !!!

11 Inlägg
28 november 2011
#44
haha sant rev all el först så lite less är man nu. börja bli proffs på att skruva i grejor man inte vet nå om

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
28 november 2011
#45
Va gäller tanka från en bonde/farmatank så är det samma bränsle som finns på macken, såg att det va några som sa att pumparna skar för dom tankat utav en bonde. modernare traktorer är mycket känsligare än bilar..
är det stulen diesel skulle inte ta imot skiten om ja fick den sådana fasoner ska man inte stödja.
är det röd eller grön diesel det rör sig om så funkar det att köra på + att bilen blir piggare om det är en gammal bil men är det nyare bil med common rail så skulle ja avråda det hela iallafall med röd dieseln.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

11 Inlägg
28 november 2011
#46
har fått tipps av en pump expert som ska ta på sig alla smutsdiesel fel han säger att de bästa sättet att ta bort alger i ledningar o pump tank är. 4kapsyler tryckluftssprit en halv kapsyl aseton för naglar sedan är de bara öka dos efter som mängd behövs. har spola första svängen genom pumpen nu. men de får inte vara i längre än 4timmar då dunstar acetonet o skiten brinner fast riktigt. efter en behandling dränk i diesel igen.

Sothora <3
1 201 Inlägg
28 november 2011
#47
commonrail diesel = tanka på mack den klarar ingen annan diesel än mk1

Förkammar diesel (merc) = bara tanka allt i. Filtrera ordentligt först.

Direct injection (typ golf tdi, volvo tdi osv) = Går o åka på mkt med.. men ingen ide eftersom dom redan har kassa pumpar från början.

Grön diesel är lika som vanlig diesel fast den är grön.
Röd diesel är som våran Eldningsolja.
Stulen diesel inehåller ofta vatten och alger.

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök