2856
Sök

Bygga om motorn i en Audi S4 b5

90 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
#1
Hejsan!

Har spanat lite på nya delar till min S4 b5.
I dagsläget har jag en annan luftburk i kolfiber, rostfritt-avgassystem från grenröret och bakåt samt chipptrimning, bänkad till 342 hästar.

Vad jag har förstått är att man måste byta turbos för att få mer ös än vad jag har just nu.
Började spana på nya turbos och insåg snabbt att det skulle bli en EXTREMT dyr historia. Sen kom jag på att många byter till RS4 b5 delar!

Då till mina frågor:

Vad behöver jag byta för att RS4 prylarna ska passa i min S4?

Antar att man behöver byta:
grenrör
intercooler
koppling
bränslepump
spridare
turbos

sen antar jag att man får lämna till någon vettig trim-firma för mappning etc.

Tacksam för svar och tipps!

Mvh Johan
Senast redigerat av Johan_Hellberg (29 november 2011)


866 Inlägg
1 december 2011
#2
Jo Turbo då dom klarar något högre laddtryck utan att producera värme! Intrcooler ? Vatten sprut funkar bättre på original. och har du rs turbos så blir det inte så varmt i inlopps luften.  Vad jag kommer ihåg så ska resten hänga med rätt bra 380hk typ men ett  jävla vrid  !! i mellan registret. Var ett tag sen jag var på S4 an
Men du sa det blir en dyr historia med turbo byte. Det är dom som producerar Hk/Nm !  Köper du begagnade sommar däck till vintern ;-) Det är dyrt men har du rätt aggregat till effekten så sparar du mycke på motorn då inloppstemperaturen kommer att ligga lågt! Avgas mottycket blir lågt/ inget alls; Då räcker det som sitter där mycket längre.                        ( Pojkar med stora intercoolers har för små aggregat ;-))

90 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
#3
tekniknissen1 skrev:
Jo Turbo då dom klarar något högre laddtryck utan att producera värme! Intrcooler ? Vatten sprut funkar bättre på original. och har du rs turbos så blir det inte så varmt i inlopps luften.  Vad jag kommer ihåg så ska resten hänga med rätt bra 380hk typ men ett  jävla vrid  !! i mellan registret. Var ett tag sen jag var på S4 an
Men du sa det blir en dyr historia med turbo byte. Det är dom som producerar Hk/Nm !  Köper du begagnade sommar däck till vintern ;-) Det är dyrt men har du rätt aggregat till effekten så sparar du mycke på motorn då inloppstemperaturen kommer att ligga lågt! Avgas mottycket blir lågt/ inget alls; Då räcker det som sitter där mycket längre.                        ( Pojkar med stora intercoolers har för små aggregat ;-))

Jävlar va du hoppa fram å tillbaka i samtalsämnet X) vad var det för snack om beggade sommardäck till vintern? XD
Och vad var det för vattesprut du snacka om?

hängde tyvärr inte alls med i svängarna sad



Sök