Hej! Skummade igenom tråden och såg att du använda huco spolar, jag ska precis uppdatera min 16v till separata tändspolar och undrar om du har nå nummer på dom? dom jag har provat hittills har varit lite för korta för att nå ner till stiftet Är det dessa http://www.badassparts.se/tandspole-huc … 6-a8.html?
Hej! Skummade igenom tråden och såg att du använda huco spolar, jag ska precis uppdatera min 16v till separata tändspolar och undrar om du har nå nummer på dom? dom jag har provat hittills har varit lite för korta för att nå ner till stiftet Är det dessa http://www.badassparts.se/tandspole-huc … 6-a8.html?
mvh!
tjena mannen!
jag kan titta imorrn va jag har o återkomma mina är importerade från ungern så jag vet inte om du kan hitta dom i typ mekonomen sortiment!?
Ser ju bra ut denna, verkar pina på bra oxå! Såg den i Linköping i helgen.
Är nyfiken på om lösningen med urtrampningslagret och kopplingsarmen funkat bra ?
Tackar macke! har problem med chassit bara :p nåt som kröker sig varje gång jag kör, under racet kröktes hundbensstagen till bakaxeln så de vinglades hej villt på höga växlar :p
har inte haft några problem med moddningen av kopplingsarmen jag gjort med bultskallen, funkar perfekt
Det måste ju ha varit nått krökt redan när du rulla in på lkpg meet? Hela bakaxeln slog i sidled när du rulla in, jag hoppa ner i diket för såg ut som om hjulet skulle flyga iväg när du åkte förbi
Det måste ju ha varit nått krökt redan när du rulla in på lkpg meet? Hela bakaxeln slog i sidled när du rulla in, jag hoppa ner i diket för såg ut som om hjulet skulle flyga iväg när du åkte förbi
kan vart så, märkte att spacerna inte riktigt satt åt o dåliga bussningar i framvagnen! så nya powerflex ska på inom kort!
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm
Tjenare! kolla din tråd lite ser fint ut Men du kan inte blanda 16v detaljer i ett b230 block, de funkar inte! De ända du kan byta är kolvarna resten så som remhjul / drev osv. osv. måste komma från b230! så mitt remhjul kommer från sten parner o är allltså ett b230 hjul Risken med att köra orginal remhjul 16v som 8v är att vatten pumpen inte flödar tillräkligt o risk att motorn går riktigt varm! Så mindre hjul ( alu remhjulet ) resulterar i snabbare flöde o jämnare vattentemp!
Det funkar likadant spm när du drevar en cross ex. mindre drev ju snabbare/ rapparr går de och har du stort drev går den ju tvärt om starkare men söligare :p
Tjenare Dalle en liten fråga rem hjulet vart köpte du de? kolla gjärna in mitt 16v bygge sen om du har lust att lämna nån kommentar o lite tips kanske Att jag vill veta jo köpte ståldrevet på KL-Racing o sen körde me 16v org remhjul men dom två ville ej lira tsm
Tjenare! kolla din tråd lite ser fint ut Men du kan inte blanda 16v detaljer i ett b230 block, de funkar inte! De ända du kan byta är kolvarna resten så som remhjul / drev osv. osv. måste komma från b230! så mitt remhjul kommer från sten parner o är allltså ett b230 hjul Risken med att köra orginal remhjul 16v som 8v är att vatten pumpen inte flödar tillräkligt o risk att motorn går riktigt varm! Så mindre hjul ( alu remhjulet ) resulterar i snabbare flöde o jämnare vattentemp!
Det funkar likadant spm när du drevar en cross ex. mindre drev ju snabbare/ rapparr går de och har du stort drev går den ju tvärt om starkare men söligare :p