4184
Sök

DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

109 Inlägg
15 april 2012
fint projekt!
men de där med att dra med sunt förnuft på tråg och dylikt, visst jag gör likadant (dock utan gänglåsning.)
men ska man va riktigt seriös så ska det också momentdras, de ska igenteligen göras med alla bultar. men just tråget är en bra grej att momentdra för de är tråkigt om de skulle läcka. likadant vattenpump.
men kul att du tar mkt bilder och bra beskrivningar (:

192 Inlägg
16 april 2012
ser förbannat bra ut dalle:D Ringer dig i veckan med lite sugen på att komma förbi o se ditt lilla bygge:D

1 738 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
fredde_86 skrev:
ser förbannat bra ut dalle:D Ringer dig i veckan med lite sugen på att komma förbi o se ditt lilla bygge:D

Tackar fredde wink ring bara, kommer finns i garaget hela lördagen den här veckan om du vill komma wink

2 419 Inlägg
16 april 2012
volvo_dennis skrev:
fint projekt!
men de där med att dra med sunt förnuft på tråg och dylikt, visst jag gör likadant (dock utan gänglåsning.)
men ska man va riktigt seriös så ska det också momentdras, de ska igenteligen göras med alla bultar. men just tråget är en bra grej att momentdra för de är tråkigt om de skulle läcka. likadant vattenpump.

moment är för nybörjare roll

1 738 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
strandberg31 skrev:
volvo_dennis skrev:
fint projekt!

moment är för nybörjare roll

hehehe, de e ju nästan svårare att ställa in o momentdra än att gå på känn wink

109 Inlägg
16 april 2012
håller delvis med wink drar bara lageröverfall och topplocket med moment, men mena på att eftersom detta är mer som en "guide" så kanske de skulle stått hur många moment ist, men nu ska ja inte leka moralkärring här! bra jobbat och kul att läsa (:

536 Inlägg
16 april 2012
Grymt nice!

Såg att du satte röret till vevhusventen genom blocket, i en liten hållare.. Den hållaren finns inte ens på min högflödespump från spm.. Visste inte ens att där va nån.. så har bara tryckt ner röret och hoppas på det bästa. Det går att köra runt motorn utan att det tar i iaf smile i värsta fall blir det en AN10 eller AN12 i ventilkåpan som får fungera som vevhusvent och sätta igen original smile

Kolla gärna mitt projekt, gör exakt samma sak smile

675 Inlägg
17 april 2012
Jonasarvidsson skrev:
Grymt nice!

Såg att du satte röret till vevhusventen genom blocket, i en liten hållare.. Den hållaren finns inte ens på min högflödespump från spm.. Visste inte ens att där va nån.. så har bara tryckt ner röret och hoppas på det bästa. Det går att köra runt motorn utan att det tar i iaf smile i värsta fall blir det en AN10 eller AN12 i ventilkåpan som får fungera som vevhusvent och sätta igen original smile

Den medföljer inte pumpen från SPM (har den pumpen jag med) utan den får man spara när man plockar isär motorn när den var standard smile Finns säkert att köpa på Volvo om man vill ha den.

536 Inlägg
17 april 2012
Linkan_740 skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Grymt nice!

Den medföljer inte pumpen från SPM (har den pumpen jag med) utan den får man spara när man plockar isär motorn när den var standard smile Finns säkert att köpa på Volvo om man vill ha den.

Aah såpass.. aja det blir nog bra ändå smile

1 738 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Jonasarvidsson skrev:
Linkan_740 skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Grymt nice!

Aah såpass.. aja det blir nog bra ändå smile

Jajamen stämmer, den delen tar du bara från någon annan motor wink röret kan lägga sig emot veven o skava, inget farligt men du får väll lite plastrester i tråget som kanske inte är bra för pumpen om du har otur

192 Inlägg
17 april 2012
DalleRacing skrev:
fredde_86 skrev:

Tackar fredde wink ring bara, kommer finns i garaget hela lördagen den här veckan om du vill komma wink

låter bra dyker upp då

1 738 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-0b02f415109c0c570810c2d5030dcf4e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-890b293c1be7d15ecd254b590b17c288.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-182b91dd471e2e4f0ab3e81b8ff6a280.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-6cb679b5ef6ffaac20db9ea520a1bf97.jpg

Sådär, då var ett stycke block redo att leverera 600 färdigt smile

Total kostnad för allt jag gjort med block/ arbeten/ delar/ färg/ ny v-pump: 16 700kr
Senast redigerat av DalleRacing (16 januari 2014)

181 Inlägg
18 april 2012
Roligt projekt, ska följas! ett tips är att lätta på vatten pumpen när du monterar toppen så att den inte råkar ligga för högt och sabba åtdragnings momentet smile

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

4 150 Inlägg
18 april 2012
Fint:) Vad går toppen och sprutet + drivlinan på då?smile

486 Inlägg
18 april 2012
Denna tråden ska de läggas pren på. Bra motivation till renoveringen som ska påbörjas på min b230ft. Om ja skulle få problem med något kommer ja be dig om råd varelse du vill eller inte! wink

1 738 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare

Minst 2bar wink

1 738 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Fint:) Vad går toppen och sprutet + drivlinan på då?smile

Det kommer wink ska ju vara lite spännande! Fortsätt o följ så får ni snart se smile

Mvh
Senast redigerat av DalleRacing (19 april 2012)

1 738 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
KJensen skrev:
Denna tråden ska de läggas pren på. Bra motivation till renoveringen som ska påbörjas på min b230ft. Om ja skulle få problem med något kommer ja be dig om råd varelse du vill eller inte! wink

Härligt, kul att det gillas smile bara höra av sig wink

12 Inlägg
19 april 2012
DalleRacing skrev:

Minst 2bar wink

Man fiser ju nästan 2 bar wink

Sök