4147
Sök

740 -90 går konstigt

15 Inlägg
tisdag 17:10
Trådstartare
Hej har en 740 -90 med b230f
Han har gått lite konstigt de sista nu och har bytt följande:
Fördelar lock och rotor
LMM

Efter detta så gick han lite bättre men inte mycket, 1:ans säkring blir varm men smäller aldrig (25 ampere) har ingen aning vad det är som kan göra den så varm, har jag något jordfel nånstans? Hade den inte gått då? Funderar också på om jag ska testa en annan LMM ifall jag fick tag på en dålig.

Alla tankar hjälper
Mvh chorizo

1 231 Inlägg
tisdag 22:40
1:ans säkring går till rätt mycket. men som jaka skriver beskriv hur den går konstigt så är det lättare att hjälpa till.

15 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Zzoink skrev:
1:ans säkring går till rätt mycket. men som jaka skriver beskriv hur den går konstigt så är det lättare att hjälpa till.

jaka54 skrev:
Vad menar du med: "Gått konstigt"?

Jo men han går som att den får fel värden ifrån något, sitter nu med den på och testar med en annan LMM och han värkar gå bättre och 1ans säkring blir inte jätte varm kan skicka en video

jaka54 skrev:
Vad menar du med: "Gått konstigt"?

Det jag menar är att när jag gasar så gasar inte bilen om du förstår vad jag menar, men ibland gasar den fast jävligt lite kraft, jag har kollat lite mera saker nu under helgen som: byta tändbox byta bränslebox kolla lambda kabeln kollat impulsgivaren bytt spridare, gjort kompressionstest där det va 12,5 och 12 bar på alla cylindrar

1 144 Inlägg
för 8 timmar sedan
Lyser motorlampan?
Testat att kolla felkoder?

6 171 Inlägg
för 8 timmar sedan
Går bränslepumpen på den där säkringen? Om den börjar bli dålig eller sil/filter är täta kan det dra mer ström samidigt som det kommer fram för lite bensin. Här kan det ju vara intressant att veta var all strömmen tar vägen, men det kräver ju att man har något som kan mäta så höga strömmar som 25A.

Sök