3325
Sök

Audi Rs4-01 Stulen!

171 Inlägg
29 november 2011
Låter som filmen: fransk maffia, en liga som åker runt och snor rs4or smile tråkigt!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 november 2011
Tordstygga skrev:
azid skrev:
Tordstygga skrev:

Japp. Jo det var låst med portkoder för att komma både in och ut. Kameror fanns och tydligen så såg man personerna som inte kan skilja på ditt och mitt rätt tydligt! Så vi hoppas på det bästa.

Var du boende på hotellet? Isåfall stannat länge? Kanske det varit rörelse runt din bil tidigare av personalen på hotellet då någon måste tipsat om bil och medlat koderna till porten.

Har du sett filmen?

Ja jag bodde där över helgen bara.. Bilen var på Stockholms gator i ca 30min innan jag parkerade den, sen stod den still hela tiden tills den försvann.. Ja antingen så är det någon som har tipsat dom eller så har dom följt efter mig dit, men med tanke på den korta tiden den var ute på stan så har jag svårt att tro det.

Nej jag har inte sett filmen än.

Låter konstigt att dom skulle hitta bilen i garaget bara för att du stått på gatan.

Kanske du ska vara lite misstänksam mot hotellpersonal som hade hand om dig och bilen.

Kanske nån som visade lite för mycke intresse av den? Berömmt eller liknande?

2slow

14 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
focuz skrev:
Håller koll i norra sthlm! Förjävla tråkigt! Håller tummarna i alla fall!

Tack för det! Det uppskattas verkligen.

14 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
azid skrev:
Tordstygga skrev:
azid skrev:

Var du boende på hotellet? Isåfall stannat länge? Kanske det varit rörelse runt din bil tidigare av personalen på hotellet då någon måste tipsat om bil och medlat koderna till porten.

Har du sett filmen?

Ja jag bodde där över helgen bara.. Bilen var på Stockholms gator i ca 30min innan jag parkerade den, sen stod den still hela tiden tills den försvann.. Ja antingen så är det någon som har tipsat dom eller så har dom följt efter mig dit, men med tanke på den korta tiden den var ute på stan så har jag svårt att tro det.

Låter konstigt att dom skulle hitta bilen i garaget bara för att du stått på gatan.

Kanske du ska vara lite misstänksam mot hotellpersonal som hade hand om dig och bilen.

Skulle vara om dom följt efter mig dit tänkte jag..
Nej inget misstänksamt på hotellet. Men det räcker iofs med att fel person också bor där och kan tipsa vidare.
Fick dock reda på idag att dom inte använt sig utav koden för att komma in och ut, utan dom hade mixtrat med portarna. Dom hade gått rakt fram till min bil så dom visste verkligen precis vilken bil dom skulle ha och vart den stod.

84 Inlägg
30 november 2011
Tordstygga skrev:
azid skrev:
Tordstygga skrev:

Nej inget misstänksamt på hotellet. Men det räcker iofs med att fel person också bor där och kan tipsa vidare.
Fick dock reda på idag att dom inte använt sig utav koden för att komma in och ut, utan dom hade mixtrat med portarna. Dom hade gått rakt fram till min bil så dom visste verkligen precis vilken bil dom skulle ha och vart den stod.

Dom som vill få tag på en sån här bil gör det, spelar nog ingen roll var du är någonstans tyvärr. Men på kameran ser man inte vilka det är? MVH

2 668 Inlägg
30 november 2011
Elin46 skrev:
Tordstygga skrev:
azid skrev:

Dom som vill få tag på en sån här bil gör det, spelar nog ingen roll var du är någonstans tyvärr. Men på kameran ser man inte vilka det är? MVH

För att kunna ta den måste man veta var den står, eller finns det gps positioner på dessa bilar tillgängliga för alla? Förstår inte vad du vill få fram.

2slow

84 Inlägg
30 november 2011
azid skrev:
Elin46 skrev:
Tordstygga skrev:

För att kunna ta den måste man veta var den står, eller finns det gps positioner på dessa bilar tillgängliga för alla? Förstår inte vad du vill få fram.

Jag menar bara att ta reda på var dom finns inte är så svårt. Vill du ha en så hittar du den.

