2930
Sök

Trafik olycka mitt i stan (moped-bil)

557 Inlägg
2 september 2006
Det förekommer helatiden här i Salem. Moppegängen, usch man får verkligen passa sig. Dom tror tyvärr att dom e gatans kung och kör bara rätt ut i vägen. Jag höll på att köra på en sån förut.... Jag skulle köra om och då lägger han sig mitt i vägen så det vart en omöjlighet och jag fick svänga tillbaka igen. Så höll han på ett flertal gr och tillslut tröttnade jag och körde igen och hade hansvängt ut då också så hade jag kört på han med flit! jag hatar verkligen såna snorungar. Jag tycker att det är en självklarhet att man bör var tvungen att ha nån sort av körkort för alla mopeder. Dom flesta som kmr ut i traffiken har ingen aning om vad som gäller ang regler osv. Tycker det e mkt dåligt.

//Jerry

Evolution
1 627 Inlägg
2 september 2006
här i stan brukar dom ha mopped träffar och åka genom stan kanske 50-100 mopeder. förra sommaren kom jag fram till en korsning, där jag får grönt rakt fram men från höger och at åka åt samma håll som mej så är det väjningsplikt för dom.så jag stog vid rött så vart det grönt   och ett helt gäng mopeder åker ut kanske åkt ut 20 moppeder och är många till som vill ut. så när jag får grönt börjar jag köra i kanske 20 blås och då vart jag förbannad på dom och körde in i smeten efter som jag har trafikregeln på min sida ska tilläxas att jag inte körde fort. men fy fan va dom bromsa när dom insåg att jag inte tänkte stanna.  vart skum berättelse det är svårt att förklara

Fäll ner pungen och landa

12 086 Inlägg
2 september 2006
Ungar utan körvett borde inte få finnas.. trimmade moppar i all ära, det är förarna som inte kan behärska sig som är problemet.

Hoppas killen fick tillbaka foten iofs..

730 Inlägg
2 september 2006
För mej gör det ingt att dom åker med trimmade mopeder, det har väl nästa alla haft.
men tycker fan att dom borde ta mer hänsyn i trafiken o åka som normalt folk.
Tycker att dom som har trimmade moped borde väl ha så mycket i skallen att det inte är någon lek att köra fort. alla kan köra fort men man ska också kunna kontrollera hastigheten också,.
Ock vissa RESPEKT mot andra trafikanter

1 639 Inlägg
2 september 2006
Här i stan kör de på trimmade moppar som gör 80-90 utan hjälm och skjutsar.. De tycker de är riktigt tuffa. Tycker det är alldeles för lite utbildning för att få köra eu-moppe.. Det kunde lika gärna vara krav på lätt-mc kort och att de i stället fick gå fortare än 45 km/h
Inte lustigt att ungarna blir kylarprydnander när de inte har det minsta trafiktvett... Är det coolt att krocka med en bil på vråltrimmad moppe utan hjälm ? Att bli en grönsak och köra permobil resten av livet är ju ett litet pris att betala för att få vara "cool" ???

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

401 Inlägg
2 september 2006
Tid är ju så mycket viktigare än sitt egna liv eller någon annans... för det tar ju verkligen så lång tid att stanna vid stopskyltar, och hemska tanke att ens stanna vid väjningsplikt!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Administratör
11 960 Inlägg
2 september 2006
Var på väg ut till golfbanan häromdan och körde landsväg... körde runt 90-100km/h bakom en mc. Tänkte inte speciellt på det men sen kör han åt höger så jag ska kunna komma om, och jag inser att det är en j-a vespa som framförs av en ung kille... jag kör fortfarande precis bakom och mätaren visa 100km/h ... inte illa för en vespa... nog för att min moped var trimmad en gång i tiden, men den gjorde inga 100km/h timmen. den här såg inte ens "besvärad" ut eller hur man ska uttrycka det. När jag kom upp i maximala 70-75km/h med min var jag tvungen att luta mig framåt, ha nedförsbacke, medvind och ett lejon jagandes efter mig ... wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
2 september 2006
Ja det är synd att sånt här.
När jag var 15kunde jag inga trafikregler heller. visst man vet att man ska stann vid stop plikt o rödlyse men det var ju sällan man gjorde det TYVÄRR en sak som förvånar mig det är att inte fler bilar kör mot rött men de tär ju bra att dom inte gör det men ja menar när man kör moppe är ingen bil där så kör man.

Bmw osv..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 september 2006
Det är inte längre svårt att trimma, har man tålamodet å en skruvmejsel kan moppen gå fort (okey till överdrift, men ni förstår)
Beviset
http://videos.streetfire.net/search/boo … 28021e.htm

Hatar alla jävlar som tror att dom äger vägen för att dom har moppe å skiter i allt å alla, satt och funderade en stund, borde det inte vara förarbevis på 30moppe, sen svårare på eu moppe, orkar man inte ta ett svårare så kör man 30moppe?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 september 2006
Mäki skrev:
Det är inte längre svårt att trimma, har man tålamodet å en skruvmejsel kan moppen gå fort (okey till överdrift, men ni förstår)
Beviset
http://videos.streetfire.net/search/boo … 28021e.htm

Hatar alla jävlar som tror att dom äger vägen för att dom har moppe å skiter i allt å alla, satt och funderade en stund, borde det inte vara förarbevis på 30moppe, sen svårare på eu moppe, orkar man inte ta ett svårare så kör man 30moppe?

tror mer föräldrarna borde veta vad sina ungar sysslar med hur dom kör och om dom trimmar osv....

