3670
Sök

Kablar och kvalitet?

6 851 Inlägg
16 december 2011
JonatanR skrev:
Stripz skrev:
JonatanR skrev:

Den kallas svetskabel ja. Ren koppar. Utmärkt alternativ enligt mig. Säkerligen bättre än 50mm2 alukabel, tveklöst.

Enda minuset med dem är ju som du själv säger att de inte är så böjbara. Men jag har heller aldrig haft problem att dra dem.

Orsaken till att inte så många använder dem är väl för att de främst används inom industrin, därmed dyr för en privatperson som inte har kontakter inom området.

brukr inte  svets kablar vara fintrådiga  och lätt böjbara?  iaf de svetsar jag använt så har det vart så och inte varit nån kabel med grovtrådiga och hårda:) kan tänkta mig att de är nå som används ananrs i industri kanske trukar lr lastbilar

Ja de används precis som du säger i truckar och lastbilar till störst del. Jag vet inte VARFÖR de heter svetskabel, men det gör de smile

Då kan det inte vara svetskabel. Riktig svetskabel är väldigt böjbar och följsam då den inte har någon som helst plast inblandad i sitt hölje (ja plast och svetsning säger kanske sig själv?)
Jag använder riktig svetskabel i min bil och den är minst lika fintrådig som en riktig stereokabel, samt extremt lättböjd, även då det är 20minus ute. Det är inte många andra kablar som är det. wink

Sök