2 668 Inlägg
30 november 2011
Elin46 skrev:
azid skrev:
Elin46 skrev:

Jag menar bara att ta reda på var dom finns inte är så svårt. Vill du ha en så hittar du den.

Nej men risken att man ska ramla över en bil i ett parkeringsgarage som man inte har tillgång till och ha med sig dom specefika verktygen för att stjäla bilen inte är så överhängande stor, därav skulle jag misstänka personal på hotellet.

Sen känns det jävligt olustigt att få bilen stulen då man till och med låser in den och endå åker nån obehörig iväg med den utan nyckelkoder eller nycklar till bilen utan att det märks eller nån reagerar.

Större hotell brukar vara bemannade alla timmar på dygnet så att inte personal har märkt att nån bryter sig in i garaget låter för mig konstigt.

2slow

84 Inlägg
30 november 2011
azid skrev:
Elin46 skrev:
azid skrev:

Nej men risken att man ska ramla över en bil i ett parkeringsgarage som man inte har tillgång till och ha med sig dom specefika verktygen för att stjäla bilen inte är så överhängande stor, därav skulle jag misstänka personal på hotellet.

Sen känns det jävligt olustigt att få bilen stulen då man till och med låser in den och endå åker nån obehörig iväg med den utan nyckelkoder eller nycklar till bilen utan att det märks eller nån reagerar.

Större hotell brukar vara bemannade alla timmar på dygnet så att inte personal har märkt att nån bryter sig in i garaget låter för mig konstigt.

jag håller helt med dej, men dom tidigare, iaf min kompis så bytte som styrbox och sen bara startar. Tar ca 5 min att starta den för den som vet hur man gör. Kör man sen lugnt så får man inte så mycket uppmärksamhet. Min kompis stals utanför honom och grannarna hade sett den köra men ingen som reagerat på att den var stulen. Men självklart måste dom fått reda på att den stod där. Men frågan är ju då vad ägaren gjorde i sthlm området. Kan ju vara många som kan ha tipsat tyvärr. Hur det än har gått till så hoppas jag att denna, och min egen hittas.

33 Inlägg
30 november 2011
detta är ju fan sjukt! jävligt tråkigt att höra! visserligen bor jag i gävle, men kommer hålla koll om ja ser nått! men skulle tippa på att de är samma killar som tar alla, så sök igenom norra sthlm tycker jag, dom flesta har ju stått där tydligen, mvh!

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
30 november 2011
Flyger runt lite här och var med lastbil så ska hålla ett öga öppet smile

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

14 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
AddeGrindborg skrev:
detta är ju fan sjukt! jävligt tråkigt att höra! visserligen bor jag i gävle, men kommer hålla koll om ja ser nått! men skulle tippa på att de är samma killar som tar alla, så sök igenom norra sthlm tycker jag, dom flesta har ju stått där tydligen, mvh!

Tack för det! ja vi får nog ta och göra det.. Vi håller tummarna
Mvh

14 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Flyger runt lite här och var med lastbil så ska hålla ett öga öppet smile

Tack för det! kolla upp reg nr så fort du ser en RS4!

Team Breehäng
1 623 Inlägg
18 januari 2012
Hänt nått nytt än?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

254 Inlägg
18 januari 2012
Denna var med i Efterlyst nu tror jag ?
En röd RS4 iaf ..

ALPIS

84 Inlägg
18 januari 2012
alpis skrev:
Denna var med i Efterlyst nu tror jag ?
En röd RS4 iaf ..

ALPIS

det stämmer, den skulle vara med idag

mvh

254 Inlägg
18 januari 2012
Fan vad grisiga folk är...

Hajar inte hur stöldsäkerheten är såpass kass på dessa bilar? det bör väl vara kodad nyckel och grejer i en 01a?

ALPIS

2 624 Inlägg
18 januari 2012
Fyfan vad träligt sad hoppas du får tag i bilen eller får pengar till en likadan av f-bolaget! smile

831 Inlägg
18 januari 2012
Helt sjukt att så många RS bilar ryker. Ett hett byte onekligen.

Lowlife
809 Inlägg
18 januari 2012
bor lite långt ifrån (malmö) men kan hålla ett öga öppet då här är en hel del olagligheter i malmö !

mvh

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Sök