11 december 2011
Trådstartare
Tjenare!
Jag har då en 740 årsmodell 90, för cirka en vecka sedan så ville den helt plötsligt inte starta. Så jag började med att kolla så att alla tänd hattar satt som dom skulle och pillade lite på bränslereläet etc för att försöka få igång bilen. Batteriet och startmotorn verkar vara helt 100%, så jag misstänkte problem med soppan.
Hur som helst så efter en stund så startar bilen och går precis som den ska. Men jag har sedan dess haft detta problem med att det är svår startad. Som längst har det tagit 25min att starta.
Efter att ha smörjt upp lite kontakter, bytt tändstift osv så kvarstog problemet, bytte då bränslefiltret varpå bilen inte startade alls. Drog igång han med startgas utan problem men dör så fort gasen är förburkad. Så det verkar inte vara tändningen utan bränsletillförseln det är fel på.
Nu har jag bytt huvudpumpen och bränslepumps reläet också men är tillbaks där jag började, bilen startar men det tar sin tid.
Jag har kollat så att det kommer ström till pumpen också
Så nu hade jag tänkt att byta förpumpen i tanken också, men tänkte kolla här om någon har något bättre förslag så jag inte byter den i onödan.
Bilen går som sagt kanon när den väl startat. Verkar också som att det blir värre ju kallare det är, är den ordentligt varmkörd kan den starta direkt när jag vrider om nyckeln om den inte stått för länge.
Tack på förhand
Mvh