524 Inlägg
2 september 2006
Jag skiter väl fullständigt i om de kommer en moppe i 75 blås som bara följer reglarna å har lite vett i skallen men flera gånger när jag har varit ute om kvällarna å kört lite så kommer asen upp i röven å lägger sig typ 2 meter bakom biljäveln me.. Då har man ju fan inte möe vett i skallen....

2 652 Inlägg
2 september 2006
ja här i stan brukar man möta dom i rondellerna .
första gångerna bromsar man . nu är man så van så man kör bara . smäller det så gör de .

och de där med att dom ligger en i röven i stan är så irriterande så jag brukar bromsa ganska hårt sen backar dom en bit .

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 september 2006
Ja men kolla på vilka regler dessa mopedister får lära sig! Inte ett jävla dugg ju! Inför övningskörning liknande vid MC kortet! Deras uppkörning går ju endast ut på att lära sig hantera mopeden! Men sen är de ju inte ungdomar som endast kör förjävligt fick jag se häromdagen! En pappa körde med sin 3-6åriga unge bakom sig i 100 blås på motorvägen!!!! Saktade in lite för o se hur fort de gick.... Först låg han 1 meter bakom mig sen drog han om i runt 100 eftersom jag låg kvar på 80... (precis innan E4an startade) Det är ju jävligt fint om ungen ramlar av och en lastbil ligger bakom...... Önskar att han körde själv och rakt in i vajjerräcket!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 september 2006
golfarn_nr1 skrev:
Ja men kolla på vilka regler dessa mopedister får lära sig! Inte ett jävla dugg ju! Inför övningskörning liknande vid MC kortet! Deras uppkörning går ju endast ut på att lära sig hantera mopeden! Men sen är de ju inte ungdomar som endast kör förjävligt fick jag se häromdagen! En pappa körde med sin 3-6åriga unge bakom sig i 100 blås på motorvägen!!!! Saktade in lite för o se hur fort de gick.... Först låg han 1 meter bakom mig sen drog han om i runt 100 eftersom jag låg kvar på 80... (precis innan E4an startade) Det är ju jävligt fint om ungen ramlar av och en lastbil ligger bakom...... Önskar att han körde själv och rakt in i vajjerräcket!

finns ju lätt mc som är kopia av mopeder som är lagliga å köra i 110 med

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

137 Inlägg
2 september 2006
Känner verkligen igen det, tre folk på en moped utan hjälm brukar vara vanligt här. Bor förövrigt precis brevid vägen som är 30 km/h och tror inte det är ända moped som håller det. Så jo, känner igen det!

"Shackle-razzle-futzal-craz"

1 926 Inlägg
2 september 2006
här är väl en till idiot.. hur tror ni han kör inne i stan ? http://videos.streetfire.net/search/aer … e29e06.htm

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 september 2006
Mäki skrev:
golfarn_nr1 skrev:

finns ju lätt mc som är kopia av mopeder som är lagliga å köra i 110 med

Detta var inte en lätt mc då jag kollade upp regnumret!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 september 2006
Spelis skrev:
här är väl en till idiot.. hur tror ni han kör inne i stan ? http://videos.streetfire.net/search/aer … e29e06.htm

Den där vill jag se i en grill på en Hummer!

Wankel
1 080 Inlägg
2 september 2006
chrizz skrev:
Var på väg ut till golfbanan häromdan och körde landsväg... körde runt 90-100km/h bakom en mc. Tänkte inte speciellt på det men sen kör han åt höger så jag ska kunna komma om, och jag inser att det är en j-a vespa som framförs av en ung kille... jag kör fortfarande precis bakom och mätaren visa 100km/h ... inte illa för en vespa... nog för att min moped var trimmad en gång i tiden, men den gjorde inga 100km/h timmen. den här såg inte ens "besvärad" ut eller hur man ska uttrycka det. När jag kom upp i maximala 70-75km/h med min var jag tvungen att luta mig framåt, ha nedförsbacke, medvind och ett lejon jagandes efter mig ... wink

verkar ju iaf som han hade lite vett och åkte undan så du kunde köra om...
tror inte många kan säga nåt om att dom kör fort på vissa vägar, tror nog 95% av alla som hade moppe också gjorde det, men som sagt borde det vara skottpengar på dom som kör vårdslöst och inte kan hantera hastigheter eller inte känner till (skiter i) trafikregler....

MDS Västerås

Wankel
1 080 Inlägg
2 september 2006
Spelis skrev:

ärligt talat tror jag såna personer kör ordentligt i trafiken...såna personer behöver inte svina i trafiken för att vara "coola"...om dom svinat i trafiken också så tror jag det hade varit med i videon!

MDS Västerås

Sök