Ja och det håller! har pressat min ganska duktigt nu på 0,55 i ladd och den går lika fint än:D Mls packningarna e good shit:P
detta inlägget är uppskattat med alla svar. Vet inte om ni har haft samma upplevelse men jag har mailat med ppf med lite frågor och det har bara blivit korta svar och inte positivt inställt det jag fick som svar från dom tolkar jag som typ. M50 block är ett måste och cooperring packning och originalkomp eller kompsänkning med att köpa smidda saker mls va tydligen skit det börjar alltid läcka förr eller senare. Och m52 motorer gick bara öka effekten med 50%. Men tex skr sa att dom laddar upp till 0.9 på alla bmwmotorer från 91 utan att öppna dom även alumotorerna och över det byter dom till mls och arp bult bara det mappades bra så funka det bra upp till 1.5bar. Men ingen annan stans får man svar att alu motorerna håller. Men japanska alublock håller och Volvos alublock så varför inte bmws? Så frågan är om man ska testa själv och byta block om det inte håller. 12:9 bult till toppen har jag så det räcker till säkert 4 motorer ligger hemma så kan ju iaf byta till sådana.
jo, det e svårt att få ordentliga svar! alublocken e där ju rätt många som spräckt när man laddat mer än 0,5-0,6bar. Det tråkiga med alublocken e också att dom e så "mjuka" så man drar ofta gängorna när man byter till arp eller 12/9 toppbultar. jag tror inte riktit där e någon som testat pressa ett alublock med en riktit bra mappning så man vet itne vad man ska tro när folk snackar om alublocken. Men 0,55 höllt den utmärkt för och det var helt orginal motor då!(m52b25)Sen kan det beror på vad man kör med också, jag kör med kompressor villket inte ger lika mycket vrid, som påfrästar. Det e sant som du säger att japanblocken och volvo mm är av alu, men dom är byggda för turbo, det är inte bmw´s block. Hade jag vatt dig hade jag byggt på m50 blocket direkt, för det KOMMER bli att du vill ha mer power förr eller senare och då får du riva en gång till:/. M50 block med M52 innehål och topp med mls packning och arp eller12/9 toppbultar så har du en motor du kan köra som satan med!
jag ska visserligen hämta en 325iA 92.a kanske bättre att byta motor bara och köra på en original m50b25 ickevanos istället till börja med så slipper jag plocka isär 2 motorer