2505
Sök

Vad är straffet för "Road Rage"?

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
TIC88b skrev:
tkd_rille skrev:
Tycker de låter billigare och hälsosammare för dig om du går till psyk istället. Vi betalar med skattepengarna. Så du får lite tålamod. Stanna helst hemma. Folk med sådan skadeglädje skall ej finnas på vägen. 
Prova köra fel person typ.

Haha fan så här roligt har ja inte haft på länge. lol

Ja kan säga dig att ja har inte mycket aggressioner när jag kör bil.
Den tar ja ut på så mycket annat. tongue
Varje dag gör jag följande;
Boxar
Tränar springer/styrke
Bär ved
Busar/jävlas med katten
+ att jag är en väldigt lugn och trevlig person.

Varför känner du att du måste köra på andra människors bilar då ? roll

För det är äckligt irriterande att dom svänger framför en utan att blinka.
Är det ingen som förstår det?

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 december 2011
TIC88b skrev:
MIKK0 skrev:
TIC88b skrev:

Framförvarande signalerade inte.

Spelar ingen roll.

Varför inte?

Åker man bakom någon bär man ALLTID ansvaret för o hålla ett avstånd som gör att man hinner stanna OAVSETT vad som händer. Tyvärr. Men ibland har man bra lust o sätta 3.2ton wv buss i röven på miljöpartisten när han gLider runt i sin prius och är så fokuserad på att köra mjukt och miljövänligt att han glömmer både och blinka och att har väjningsplikt!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
TIC88b skrev:
Felplacerad skrev:

Varför känner du att du måste köra på andra människors bilar då ? roll

För det är äckligt irriterande att dom svänger framför en utan att blinka.
Är det ingen som förstår det?

haha jo visst det kan vara lite störande... Som att fåglarna kvittrar lite för tidigt på sommaren.
Men det betyder inte att jag napalmbombar min grannes trädgård...

Nu e det ju du som behöver hjälp. Rätt mycket hjälp med.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 december 2011
TIC88b skrev:
Crille88 skrev:
M_Broberg skrev:
Kan nog tom komma upp i mordförsök om du planerar så nog att du monterar frontbåge för att köra folk av vägen.

vem har sagt att han planerar att köra någon av vägen? tongue finns väl rätt många bilar på vägarna i sverige som har frontbåge, ska alla dessa kastas i fängelse för planering av mord?
tror du fattar vad jag menar, man kan inte sätta dit han för nåt sånt, att montera en båge är fullt lagligt, att han sen "råkar" ut för en trafikolycka där han kör rakt in i sidan på en bil... ska alla sitta i fängelse för sånt då? big_smile
(typ "råkar" flera ggr om dagen wink hehehe )

Jag tackar er som håller er till ämnet och besvarar min fråga både bra och roligt. ;P

Jag planerar ju inte direkt att köra någon av vägen. hihi
Min plan och idé e att dom som inte blinkar när dom ska svänga i korsningar samt rondeller, förtjänar en knuff så dom inte glömmer vad som KAN hända om man inte signalerar.

Ja menar man kan ju alltid skylla på att framförvarande helt plötsligt stod på bromsen och svängde.
Visst man ska hålla avstånd och det gör jag. Men när någon gör så vilket är vanligt här så e man ju inte beredd ändå.

Jag är yrkesförare, jag kör lastbil varje vardag och ibland på helger, just nu kör jag en 34 tons tridem schaktbil av märket MAN, den är grön. Om du någon gång glömmer att blinka, du gör alltså ett misstag i trafiken, är det rätt av mig att bara "knuffa" lite, så att du inte glömmer det nästa gång?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
TIC88b skrev:
Felplacerad skrev:

haha jo visst det kan vara lite störande... Som att fåglarna kvittrar lite för tidigt på sommaren.
Men det betyder inte att jag napalmbombar min grannes trädgård...

Nu e det ju du som behöver hjälp. Rätt mycket hjälp med.

Varför tongue Borde jag napalmbomba hans trädgård ?

Tycker du borde beställa ett Hatsan med den grövsta fjädern och köpa julas största kikarsikte och sätta dig bra till, sen sikta och skjut. Sim sala bim så e fågel fan borta. Vet detta av egen erfarenhet. lol

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
discokapten skrev:
TIC88b skrev:
Crille88 skrev:
vem har sagt att han planerar att köra någon av vägen? tongue finns väl rätt många bilar på vägarna i sverige som har frontbåge, ska alla dessa kastas i fängelse för planering av mord?
tror du fattar vad jag menar, man kan inte sätta dit han för nåt sånt, att montera en båge är fullt lagligt, att han sen "råkar" ut för en trafikolycka där han kör rakt in i sidan på en bil... ska alla sitta i fängelse för sånt då? big_smile
(typ "råkar" flera ggr om dagen wink hehehe )

Jag tackar er som håller er till ämnet och besvarar min fråga både bra och roligt. ;P

Jag planerar ju inte direkt att köra någon av vägen. hihi
Min plan och idé e att dom som inte blinkar när dom ska svänga i korsningar samt rondeller, förtjänar en knuff så dom inte glömmer vad som KAN hända om man inte signalerar.

