2407
Sök

Basarna funkar inte alls som de ska

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Tjena.
för någon vecka sen skulle jag och tjejen te ge-kås och bestämde mig då för att plocka ur baslådan och allt de (Mitsubishi Colt liksom) och nu när jag skulle koppla in allt igen så även om volymen på stereon är på noll så brummar basarna och ibland "skjuter" liksom höga basslag helt plötsligt, men ingen musik alls. Trodde de va att pluskabeln låg och störde lågnivån eftersom dessa låg jämte varann, drog då lågnivån i vänstertröskeln. Plus och remotekabeln ligger kvar i höger tröskel. men ändå inget ljud, basen bara slår som tidigare sagt. Vad kan felet va?

667 Inlägg
12 december 2011
Jordfel testat mäta störmen?

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
tack ska kolla detta imorron, men är tyvärr inte så bra med multimetern. hur ska den stå och allt de?

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Testa o koppla rätt, amigo wink

jag har inte kopplat loss något fabbe, bara skruva los remote, plus och jorden från steget och lyfte ut lådan

667 Inlägg
12 december 2011
är det för dålig jord så ska det inte ens slå igång, möjligt att du haft bra jord men efter att packat in massa gekås påsar så kan den ha släppt och inte ligger helt emot, ska ju ladda över 13volt vid bilen påslagen och på en colt vet jag att det ska ladda mycket mer, brorsan koppla in ljud i en colt och det ladda en bra bit över 14volt big_smile

Exporterad Colombian
812 Inlägg
12 december 2011
Har haft det problemet två gånger nu. Båda löstes med att byta lågnivå-utgång. Dem är tydligen hyperkänsliga sad

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Så du spekulerar på att de kan va jordkabeln som bara ska rättas te?

667 Inlägg
12 december 2011
malaguti_fabbe skrev:
Har haft det problemet två gånger nu. Båda löstes med att byta lågnivå-utgång. Dem är tydligen hyperkänsliga sad

Ja, absolut haft det problemet ett x antal gånger också smile så kolla det och titta jorden så lär du hitta problemet hoppas vi cool

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:

på slutsteget eller stereon? är de på steget behöver jag koppla över högtalarsladdarna te den andra bryggan då?

667 Inlägg
12 december 2011
740tic skrev:

Det är ju spekulationer bara. det bästa är att titta dem små grejerna som är lätta att rätta till. men som sagt har du haft massa tunga påsar bak så är det ju mycket möjligt att det hänt något med kablaget bak, men titta jorden och lågnivå så får du återkomma på forumet om det inte löser sig.

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
volvo_245_racing skrev:
740tic skrev:

Det är ju spekulationer bara. det bästa är att titta dem små grejerna som är lätta att rätta till. men som sagt har du haft massa tunga påsar bak så är det ju mycket möjligt att det hänt något med kablaget bak, men titta jorden och lågnivå så får du återkomma på forumet om det inte löser sig.

lågnivån ska vara helt 100%, så ska kolla jorden direkt när jag kommer ut te bilen

6 851 Inlägg
12 december 2011
Låter som bränd signaljord i CD spelaren.

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Låter som bränd signaljord i CD spelaren.

okej? hur tar jag reda på om de kan va de som felar då?

Exporterad Colombian
812 Inlägg
69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
hmm, skulle de hjälpa tror du? varför isåfall?

Exporterad Colombian
812 Inlägg
12 december 2011
Då märker du om dem e brända. Men kolla jorden noga först! It's not the Ljudsignal that kills, it's the Jordpunkt wink

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Då märker du om dem e brända. Men kolla jorden noga först! It's not the Ljudsignal that kills, it's the Jordpunkt wink

ska kolla de direkt imorrn, lånar gärna de citatet om man får XD

69 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Do it! xD

va bara så jävla klockren XD

Sök