3066
Sök

DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

1 738 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#341
NTCRS skrev:
Utbudet suger tyvärr här mitt i skogen, men nu är det till 90% fixat smile Tack så mycket!

Btw jag facebook gissade 543 motorhästar på din när ni la upp frågan.. Vad tror du jag lyckas med om 2-3 veckor? smile

Bra gissat wink


12 Inlägg
9 april 2013
#342
Hej! Skummade igenom tråden och såg att du använda huco spolar, jag ska precis uppdatera min 16v till separata tändspolar och undrar om du har nå nummer på dom? dom jag har provat hittills har varit lite för korta för att nå ner till stiftet
Är det dessa http://www.badassparts.se/tandspole-huc … 6-a8.html?

mvh!


1 738 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
#343
solsken skrev:
Hej! Skummade igenom tråden och såg att du använda huco spolar, jag ska precis uppdatera min 16v till separata tändspolar och undrar om du har nå nummer på dom? dom jag har provat hittills har varit lite för korta för att nå ner till stiftet
Är det dessa http://www.badassparts.se/tandspole-huc … 6-a8.html?

mvh!

tjena mannen!

jag kan titta imorrn va jag har o återkomma wink mina är importerade från ungern så jag vet inte om du kan hitta dom i typ mekonomen sortiment!?


Majestas
1 319 Inlägg
29 maj 2013
#344
Ser ju bra ut denna, verkar pina på bra oxå!
Såg den i Linköping i helgen.

Är nyfiken på om lösningen med urtrampningslagret och kopplingsarmen funkat bra ?

Team VeboTrim

1 738 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
#345
_MaCCe_ skrev:
Ser ju bra ut denna, verkar pina på bra oxå!
Såg den i Linköping i helgen.

Är nyfiken på om lösningen med urtrampningslagret och kopplingsarmen funkat bra ?

Tackar macke! har problem med chassit bara :p nåt som kröker sig varje gång jag kör, under racet kröktes hundbensstagen till bakaxeln så de vinglades hej villt på höga växlar :p

har inte haft några problem med moddningen av kopplingsarmen jag gjort med bultskallen, funkar perfekt wink

mvh


675 Inlägg
29 maj 2013
#346
När kommer massa filmer med bilen in action? wink


Kalaspuff
30 maj 2013
#347
De va mer drift än dragrace vid schenkerrakan när du körde mot andra 740n wink

1 738 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#348
Linkan_740 skrev:
När kommer massa filmer med bilen in action? wink

De kommer wink ska även göra ett par inlägg med bildrr vad som inte funkar osv som sitter på motorn som jag har fått modifiera om hmm


1 738 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#349
Kalaspuff skrev:
De va mer drift än dragrace vid schenkerrakan när du körde mot andra 740n wink

Hehehe ja de vart ju de xD noll fäste fast jag försökte :p
Senast redigerat av DalleRacing (30 maj 2013)


347 Inlägg
30 maj 2013
#350
Kanon bra projekttråd du gjort. smile Lycka till med bilen och hoppas det håller. smile


Kalaspuff
30 maj 2013
#351
DalleRacing skrev:
Kalaspuff skrev:
De va mer drift än dragrace vid schenkerrakan när du körde mot andra 740n wink

Hehehe ja de vart ju de xD noll fäste fast jag försökte :p

Såg nästan ut som de skulle smälla vid ett tillfällfe, läskigt nära! yikes Ska de byggas bättre bakvagn?!

1 738 Inlägg
31 maj 2013
Trådstartare
#352
Kalaspuff skrev:
DalleRacing skrev:
Kalaspuff skrev:
De va mer drift än dragrace vid schenkerrakan när du körde mot andra 740n wink

Hehehe ja de vart ju de xD noll fäste fast jag försökte :p

Såg nästan ut som de skulle smälla vid ett tillfällfe, läskigt nära! yikes Ska de byggas bättre bakvagn?!

Jasså xD ne killen i 740:n var en bit före så de var inte nära wink japp byggde momentstag i förrgår och powerflex bussningar är påväg än sålänge wink


Kalaspuff
31 maj 2013
#353
DalleRacing skrev:
Kalaspuff skrev:
DalleRacing skrev:

Hehehe ja de vart ju de xD noll fäste fast jag försökte :p

Såg nästan ut som de skulle smälla vid ett tillfällfe, läskigt nära! yikes Ska de byggas bättre bakvagn?!

Jasså xD ne killen i 740:n var en bit före så de var inte nära wink japp byggde momentstag i förrgår och powerflex bussningar är påväg än sålänge wink

hehe nice det! mom imorgon?!

300 Inlägg
3 juni 2013
#354
Det måste ju ha varit nått krökt redan när du rulla in på lkpg meet? Hela bakaxeln slog i sidled när du rulla in, jag hoppa ner i diket för såg ut som om hjulet skulle flyga iväg när du åkte förbi yikes

1 738 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
#355
Micke181 skrev:
Det måste ju ha varit nått krökt redan när du rulla in på lkpg meet? Hela bakaxeln slog i sidled när du rulla in, jag hoppa ner i diket för såg ut som om hjulet skulle flyga iväg när du åkte förbi yikes

kan vart så, märkte att spacerna inte riktigt satt åt o dåliga bussningar i framvagnen! så nya powerflex ska på inom kort!


cheva1987
21 juni 2013
#356
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge smile sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske big_smile Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm sad

1 738 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
#357
cheva1987 skrev:
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge smile sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske big_smile Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm sad

Tjenare! kolla din tråd lite wink ser fint ut wink Men du kan inte blanda 16v detaljer i ett b230 block, de funkar inte! De ända du kan byta är kolvarna resten så som remhjul / drev osv. osv. måste komma från b230! så mitt remhjul kommer från sten parner o är allltså ett b230 hjul wink Risken med att köra orginal remhjul 16v som 8v är att vatten pumpen inte flödar tillräkligt o risk att motorn går riktigt varm! Så mindre hjul ( alu remhjulet ) resulterar i snabbare flöde o jämnare vattentemp!

Det funkar likadant spm när du drevar en cross ex. mindre drev ju snabbare/ rapparr går de och har du stort drev går den ju tvärt om starkare men söligare :p
Senast redigerat av DalleRacing (21 juni 2013)


cheva1987
21 juni 2013
#359
hejsan tack för ditt svar okej så om ja beställer ett RIKTIGT rem hjul från KL-Racing så borde de lösa sig eftersom ja köpte deras stål för att kunna montera 16v topp på b230 botten.Drevet är avsedd för b230 veven här är länken http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … dkugg.html så borde de ju gå med detta remhjul http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … rhjul.html MVH Fredde
DalleRacing skrev:
cheva1987 skrev:
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge smile sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske big_smile Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm sad

Tjenare! kolla din tråd lite wink ser fint ut wink Men du kan inte blanda 16v detaljer i ett b230 block, de funkar inte! De ända du kan byta är kolvarna resten så som remhjul / drev osv. osv. måste komma från b230! så mitt remhjul kommer från sten parner o är allltså ett b230 hjul wink Risken med att köra orginal remhjul 16v som 8v är att vatten pumpen inte flödar tillräkligt o risk att motorn går riktigt varm! Så mindre hjul ( alu remhjulet ) resulterar i snabbare flöde o jämnare vattentemp!

Det funkar likadant spm när du drevar en cross ex. mindre drev ju snabbare/ rapparr går de och har du stort drev går den ju tvärt om starkare men söligare :p

klabbarpan
3 041 Inlägg
21 juni 2013
#360
vevaxel drevet från b234:an passar ju rakt på b230ins axel, skiljer inget där?



Sök