Ja menar man kan ju alltid skylla på att framförvarande helt plötsligt stod på bromsen och svängde.
Visst man ska hålla avstånd och det gör jag. Men när någon gör så vilket är vanligt här så e man ju inte beredd ändå.

Jag är yrkesförare, jag kör lastbil varje vardag och ibland på helger, just nu kör jag en 34 tons tridem schaktbil av märket MAN, den är grön. Om du någon gång glömmer att blinka, du gör alltså ett misstag i trafiken, är det rätt av mig att bara "knuffa" lite, så att du inte glömmer det nästa gång?

Om jag nu skulle glömma att blinka när jag svänger får du mer än gärna knuffa till mig.
Nu är jag fullt allvarlig!

PS; MAN e skräp. Nya modellen ser bra ut men det är fortfarande skräp. tongue
Senast redigerat av TIC88b (13 december 2011)

1 412 Inlägg
13 december 2011
Ja du, ska du köra på mig så får du nog skaffa något värre än en 240 så att man iaf märker av det.
Blir ju lite meningslöst annars om man bara ser när man kommer hem att det sitter en 240 front fastmosad mot kofångaren bak.

(och ja!, kära 240,740 och 940 ägare jag skämtade, hetsa inte upp er!!!!!!)
Senast redigerat av OpelP1 (13 december 2011)

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Ja du, ska du köra på mig så får du nog skaffa något värre än en 240 så att man iaf märker av det.
Blir ju lite meningslöst annars om man bara ser när man kommer hem och det sitter en 240 front fastmosad mot kofångaren bak.

(och ja!, kära 240,740 och 940 ägare jag skämtade, hetsa inte upp er!!!!!!)

Har själv bara massa äckliga volvos.
Men du har en poäng.
Kanske skulle införskaffa sig en 50-tals cadillac lägga i ett riktigt hjärta (cheva såklart) och bygga ett älga staket modell större.

1 412 Inlägg
13 december 2011
Du borde kolla på:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e1/Death_Proof_(Netherlands).jpg/220px-Death_Proof_(Netherlands).jpg

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare

Den e så jävla grym!
Gillar när han slår in en tvärnit med tjejen på kamera pallen. big_smile

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Släng ett get öga på Road Kill (Org title; Joy Ride) 1&2

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
TIC88b skrev:
Släng ett get öga på Road Kill (Org title; Joy Ride) 1&2

Ettan, Epic!
Tvåan, not so much....

Näe håller med dig. Men 2an har sina high lights

Muttley
13 december 2011
Men om du nu tränar så mycket så har du ändå rätt mycket aggression mot trafiken. Hur många mil ligger du ute på vägarna varje dag ??. Själv kör jag väl 40-50 mil om dagen men skiter totalt i andra och låter de göra som de vill och håller mitt avstånd till dem så blir de aldrig att jag behöver nita för att någon missar sin blinkers.

12 086 Inlägg
13 december 2011
Man ska inte ligga så nära framvarande fordon, dom saktar väl ner och bromsar innan dom svänger? Jag ser inte anledningen att bli så arg.

Då skulle det va mer användbart att ha något liknande bak så man kan nita när alla jävlar ska ligga 5m bakom.

Ang straffet, blir du anklagad för att ha prejjat av en bil och dom sedan får syn på din prejjarinstallation framtill lär du nog inte få det lättare big_smile

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Men om du nu tränar så mycket så har du ändå rätt mycket aggression mot trafiken. Hur många mil ligger du ute på vägarna varje dag ??. Själv kör jag väl 40-50 mil om dagen men skiter totalt i andra och låter de göra som de vill och håller mitt avstånd till dem så blir de aldrig att jag behöver nita för att någon missar sin blinkers.

De e inte många mil om dagen, ca;5mil per dag.
Har inga problem som helst i trafiken mer än blinkers problemet.

Muttley
13 december 2011
TIC88b skrev:
tkd_rille skrev:

Öka ditt avstånd så har du sparat dina pengar på att skaffa en prejarbil så ska du se att din vardag blir mycket enklare.  Busskort finns ju med.

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
TIC88b skrev:
tkd_rille skrev:

Öka ditt avstånd så har du sparat dina pengar på att skaffa en prejarbil så ska du se att din vardag blir mycket enklare.  Busskort finns ju med.

Får testa.
Kan tyvärr inte åka buss.

4 005 Inlägg
13 december 2011
Svårt att ge ett fast svar på en generell benämning som Road Rage. hmm

Men okej, då du diskuterar rätt friskt om att uppsåtligen köra på folk i bilar med din bil för att åsamka skada på person så är det direkt en fråga om misshandel alternativt grov misshandel utöver trafikbrottet grov vårdslöshet i trafik som du fälls genom ditt uppsåt, agerande och därav likgiltighet för andra människor.

Fängelse 2 år.

Men du borde lägga energin någon annanstans. Om du vill leka på vägen så gör det där ingen annan är.

3 kap 5 § och 6 § brottsbalken

2 656 Inlägg
13 december 2011
jag har varit ute o vevat ett par gånger de funkar lika bra som din kofångare eler va du har på bild

155 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
jag har varit ute o vevat ett par gånger de funkar lika bra som din kofångare eler va du har på bild

Va menar du? hmm

Sök