2956
Sök

Till er som har bänkat era 850/855 t5

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Chipet är anpassat efter dom grejerna jag skrev tror det är en steg 4 setup? kan inte säga säkert.

Tack så mycket för hjälpen ifall jag får väll slänga upp ett bänkpapper själv till sommaren.Så jävla många som har trimmat  sina t5 motorer men verkar inte som någon bänkar efter?? smile

513 Inlägg
25 januari 2012
Drunk skrev:
Chipet är anpassat efter dom grejerna jag skrev tror det är en steg 4 setup? kan inte säga säkert.

Tack så mycket för hjälpen ifall jag får väll slänga upp ett bänkpapper själv till sommaren.Så jävla många som har trimmat  sina t5 motorer men verkar inte som någon bänkar efter?? smile

Kan nog stämma det du säger om det är ett steg 4. Tänk bara på att du kommer ligga väldigt nära gränsen till vad stakarna klarar och jag hade nog även bytt pumpen så den är ok, kostar ju inte mycket på KL.
Sen att tänka på är att kopplingen är lite vek, men det är väl bara att köra tills den inte vill mer och ta det då.

Vad det gäller bromsning, tja står det 300-320 hk på steg3 så måste det väl stämma? tror många som om dom skulle bromsa bilen skulle nog säga "inte mer" Dom som bromsar bilen har ofta lagt en hel del pengar och tid och i många fall kanske även mappar bilen sammtidigt.
Tror att man kanske inte är så intreserad av exakt hur mycket man får ut om man har ett steg1-3 men har man laggt ut kanske 50-100 tusen eller långt mer än så, är effekt siffran lite roligare att få veta, har man 500 eller 700 hk. då är inte 1500 spänn så farligt att lägga.

Fri fart för ett fritt folk!
14 364 Inlägg
14 februari 2012
Frukost skrev:
kan ju passa på å rådfråga vad ni tror om min motor? vad kan den lämna när den är klar. nyborrad till 81,4 och nya kolvar å stakar. glt kammar, 3" spjäll, 3" lmm, största volvo orginalchippet. 3" avgassystem, t3/t4 turbo, r spridare. har legat på 1,8 i ladd innan renoveringen så får väl se om ja fortsätter med de eller inte men kan ju räkna på de.

kina agg eller? isånt fall så lär effekten bli kortvarig om du inte byggt om den...har du inte gjort det gör det
för annars får du leta turbodelar i avgassystemet och intercoolern smile

Kör fort så hinner inget hända...

Skaune
15 februari 2012
vad många inte skrivit här är att ska man över 300-350 hk, bör man satsa på en Sachs 707 istället för 850R koppling, stakar har nämnts, inge ide o slänga på en kkk24 o ladda järnet om inte stakarna klarar det, jag hade inte heller velat köra utan en quaife diff, blir lite svårt o få ner greppet sen! Ja ska man trimma e de en uppsjö av delar man vill ha! roll Den bästa delen att ha är pengar! ^^

513 Inlägg
15 februari 2012
T-Gul_ skrev:
vad många inte skrivit här är att ska man över 300-350 hk, bör man satsa på en Sachs 707 istället för 850R koppling, stakar har nämnts, inge ide o slänga på en kkk24 o ladda järnet om inte stakarna klarar det, jag hade inte heller velat köra utan en quaife diff, blir lite svårt o få ner greppet sen! Ja ska man trimma e de en uppsjö av delar man vill ha! roll Den bästa delen att ha är pengar! ^^

som du säger är pengar en bra sak vid trimning, mycket pengar.
För om man byter en del kan man få ut X antal hästar till men då kanske man måste byta en annan del
för att det ska funka och så fortsätter det.

En diff är bra att ha, inte bara för att få ner kusarna utan att få lådan att hålla, även volvos.

1 679 Inlägg
19 augusti 2012
Nån som bänkat en 850 R med BSR Steg 3 chip, 3tum avgas hela vägen med sportkat ? smile
Skulle vara kul att veta smile
Vad skulle ni tippa en sån ligger på? smile

Bsr har ju angivet 330hk och 460nm men det låter ju lite väl mycket smile
Senast redigerat av JimmyAndersson (19 augusti 2012)

4 824 Inlägg
19 augusti 2012
JimmyAndersson skrev:
Nån som bänkat en 850 R med BSR Steg 3 chip, 3tum avgas hela vägen med sportkat ? smile
Skulle vara kul att veta smile
Vad skulle ni tippa en sån ligger på? smile

Bsr har ju angivet 330hk och 460nm men det låter ju lite väl mycket smile

den effekten får man inte ut med orginal turbo (16T på manuell, 15G på automat (gäller 2,3 liters motor)) utan det är snarare 280-300Hk och runt 400Nm

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök