3263
Sök

Köp inte din bil här!!

2 Inlägg
16 maj 2005
Trådstartare
#1
Det här är skrivet av en kille i ett annat forum, vi vill varna å även få tips och ideér om hur man kan lösa det här problemet?!

*Hej jag har ett jäkligt stort problem! jag köpte min bil av en firma i sthlm.

jag åkte ner med flyg och hade 2 st bilar att väja bland sa dom... när jag kom ner så hade dom sålt bilen som jag var mest intresserad av... och vad gör man när man är 70 mil ifrån hemmet och desperat behov av bil?? den jag köpte var dock MYCKET fin och jag är jätte nöjd...

jag valde att betala på faktura för jag vill inte ha 100k på mig när jag reser och det var en söndag så bankerna var stängda....
köpet var klart och jag var hel nöjd, pengarna sattes in på deras konto efter ca 1 vecka som var helt ok för dom...

Problemen då? det startade med att jag försäkrade bilen, efter nån vecka så fick jag ett brev från vägverket som frågade om jag hade försäkrat en bil jag inte ägde.... konstigt tyckte jag och kollade upp vem som stod som ägare på bilen... och inte var det jag... jag ringde till bilföretaget och frågade vad som hänt... det hade tydligen blitt en miss och mina papper skulle visst komma efter 2 dar eller så... ok så jag väntade i en vecka och inga papper kom... jag ringde igen och dom sa att dom hade haft mycket att göra....ok 3 dar skulle det ta...inga papper kom....ringde igen 3 dar skulle det ta...inga papper..tillslut så viste jag inte vad jag skulle göra.

jag ringde vägverket och dom sa att jag skulle polisanmäla... ok jag ringde till dom och sa att jag måste ha mina papper annars så måste jag göra en anmälan... killen blev skit sur och la på luren innan sa han att dom inte kunde lastas för detta!!!!
efter 30 min så ringde det en annan kille från företaget och sa att det var fixat och dom skickade ägarbeviset(registerings) per fax...

puh vilken pärs tänkte jag.... äntligen över...

Men nu jävlas dom med sommardäcken.... fick inga med när jag köpte bilen och dom skulle fixa nya fina alufälgar och sommardäck som dom skulle skicka upp INNAN den 15 april...

Det står på kontraktet att dom ska vara här innan 15apr jag har ringt säkert 10 gånger men jag får samma svar.... "vi har inte haft tid att skicka dom" och en massa bortförklaringar som att dom har satt mina däck på en annan bil osv....

Ringde senast idag,och han sa att dom inte kunde skicka däcken för att det var bara en som jobbade där fram tills måndag...men NEJ sa jag ni får ta och skicka mina däck det är inte mitt problem om ni strular.... killen sa bara du vet hur det ligger till sen la han på luren....

jag skickade ett sms och förklarade att om dom inte skickar mina däck förän kl 12 imorgon så gör jag en polis anmälan ang kontraktsbrott.

killen skrev tillbaka : Hotar du?? Då kan du glömma dina däck!!!

han sa oxå att jag kunde komma förbi och hämta upp däcken och att det var enda lösningen !!! fan jag bor ju 70 mil ifrån!!!

Vad ska jag göra åt detta? Mycket tacksam för all hjälp och funderingar ang min situation!

153 Inlägg
16 maj 2005
#2
Men vaddå "Hotar du?? DÅ kan du glömma dina däck!!!".
Har man angivit i ett kontrakt att du ska få däck och fälg innan 15e april är det väl deras problem.
Skicka ett sms igen och skriv typ "får jag inte däcken inom en vecka kommer polisen och hälsar på eran firma..."
Även om du hotar honom kommer man inte från att han skrifligt lovat dig en uppsättning däck...

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

49 Inlägg
16 maj 2005
#3
Sicka svin!

13 Inlägg
16 maj 2005
#4
Jag hade skickat tillbaka ,, Nej det är inget hot det är ett löfte. va fan  stå på dig du har juh svart på vitt att du skall ha dina sommarmackor. får du dom inte så bryter dem ju det kontrakt ni skrivit tillsammans och då är det väl inte mer än rätt att du skickar dit polisen i så fall Vilket företag är det vi pratar om ?


