Rinnegan skrev:
Mattman skrev:
Varför handlar det alltid om jänkar V8 när folk ska trimma? Tycker väll att Tyska V8'or verkar modernare och effektivare än jänkmotorer, ja menar, förgasare slutade man tillomed ha på moppen för 5 år sen?
Vill tillägga att jag inte attackerar, vill bara fråga nu när det ändå är V8 folk som skriver
För att BMW block samt cylinder-lopp tål inte mycket modifikationer, det är inte många som trimmar sug BMW V8'or, det är framförallt otroligt mycket dyrare, håller sämre etc.
Ontopic; om du ska ha en smallblock så..
350 4bult + strokerkit och fixa dig en 383'a.
AFR/Edelbrock/Brodix/Dart alu toppar beroende på budget.
Likadant med alu insug, välj beroende på budget.
Måttligt stor förgasare, lirar själv med 800CFM och det funkar riktigt bra.
Headers.
Det som är bra att tänka på är såkallade "suck, squeeze, bang, blow" effekten.
Ju mer luft och bränsle du kan trycka in i motorn, ju hårdare du kan komprimera den, desto mer smäller det, desto högre avgasfart, desto högre effekt.
Så luftvägar/toppar/bränsle och avgas så kommer du bra långt.
EDIT- 350/454 blocken tål riktigt jävla mycket. Finns folk som trycker ut över 1500hk på blocken, dock så är det med smidda kolvar/stakar/vev.