God Jul på er allihopa!
Det är jul här i skogen men jag slutar inte meka för de
så här kommer i liten uppdatering på vad som hänt senaste tiden!
Jag har idag varit iväg med min spruckna framskärm och fått den svetsad. riktigt nice för nu kan jag gå loss med valsen! tanken är att ta 2cm på var sida fram och 3 cm bak på varje sida.
Men det är inte det enda som har hänt, jag köpte även bingolotter idag, tog mig en tallrik julmat och min laddtrycksmätare och satte mig framför TVn. mätaren jag hade köpt hade ett vitt sken, och de gick ju inte för sig...
En "före-bild"
Laddtrycksmätaren nedplockad. de visade sig vara en kretskortsmonterad lysdiod, så den blir ett helvete att byta. därför blir de en annan lösning...
...nämligen gul skyddsfilm! la på ett lager först men tyckte de såg blekt ut, så la på ett lager till.
Resultatet, inte helt rättvis bild (mobilen), men gulare blev den iaf.
Monterade även precis tillbaka framskärmen och försökte ta en bild på den numer lagade sprickan, men de va helt omöjligt att få en bra bild. Dock kan jag avslöja att sprickan antaglien hade uppstått av att skärmen låg i spänning och tillslut spruckit, för de finns inga bucklor och väldigt lite rost runt om.
Men jag ville inte sluta Julmeka än så jag slängde på en av mina nya kjolar och jag tror att det kommer bli riktigt fett till sommaren! vad tror ni? vad veilside bättre?
en till bild på sidokjolen...
Sen tog jag en bild framåt också för att visa scoopen som är framför dörren, funderar på att ta upp hål i skärmen innanför och bygga luftkanal bakom hjulen för att få ordentligt luftflöde... idéer?!
Sist men inte minst bjuder jag på en alltför suddig Julhälsning från garaget!
GOD JUL på er! fortsätt följa tråden!
Punkter att kryssa idag:
Spackla ojämnheter (/)
Montera av gamla sidokjolarna (/)
Montera av gamla sidokjolarna (/)
God natt!