Rallyförare
1 075 Inlägg
16 maj 2005
#5
TA INTE BORT SMSet!!!
Ring dom igen och säg att du går till snutstation nu om dom inte löser det här omedelbart...
Fittar dom sej så har du sms:et som bevis... & kontraktet så...


12 086 Inlägg
16 maj 2005
#6
Slå sönder dom

305 Inlägg
16 maj 2005
#7
Kan ju vara bra att veta vilken firma som gör detta för att inte handla hos dem.
Sen säger jag som andra stå på dig, det är inte du som hotar det är ju dom.


13 Inlägg
16 maj 2005
#8
Fan va lack ja  blir av att läsa sånt här. Reste själv ner 60 mil o handla en "kanon fin bil". Bilen var grovt lackskadad galet kantstötta fälgar och oskattad o obesiktad samt sliten i övrigt. Dock av privatperson. Så stå på dig o lycka till för sjutton.

aero -01

50 Inlägg
16 maj 2005
#9
Går du vidare med det så skiter dem på sig!

Sätt ditt dem där jävlarna!

RX7 FD3S Efini
TEAM GARABEDIAN RACING
www.RX-7.se
www.G-R.se

Team Kränghäng
657 Inlägg
16 maj 2005
#10
det är inte att hota när du säger att du blandar in polisen.. Du kan bara säga att du ville att dom skulle vara upplysta om hur du tänkte lösa detta..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

inkompetent
95 Inlägg
16 maj 2005
#11
jag skulle polisanmäla efter det att du har fått dina däck. då får dom ju sota för sin otroliga dumhet + att du har dina däck.

sådanna oseriösa företag måste krossas!

2 Inlägg
16 maj 2005
Trådstartare
#12
Företaget heter tydligen Drottninghus å de har tidigare varit med på PLUS för de hade lurat nån tant på bilköp! Uppskattar era förslag. Jag ska genast framföra detta smile

9 Inlägg
16 maj 2005
#13
fy fasen..


3 Inlägg
16 maj 2005
#14
hej det var jag som skrev det ursprungliga brevet på ffcs....

jag har försökt få tag på dom i flera dagar men inget svar... när jag ringer på deras mobil så trycker han upptaget eller struntar i att svara...ringer jag skyddat så svarar han inte...


EXAKT så här står det i kontraktet ang sommar däcken....

FÖLJANDE SKA BETALAS AV SÄLJARE // 1ST UPPSÄTTNING SOMMARDÄCK PÅ 16" ALUFÄLG SKICKAS TILL KUND SENAST 050415


vad fan ska jag göra.... han vägrar ju att svara!! skickade sms idag men har inte fått nått tillbaka.........


Administratör
11 855 Inlägg
17 maj 2005
#15
Baltic Inkasso wink ...

nej, jag vet inte... Jag hade nog ringt konsumentverket och hört med dem, alternativt polisen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

3 Inlägg
17 maj 2005
#16
polisen sa att detta var ett civilmål och att dom inte kunde göra nåt åt det.... monsumentveket svarar inte på enskilda fall... man får vända sig till komminen och den som sitter där har 2 timmar telefontid i veckan...... lätt va att komma fram?

känns somjag kommer lägga ner detta och köpa däck nånannanstans....


Administratör
11 855 Inlägg
17 maj 2005
#17
nej, stå på dig för fasiken! Sånna drägg ska inte få komma undan!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

100 Inlägg
17 maj 2005
#18
ser inget annat val än att göra en anmälan, kan ju kanske ringa och snacka med ARN å se vad dom säger, kanske kan sätta lite press på dom iaf

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom

4 Inlägg
4 juni 2005
#19
Hör av dig till Konsument verket och berätta detta för dom så lär du få dina däck snabbare än du anar.Spara sms:et oxå.Sen får vi hoppas konsumentverket svart listar dom! Låter helt otroligt det här.En grej e säker oavsett om man köper en ny eller begangnad bil så skall sommar däck ingå även om det e vinter.Vinterdäck får man förhandla sig fram till om man köper bil.Lycka till!

3 Inlägg
4 juni 2005
#20
Ring Sverker på PLUS!



Sök