Tjenare på er!
Äntligen kommer min update, eftersom jag har jobbat rejält i garaget de senaste har jag inte brytt mig om att uppdatera men nu kommer den rejäla bild updaten!
Jag har delat en den i delar, Baken, Fronten, Sidorna, bilen och flytten. ska försöka skriva en liten bildtext till varje bild
Njut!
BakenBörjade med att kladda massa på både vänster sidan...
...och höger sidan.
Va inte helt lätt att plasta uppåt, droppade rätt bra. och de luftbubblorna som man ser tog jag bort när de hade börjat härda lite mer.
När de hade härdat va de dags att skära rent, slipade även ner de lite grovt, mindre att spackla... trodde jag...
Då börjar de oändliga.. slipa, spackla, slipa, spackla...
När första lagret glasfiberspacklet hade härdat ordentligt tog jag loss den, utan sprickor
dålig bild på nästan färdigt resultat, här ser ni även garage kompisen Nisse, förkortning av Carloz...
Fronten
Började med att fixera upp vingbladet, de va bra vågigt blev en klar skillnad efteråt
Tejpade upp silver tejp som stöd för att plasta igen en glipa jag störde mig på.
Förstärkte även ett ställe där de hade börjat spricka.
Sen var de dags att dra bort tejpen, helt okej former för att bara vara ett lager silvertejp som stöd, men de klart, silvertejp är nice!
Fixade även andra små sprickor och hål som jag hade gjort i fronten, men nu är de jämnt och fint.
Jag gjorde även en smart fästningsanordning för att fronten ska sitta säkert men lätt att ta av, mer bilder på detta kommer.
Efter en inpassning på fronten, kämpade några timmar till efter det att denna bilden togs...
SidornaHar tyvärr inte så mycket bilder på sidorna, men tog dessa fyra när plastningen va klar och jag tog lite för för att kolla formerna...
Men vill tacka min goda vän Sandra för hjälpen och sällskapet!
Innan renslipning och lack VS efter...
BilenHär handlar de mest om att lägga igen hål och laga sprickor i framskärmarna efter valsningen, fick hjälp av Svets-Jocke! Stort tack!
Antennhålet på bakskärmen...
Bakrutetorkarhålet igenlagt
Även bakspolarhålet...
Svets-Jocke in action på framskärmen
Glasfiberspackel på bakskärmen.
En till bild på Nisse.
Vid det här laget ser garaget ut som fan... men när bilden togs va de inte långt till lack...
bilen är allt sketen den med...
Kvällen innan flytten va de mycket småpill att göra, började med att städa ut bilen
Montera av bakluckan och matta ner den.
Matta ner insida dörrar. Tack Erica och Markus för hjälpen!
Samlade ihop inredning och lister i lite lättare format.
Laddade för en lång natt, gött med snö utanför garaget dock
FlyttenJa, detta är från i måndags! Började med att slipa lite och sen köra ut bilen och packa baken, vingen och fronten i den
Garaget är ganska stort när de är utan bil =P
Monterade en stol för att underlätta för lackeraren, han ville inte sitta på golvet
Lastade in Dörrarna och bakluckan i följebilen och sen va de bara att åka (!) bort till grannen. note to self, åk inte på snöig grusväg med sommardäck som har legat i torrt garage i ett halvår, de va nära diket mer än en gång =P
väl framme va de bara upp på flacket och börja surra fast de ekipaget. på väg hem kommer jag inte ha fronten och baken såhär... de blir extra släp då.
Jaha, bara att dra upp den då...
Nu tycker jag de lutade ganska otäckt..
... och nu var jag rent ut sagt orolig!...
...men de gick bra! inga större problem på vägen ner heller, fick en spricka i baken, men hyfsat lätt att laga.
Bilen står nu hos lackeraren och jag ska ner till honom på fredag och ta lite bilder tror jag.
dock står inte projektet stilla för de, håller på att plocka isär mina säten för att sy om dom lite
update kommer!
//Falk